۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین هیچ مدیری حق شکایت از خبرنگاران را ندارد/ رشد ۴۷ درصدی رسانه‌های استان
کد خبر: ۲۶۱۰۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۸ ساعت: ۸:۵۱ ↗ لینک کوتاه

رییس شورای اطلاع رسانی استان قزوین:

هیچ مدیری حق شکایت از خبرنگاران را ندارد/ رشد ۴۷ درصدی رسانه‌های استان

رییس شورای اطلاع رسانی استان قزوین بیان کرد: هیچ مدیر دستگاه اجرایی بدون هماهنگی با دبیرخانه شورای اطلاع رسانی مگر در موارد خاص، حق شکایت از هیچ یک از خبرنگاران و ارباب جراید را ندارند.

هیچ مدیری حق شکایت از خبرنگاران را ندارد/ رشد ۴۷ درصدی رسانه‌های استان
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ سید سعید شاهرخی شب گذشته(سه‌شنبه) در مراسمی که به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: ۱۷ مرداد ماه و روز خبرنگار مناسبتی است تا از مقام شامخ و والای خبرنگاران و خدمات ارزنده آنها تجلیل شود چراکه حرفه خبرنگاری، نقش مهم و اساسی در جامعه دارد.

وی افزود: باتوجه به اهمیت نقش رسانه و خبرنگاران به طور جدی از نقدهای سازنده استقبال می‌کنیم و خوشحال می‌شویم که اگر در هرکدام از بخش‌ها انتقاد یا ایرادی وجود داشته باشد خبرنگاران از آن نقد کنند البته مرز نقد سازنده و تخریبی کاملا مشخص است.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین خاطرنشان کرد: نقد کردن باید با حفظ احترام و ارزش نهادن به اصول و ارزش‌های اخلاقی باشد.

وی ادامه داد: در بحث اطلاع رسانی تاکید ما به همه دستگاه‌های اجرایی این است که به تاسی از سیاست‌های دولت، فرصت برابر برای همه گروه‌ها و خبرنگاران فراهم کنند تا همه بتوانند با حقوق تساوی از فرصت‌های ایجاد شده، بهره‌مند شوند.

شاهرخی تصریح کرد: تاکید همیشگی ما با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید، دوری جستن از افراط و تفریط، رعایت عدالت و انصاف در قلم زدن و بیان مطالب و انتشار موضوعات مورد بحث است که این امر می‌تواند به سعادت و اعتلای جامعه کمک کند.

بیان واقعیت‌ها به توسعه و پیشرفت جامعه کمک می‌کند

وی عنوان کرد: بیان واقعیت‌ها، نکته حائز اهمیتی است که به توسعه و پیشرفت استان کمک می‌کند چرا که اگر زاویه دید خود را فقط معطوف نقاط منفی و یا بزرگ نمایی آنها کرده که موجب یاس و ناامیدی مردم می‌شود، گام مثبتی در جهت اعتلای جامعه برنداشته‌ایم.

این مسئول با اشاره به بحث امنیت خبرنگاران بیان کرد: هیچ مدیر دستگاه اجرایی بدون هماهنگی با دبیرخانه شورای اطلاع رسانی مگر در موارد خاص، حق شکایت از هیچ یک از خبرنگاران و ارباب جراید را ندارند.

وی با تاکید بر حمایت قانونی و قضایی از خبرنگاران اضافه کرد: بنا نیست که با کوچکترین انتقاد، مدیر دستگاه اجرایی رسانه و یا خبرنگار را به دادگاه بکشاند و اگر موردی در این راستا وجود دارد به ما منعکس کنید تا پیگیری‌های لازم را انجام دهیم زیرا اعتقاد داریم آخرین راه حل، برخورد قانونی و قضایی است.

شاهرخی خاطرنشان کرد: در خصوص مشکلات خبرنگاران نیز به مدیر ارشاد برای ساماندهی بحث خبرنگاران تاکید شده است و فعالان عرصه خبر باید شناسایی و ثبت شوند همچنین در زمینه دادن رپورتاژ و آگهی‌ها که دولتی است، اداره ارشاد باید نظارت داشته باشد تا حقی از کسی ضایع نشود.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین عنوان کرد: طی ۴ سال گذشته در دولت تدبیر و امید، نشریات و رسانه‌های مکتوب استان ۴۷ درصد رشد کمی و کیفی داشتند که این امر نشان‌دهنده توسعه سیاسی و توجه به مسایل اجتماعی و سیاسی است.

گفتنی است؛ در پایان مراسم از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان