۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین افزایش ۴۵ درصدی جرائم اینترنتی در قزوین/ در تلفن‌های همراه نرم‌افزارهای امنیتی نصب کنید
کد خبر: ۲۶۰۶۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۵ ساعت: ۱۲:۲۲ ↗ لینک کوتاه

پلیس فتا استان اعلام کرد:

افزایش ۴۵ درصدی جرائم اینترنتی در قزوین/ در تلفن‌های همراه نرم‌افزارهای امنیتی نصب کنید

پلیس فتا استان با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی جرائم اینترنتی در قزوین اذعان کرد: کاربران به هیچ عنوان عکس‌های شخصی خود را در صفحه اینستاگرام و تلگرام قرار ندهید؛ در ۴ ماهه نخست شاهد افزایش ۴۵ درصدی وقوع جرائم رایانه ای بودیم.

افزایش ۴۵ درصدی جرائم اینترنتی در قزوین/ در تلفن‌های همراه نرم‌افزارهای امنیتی نصب کنید
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سرهنگ توکلی پلیس فتا قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در معاونت اجتماعی اظهار کرد: مردم استان قزوین از حوزه خدمات رسانی پلیس فتا و جرایم این حوزه اطلاعات کافی ندارند و باید حوزه جرایم سایبری به مردم معرفی شود.

وی افزود:در بحث استفاده از اینترنت به هیچ عنوان اجازه استفاده از نت و گوشی شخصی خود را به شخص دیگری ندهید تا دچار جرایم سایبری نشوید.

این مسئول تاکید کرد: مردم باید به این موضوع دقت کنند که در حوزه مسائل امنیتی هوشمندانه ورود پیدا کرده و در گوشی‌های موبایل خود نرم افزارهای امنیتی نصب کنند.

وی اذعان کرد: بیشترین جرایم به سمت هک اینستاگرام سوق پیدا کرده است؛ کاربران باید پیج خود را آبدیت کنید و رمز دوم قرار دهید تا امکان هک رفع شود.

کشف ۳۷ درصدی جرایم رایانه ای در قزوین
توکلی عنوان کرد: کاربران به هیچ عنوان عکس‌های شخصی خود را در صفحه اینستاگرام و تلگرام قرار ندهید؛ در 4 ماهه نخست شاهد افزایش 45 درصدی وقوع جرائم رایانه ای بودیم.

وی بیان کرد: در بحث کلاهبرداری‌های پیامکی شاهد افزایش جرایم بودیم، بیشترین مزاحمت اینترنتی تلگرام مزاحمت‌های اینترنتی، کلاهبرداری اینترنتی و برداشت‌های اینترنتی در فضای مجازی استان است.

پلیس فتا قزوین گفت: طی 4 ماه نخست سال جاری کشف جرایم رایانه ای ۳۷ درصد و دستگیری ۷۶ درصد افزایش داشتیم.

وی ابراز کرد: یکی از شرح وظایف ما مقابله با کانال‌های غیراخلاقی است و ما در حال رصد هستیم؛ اما چون سرور اصلی در اختیار کشور ما نیست با فیلتر هرکدام دوباره کانال‌های جدیدی راه اندازی می‌شود.

این مسئول در پایان گفت: جرایم سایبری در کل کشور جرایم نوپایی است و به تناسب همه جرایم ورود پرونده‌ها نگران کننده است، توصیه ما این است در حوزه استفاده از وسایل الکترونیک مردم باید آگاهانه وارد شوند.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان