۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین قاتلی پس از ١٠ سال از چوبه دار نجات پیدا کرد
کد خبر: ۲۵۶۷۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۵ ساعت: ۱۲:۴۲ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

قاتلی پس از ١٠ سال از چوبه دار نجات پیدا کرد

دادستان قزوین بیان کرد: با گذشت اولیای دم، جوانی که پس از ۱۰ سال زندانی در آستانه اجرای حکم قصاص قرار گرفته بود، زندگی دوباره یافت.

قاتلی پس از ١٠ سال از چوبه دار نجات پیدا کرد
حجت الاسلام صادقی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: سید جعفر م. سال 80 در یک نزاع دسته‌جمعی در روستایی در الموت قزوین در پی قطع یک اصله درخت، حسن. م را به قتل رسانده بود که از سوی شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین به قصاص نفس محکوم شد و از سوی دیوان عالی کشور نیز تأیید شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر برده است.

وی در ادامه افزود: در این چند سال تلاش‌های فراوانی از سوی گروه‌های مختلف، معتمدین محلی و برخی مسئولین اداری و قضایی از طریق مراجعات فراوان به خانواده مقتول و تقاضای گذشت صورت گرفت، اما با موافقت اولیای دم مواجه نشد.

دادستان قزوین اذعان کرد: با اینکه اولیای دم بر قصاص نفس مجرم تأکید داشتند، مراجعات مکرر خانواده این زندانی به زندان و مقامات قضایی، تلاش‌های مسئولین و خیّرین را وارد مرحله جدیدی کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در زمان اجرای حکم قصاص، سرانجام با یاری خداوند متعال، اولیای دم مقتول در تصمیمی خداپسندانه و قابل‌تحسین، از حق قانونی و شرعی خود در اجرای قصاص نفس گذشتند و زندگی دوباره را به این جوان هدیه دادند.

گفتنی است؛ معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین، دادیار اجرای احکام دادسرای قزوین، رییس ندامتگاه مرکزی قزوین و مسولین واحد صلح و سازش شورای حل اختلاف قزوین در زمان اجرای حکم قصاص پس از گفتگوهای طولانی با خانواده اولیای دم، موجبات رضایت اولیاء دم را فراهم آوردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان