۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین جشن معصومانه ویژه دختران و مادران قزوینی برگزار شد
کد خبر: ۲۵۹۳۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۷ ساعت: ۲۲:۱۴ ↗ لینک کوتاه

با حضور خادمان حرم رضوی؛

جشن معصومانه ویژه دختران و مادران قزوینی برگزار شد

با حضور خادمان حرم رضوی جشن معصومانه ویژه دختران و مادران قزوینی برگزار شد.

جشن معصومانه ویژه دختران و مادران قزوینی برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، حجت الاسلام علی نعمت اللهی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در جشن معصومانه که ظهر امروز (شنبه) در سازمان تبلیغات برگزار شد، از تلاش خادمان امام رضا(ع) که بیش از یک دهه در قالب کاروان‌هایی به شهرهای مختلف سفر می‌کنند و مردم را از برکت و نورانیت امام رضا (ع) بهره مند می‌سازند، تجلیل کرد.

وی در ادامه افزود: امام رضا(ع) می‌فرمایند؛ خدا رحمت کند کسی را که امر ما را احیا کند یعنی علوم ما را آموخته و به دیگران بیاموزد؛ ایشان همچنین فرمودند، اگر کسی محاسن کلام ما را بداند از ما تبعیت می‌کند.

این کارشناس فرهنگی بیان کرد: ما در جامعه کنونی و با وجود تهاجم فرهنگی به این کلام بسیار نیازمندیم و دهه کرامت و مناسبت‌های مختلف فرصتی است تا معرفت خود را افزایش می‌دهیم.

وی بیان کرد: این شناخت و معرفت هرچه بیشتر باشد، ضربه پذیری ما در برابر گناهان کمتر می‌شود، معرفت مهم ترین عنصری است که در فرهنگ اهل بیت به آن تاکید شده است؛ قرآن کریم نیز بارها به این عنصر اساسی اشاره کرده و مردم را به اندیشه و تعقل دعوت می‌کند، اندیشه نیز معرفت را به دنبال دارد.

نعمت اللهی عنوان کرد: زیارت جامعه کبیره به عنوان زیارتی که از سوی معصوم و مستند است، نوعی معرفت شناسی و امام شناسی است که در آن مبانی معرفتی ما موجود است و ما در شرایط تهاجم فرهنگی به این عنصر معرفتی نیازمند هستیم.

در پایان این مراسم از خانم معصومه حمیدی قاری بین المللی قرآن کریم تجلیل شد. 
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان