۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ساخت دومین بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان/ نیازمند همراهی همه اقشار هستیم
کد خبر: ۲۶۱۳۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۹ ساعت: ۱۱:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول موسسه مکس مطرح کرد

ساخت دومین بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان/ نیازمند همراهی همه اقشار هستیم

مسئول موسسه مکس بیان کرد: در صورت همراهی و کمک همه اقشار جامعه دومین بیمارستان فوق تخصصی درمان سطان کودکان در استان قزوین احداث و تجهیز می‌شود.

ساخت دومین بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان/ نیازمند همراهی همه اقشار هستیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، نشست خبری مسئول موسسه مکس با اصحاب رسانه شب گذشته (چهارشنبه) در دفتر جدید این موسسه برگزار شد.

علیرضا نوروزی در این جلسه با اشاره به افزایش فعالیت‌های موسسه حمایت از کودکان سرطانی (مکس) نسبت به سال گذشته، گفت: حدود 120 کودک مبتلا به سرطان در قزوین شناسایی شده‌اند که نیمی از این کودکان تحت پوشش حمایت‌های موسسه مکس قرار دارند.

وی با تاکید برمردم نهاد بودن موسسه مکس، افزود: خانواده‌های این کودکان با پر کردن فرم و ارائه برگه آزمایش تحت حمایت‌های این موسسه قرار می‌گیرند که سال گذشته با همراهی و کمک مردم توانستیم تمام هزینه‌های درمان، دارو، ایاب و ذهاب و هر آنچه که نیاز است را برای این خانواده‌ها تامین کرده و با افتخار اعلام کنیم که سرطان برای خانواده‌های این کودکان هیچ هزینه مالی ندارد.

این مسئول ادامه داد: در سال جاری قصد داریم تا با تشکیل 6 کارگروه اعم از سفیران، اطلاع رسانی، جذب کمک‌های مردمی، اجرایی، پیشگیری و مددکاری در جهت همراهی هرچه بیشتر خانواده‌های کودکان مبتلا به سرطان قدم برداریم.

نوروزی با بیان اینکه دو کارگروه سفیران و مددکاری هم اکنون شکل گرفته است، اظهار کرد: از اوایل سال جاری کارگروه سفیران و مددکاری فعالیت خود را آغاز کرده و قصد داریم تا پایان تابستان تمام کارگروه‌های هدف را شکل بدهیم.

وی به چگونگی تامین هزینه‌های جاری موسسه اشاره و بیان کرد: تمام کمک‌های مردمی صرفا صرف کمک به خانواده‌های کودکان سرطانی می‌شود و هزینه‌ها جاری موسسه همچون مکان فعالیت موسسه از طریق خیرین تامین می‌شود.

این مسئول ادامه داد: تمام همکاران ما بدون دریافت هیچگونه مبلغی در این موسسه فعالیت می‌کنند و مکس در حال حاضر از طریق حمایت‌های نوع دوستانه مردم و داوطلبین اداره می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه مکس یک جمع دوستانه بود که با گسترش فعالیت‌ها نیازمند ساماندهی بیشتر است، تصریح کرد: موسسه قصد دارد تا با گسترش فعالیت ها در حوزه کارگروه‌ها به شناساندن مکس و شکستن تابو سرطان و آگاهی بخشی در خصوص این بیماری و آموزش مهارت‌های پیشگیری هرچه بیشتر به سلامت جامعه کمک کند.

وی با اعلام افزایش سالانه آمار مبتلایان به سرطان در کشور اضافه کرد: موسسه مکس قصد دارد تا با کمک‌های مردمی دومین بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان کودکان در استان قزوین را ساخته و تجهیز کند.


این مسئول با بیان اینکه موسسه مکس عضو شبکه ملی سرطان است، ادامه داد: ساخت و تجهیز این بیمارستان نیازمند همراهی همه اقشار است چراکه با روند رو به رشد ابتلا به سرطان در کشور طی چند سال آینده درمان این بیماران با مشکل مواجه خواهد شد.

نوروزی اضافه کرد: طی جلسات مختلف، هزینه‌های ساخت این بیمارستان 40 الی 60 میلیارد تومان برآورد شده است که در صورت تامین 1 میلیارد از این مبلغ مراحل اولیه ساخت بیمارستان آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: هم اکنون هزینه‌های درمان سرطان در کشور از طریق دولتی، موسسات خیریه و بیمه‌ها تامین می‌شود اما متاسفانه در سال‌های اخیر بیمه‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی همچون گذشته توانایی حمایت از این بیماران را ندارند.

این مسئول خاطر نشان کرد: درمان سرطان به طور متوسط ماهانه 3 میلیون تومان هزینه دارد و مکس قصد دارد تا به طریقی حرکت کند که در صورت حذف کمک بیمه‌ها نیز بتواند از این خانواده‌ها حمایت کند.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان