۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین توضیحات سخنگوی وزارت خارجه درباره دلایل احضار کاردار کویت
کد خبر: ۲۵۷۴۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۹ ساعت: ۲۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

در پی احضار کاردار کویت به وزارت امور خارجه؛

توضیحات سخنگوی وزارت خارجه درباره دلایل احضار کاردار کویت

سخنگوی وزارت امور خارجه دلایل احضار کاردار کویت به وزارت امور خارجه را تشریح کرد.

توضیحات سخنگوی وزارت خارجه درباره دلایل احضار کاردار کویت
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین   ،بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: به دنبال ایراد اتهام های بی اساس از سوی مقام مسئول در وزارت خارجه کویت به جمهوری اسلامی ایران در خصوص پرونده موسوم به العبدلی، فلاح الحجرف کاردار کویت در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان در این خصوص به وی ابلاغ شد.

قاسمی با اعلام این خبر افزود: در این احضار که عصر امروز انجام شد مقام وزارت امور خارجه کشورمان ضمن مردود دانستن اتهام های واهی مقام های کویتی به کشورمان گفت جای تاسف است که مسئولین کویت در این شرایط حساس منطقه به جای تلاش در جهت کاهش تنش های بی حاصل و خویشتنداری در قبال فشارها و تحریکات طرف های ماجراجوی منطقه ای به این تحریک ها پاسخ داده و جمهوری اسلامی ایران را هدف اتهامات واهی قرار می دهند. این مقام  بار دیگر خطاب به کاردار کویت تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه ارتباطی با این پرونده نداشته است و این امر در آغاز رسیدگی به این پرونده به مقام های کویتی نیز ابلاغ گردید. در این دیدار همچنین با یادآوری این نکته که جمهوری اسلامی ایران همواره رفتاری مسئولانه در قبال کشورهای منطقه و از جمله کویت در شرایط سخت این کشور داشته است حق اقدام متقابل را  برای کشورمان در قبال کاهش کادر دیپلماتیک دو کشور محفوظ دانست.

کاردار کویت نیز با اظهار تاسف از تحولات اخیر بوجود آمده افزود مطالب و موضوعات مطرح شده را در اولین فرصت به مقام های خودمنتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان