۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اتمام راه آهن قزوین_رشت تا پایان سال ۹۷/ تمام راه‌های استان چهارخطه می شود
کد خبر: ۲۶۱۶۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۱ ساعت: ۱۲:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین مطرح کرد

اتمام راه آهن قزوین_رشت تا پایان سال ۹۷/ تمام راه‌های استان چهارخطه می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان با اشاره به پایان راه آهن قزوین رشت تا پایان سال ۹۷ اذعان کرد: با احداث چندکیلومتر باقی مانده در استان تمام راههای اصلی استان تا پایان سال چهارخطه می شود.

اتمام راه آهن قزوین_رشت تا پایان سال ۹۷/ تمام راه‌های استان چهارخطه می شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی قزوین ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: آمادگی داریم برای آشنایی خبرنگاران با حوزه های مختلف راه و شهرسازی دوره های تخصصی برگزار کنیم.

وی با اشاره به سیاست های راه و شهرسازی استان قزوین ابراز کرد: تبدیل راههای اصلی و فرعی به راههای چهارخطه در دست انجام است و منطقه آبیک، قسمتی از ضیاآباد در تاکستان و قسمتی از رحیم آباد و منطقه آوج در دست انجام است.

این مسوول ادامه داد: با احداث این چندکیلومتر تمام راههای اصلی استان چهارخطه می شود که در کاهش تصادفات نقش عمده ای دارد.

وی ابراز کرد: وزارتخانه در حوزه آزادراهها، احداث آزادراه قزوین-بویین زهرا-ساوه را در دست انجام دارد که اتوبانهای شمال و شمال غرب کشور را به اتوبان مرکزی وصل می کند که کارهای مقدماتی انجام شده و تا پایان ۹۶ عملیاتی می شود که مجموع مساحت این آزادراه ۱۷۰ کیلومتر است.

حق لطفی اضافه کرد: درخصوص بازآفرینی ایستگاه راه آهن مرکزی قزوین برنامه ای داریم، راه آهن تهران_قزوین_زنجان و در ادامه به سمت تبریز باید دوخطه و تبدیل به قطار برقی شود.

وی در ادامه عنوان کرد: پیش بینی وزارتخانه این است تا پایان سال جاری دوخطه تهران _قزوین و تا سال آینده قزوین _زنجان به پایان می رسد و راه آهن قزوین_رشت تا پایان سال ۹۷ به اتمام می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین بیان کرد: در واقع قزوین مقسم راه آهن های شمال غرب کشور می شود، براساس این موضوع ما در حوزه بازآفرینی و توسعه راه آهن و هماهنگی با شهرداری برای راه اندازی خطوط بی آرتی اقداماتی را انجام داده ایم.

وی بیان کرد: قزوین اولین استان در کشور است که در حوزه توسعه برمبنای حمل و نقل به عنوان پایلوت معرفی شده و عملیات طراحی شده در آن اجرا می شود.

این مسوول تصریح کرد: راه آهن بویین زهرا یک طرح ملی است که مصوبات آن در حال انجام است و از سال آینده عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد؛ البته فاز یک آن آماده شده و در دست وزارتخانه است.

وی در پایان گفت: طرح راه آهن قزوین-قم در راه آهن شمال در حال پیگیری است، اما هنوز اجرایی نشده است.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان