۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین همایش «صبر و پایداری» در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۲۶۲۶۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۶ ساعت: ۱۵:۲ ↗ لینک کوتاه

همزمان با سالروز ورود آزادگان؛

همایش «صبر و پایداری» در قزوین برگزار شد

همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، گردهمایی آزادگان سرافراز سراسر استان با عنوان همایش «صبر و پایداری» در قزوین برگزار شد.

همایش «صبر و پایداری» در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، گردهمایی آزادگان سرافراز سراسر استان با عنوان همایش «صبر و پایداری» ظهر امروز(پنج‌شنبه) با حضور جمعی از مسئولان استانی در تالار ایرانیان قزوین برگزار شد.

سید سعید شاهرخی معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین در این همایش با اشاره به ایثار و مقاومت ایثارگران اظهار کرد: خدا را شاکریم که در نظام جمهوری اسلامی حیات داریم و ویژگی بارز فرهنگ ایثار و شهادت را شاهد هستیم.

وی افزود: اگر انقلاب اسلامی ایران پیروز شده و در طول این سال‌ها توانسته از موانع مختلف عبور کند مرهون ایثارگری‌های شهدا و ایثارگران است.

در ادامه یوسف باروتی جانباز و آزاده سیاسی قبل از انقلاب با اشاره به خاطراتی از مقاومت‌ آزادگان و زندانیان سیاسی در شکنجه‌گاه‌های ساواک بیان کرد: در زمان حکومت طاقوت و دوره خفگان، وحشت ‌و ترور که شبه ساواک در همه جا سایه افکنده بود، انسان‌هایی بودند که با همه داشتن‌ها و موقعیت‌های فرهنگی و اجتماعی، ترجیح دادند علم مبارزه را برداشته ‌و در برابر طاقوت بایستند.

وی افزود: بسیاری از زندانیان سیاسی دوران شاه، بی‌نام و نشان و در سکوت و بی‌خبری جان داده و غریبانه رفتند و من افتخار این را داشتم که چند روزی را هم زنجیر و هم بندشان بوده و صدای آنها را به گوش شما دربندیان پس از انقلاب و آزادگان برسانم.

جانباز و آزاده سیاسی قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: یکی از آزادگان پیش از انقلاب، شهید رجایی بود که زادگاهش قزوین بود و سال ۵۳ توسط نیروهای ساواک دستگیر و در شکنجه‌گاه، ۵۳ بار تحت شکنجه شدید قرار گرفت اما همچنان مقاومت کرد.

وی تصریح کرد: ساواک که هیچ ابایی از کشتن او نداشت؛ اما برای دستیابی به اطلاعات بیشتر، این شهید بزرگوار را زنده نگه می‌داشت.

باروتی عنوان کرد: آنها در زمانی مقاومت می‌کردند که هیچ دورنمایی از پیروزی انقلاب نبود و شاه در کشور حکومت می‌کرد و ایران در حمایت قدرت‌های بزرگ جهان بود و بسیاری از جوانان و نخبگان کشور در زندان بودند و عده زیادی نیز در گمنامی به شهادت رسیدند.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: همه شهدا و ایثارگران و آزادگان در مواجهه با شرایط سخت و طاقت فرسا، مقاومت و ایستادگی کردند تا امروز ما سربلند باشیم.

گفتنی است؛ اجرای برنامه‌های فرهنگی و بیان خاطرات آزادگان دوران دفاع مقدس از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان