۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین هنوز راه درازی در راه است/ تغییر در شیوه اداره اقتصاد کشور یک الزام است
کد خبر: ۲۶۲۳۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۴ ساعت: ۹:۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس جمهور در مجلس:

هنوز راه درازی در راه است/ تغییر در شیوه اداره اقتصاد کشور یک الزام است

رئیس‌جمهور گفت: امروز به لطف خداوند برخی چالش‌های سال ۹۲ را پشت سر گذاشته و امیدوارتر و تواناتر از گذشته آماده تدبیر و عبور از چالش‌های بزرگ پیش رو هستیم.

هنوز راه درازی در راه است/ تغییر در شیوه اداره اقتصاد کشور یک الزام است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در صحن علنی مجلس و در دفاع از وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، گفت: خداوند بزرگ را شاکر هستم که بار دیگر پاداش 4 سال تلاش صادقانه به مردم را از طریق رای ملت برای خدمت به آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی و عظمت ایران قرار داد.

وی افزود: به ساحت ولی‌الله اعظم امام زمان(عج) درود و سلام می‌فرستم که با عنایات خاصه خود، این ملت مومن را در حمایت خود قرار داده است.

روحانی خاطرنشان کرد: از مردم بیدار ایران سپاسگذارم که با حضور آگاهانه خود در انتخابات اخیر از سویی امنیت ملی را تضمین کردند و از سوی دیگر بر اعتبار صندوق رای به عنوان شاخص وحدت و راهنمایی مدیریت کشور پای فشردند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: از رهبری شجاع تشکر می‌کنم که همراه با رهنمودهای خود از استقلال کشور و آزادی مردم حراست کردند و از دولت جمهوری اسلامی ایران در مسیر خدمت به مردم حمایت کردند.

وی در ادامه گفت: انتخابات 96 که با حضور باشکوه مردم برگزار شد، علاوه بر تجلی تثبیت اصل مردم‌سالاری دینی در جامعه جوان ایران 39 سال پس از پایه‌گذاری نظام جمهوری اسلامی ایران فرصتی را فراهم کرد تا مردم در بیان دیدگاه‌ها و رویکردها آگاهانه به داوری بنشینند و به گفتمان و اهداف و برنامه‌های رئیس‌جمهور منتخب خویش رای دهند.

روحانی اظهار داشت: از امروز کاری را که آغاز می‌کنیم، شروع یک همکاری 54 ساله خواهد بود. وزیرانی که با معرفی رئیس‌جمهور و رای اعتماد نمایندگان بار مسئولیت اداره کشور را بر دوش می‌گیرند باید اطمینان داشته باشند که در طول مسیر خدمت از حمایت و همکاری مجلس محترم برخوردار خواهند بود. همان‌طور که رهبری انقلاب بارها تاکید فرمودند، مسئولان کشور تنها با همدلی و همکاری سه قوه و دیگر نهادها می‌توانند مشکلات کشور را حل کنند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: امروز به لطف خداوند برخی چالش‌های سال 92 را پشت سر گذاشته و امیدوارتر و تواناتر از گذشته آماده تدبیر و عبور از چالش‌های بزرگ پیش رو هستیم.

وی افزود: هنوز راه درازی در راه است، هنوز تا رسیدن به زندگی شایسته برای این مردم سربلند و دستیابی به جایگاه بایسته در خانواده جهانی نیاز به گام‌های بلندتر و یارانی همراه‌تر داریم. دولت تدبیر و امید عزم آن دارد که در فرصت 4 ساله دوم بیش از پیش به اصلاح ساختارها بپردازد. در این مسیر به کمک صمیمانه مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه نیازمند هستیم.

روحانی خاطرنشان کرد: دولت دازودهم بر مبنای واقع‌بینی و ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و کاستی‌ها و پوشاندن نقاط ضعف عمل خواهد کرد و دولت شجاعانه و با دوراندیشی تصمیم خواهد گرفت. دوراندیشی در هر تصمیمی از محیط زیست و عرصه اجتماعی تا سیاست خارجی شرط عقل است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت دوازدهم بر مبنای باور به اسلام حکمت و رحمت و سیاست‌گذاری و عمل به مشی اعتدالی تشکیل می‌شود. تصمیم بر مبنای خرد جمعی بنیان نظام تصمیم‌گیری ما خواهد بود و بر همین اساس، جلب مشارکت جامعه در مراحل مختلف تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری از اصول عملی دولت است.

وی در ادامه گفت: منشور حقوق شهروندی را به عنوان راهی برای اهتمام بیشتر به حقوق شهروندان تقدیم نمودیم و بر رعایت کامل آن پای خواهیم فشرد. دولت بر مدار استیفای حقوق مردم در قانون اساسی حرکت خواهد کرد و تحقق حقوق شهروندی در عرصه داخلی خواهد بود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: هدف همه اقدامات دولت معطوف به تأمین منافع ملی همه ایرانیان است. دولت دوازدهم خواستار آزادی و امنیت مردم ایران برای تحقق آرامش و پیشرفت کشور است.

روحانی در ادامه گفت: مقابله ریشه‌ای با فساد را لازمه تحقق پیشرفت و عدالت اجتماعی می‌دانیم. همه دستگاه‌ها مکلفند برنامه‌های مشخص برای مقابله با فساد و کاهش احتمال بروز فساد در روندهای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و اجرا داشته باشند که البته نیازمند شفاف‌سازی و ارتقای رویه‌های سلامت اداری در همه ارکان نظام و همکاری قوای مقننه و قضائیه است.

وی تصریح کرد: چند نکته صریح در اینجا در زمینه برنامه اقتصادی دولت به نمایندگان و مردم ایران عرض می‌کنم، کشور ما امروز با مشکلاتی در حوزه‌های نظیر نظام بانکی، بودجه دولت، صندوق‌های بازنشستگی، آب و محیط زیست مواجه است. عدم توجه به این مسائل می‌تواند دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های گوناگون را با آسیب مواجه کند. انباشت مشکلات ذکر شده ما را به این جمع‌بندی رسانده که تغییر در شیوه اداره اقتصاد کشور یک الزام است و البته برای انتخاب مسیر درست اصلاحات اقتصادی ضروری است به چرایی پایداری مشکلات اقتصادی توجه ویژه داشته باشیم.

روحانی در ادامه اظهار داشت: علیرغم اقدامات خوبی که توسط دولت‌های پیشین انجام شده، رفع ساختاری کمتر مورد توجه قرار گرفته و شکاف بزرگ میان سطح بزرگ مردم ایجاد کرده و مشکلات ساختاری همواره درآمدهای ناپایدار نفت را پر کرده است. همین باعث شده نتوانیم ضعف‌های بعضا بزرگ سیاست‌گذاری‌مان را مشاهده کرده و از آنها به خوبی درس بگیریم.


انتهای پیام/1404
منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان