۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین طلاب روش‌های‌ صحیح علم‌آموزی در دین را فرا بگیرند
کد خبر: ۲۵۶۶۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۵ ساعت: ۱۱:۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای عالی حوزه علمیه قزوین:

طلاب روش‌های‌ صحیح علم‌آموزی در دین را فرا بگیرند

رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: طلاب با مطالعه و فراگیری روش‌های‌ صحیح علم‌آموزی در منابع دینی، در پی علوم حقیقی باشند.

طلاب روش‌های‌ صحیح علم‌آموزی در دین را فرا بگیرند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین صبح امروز(یکشنبه) در طرح میثاق طلبگی که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: باید به گونه‌ای در حوزه علمیه تحصیل کنیم که وقتی پا به جامعه می‌گذاریم بتوانیم برای جامعه مفید باشیم، ابهامات جامعه را رفع کنیم و سبک زندگی درست و اسلامی را به مردم بیاموزیم.

وی در ادامه با اشاره به احادیثی از ائمه اطهار (ع) به تشریح ویژگی‌های صحیح علم‌آموزی پرداخت و تصریح کرد: امام صادق (ع) نقل می‌کنند که شخصی نزد رسول گرامی اسلام (ص) رفت و از ایشان سؤال کرد که چگونه درس بخوانم تا موفق شوم؟

امام جمعه قزوین افزود: پیغمبر (ص) به شخص سؤال کننده پاسخ دادند: سکوتی که برای یادگرفتن نیاز است را با خود همراه داشته باشید، با همه وجود و دقت به فراگیری و گوش دادن دروس بپردازید، آن چیزی که فرا می‌گیرید را به خوبی حفظ و نگهداری کنید، به آن چیزی که آموخته‌اید عمل نمایید و در نهایت آن را نشر دهید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به دستورالعملی از امام صادق (ع) به «عنوان بصری» که نزد ایشان آمده بود اشاره و خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) به «عنوان بصری» که تلاش زیادی کرد تا امام ایشان را بپذیرد و از ایشان روش آموختن صحیح علم را بیاموزد، دستورالعملی ارزشمند ارائه کردند که همه طالبان سلوک الی‌الله از آن بهره‌مند شده‌اند.

وی اضافه کرد: امام صادق (ع) به «عنوان بصری» فرمودند که علم نوری است که در قلب کسی که خدا بخواهد او را هدایت کند، قرار می‌دهد و این مهم دستورالعملی ارزشمند برای پیروان طریق ائمه اطهار (ع) است.

عابدینی اذعان کرد: آن حضرت در ادامه به «عنوان بصری» تأکید می‌کنند: اگر طالب علم هستی اولین کاری که می‌کنی بنده خدا باش و علم را برای عمل کردن فرا بگیر و از خدای متعال بخواه به تو بفهماند ذائقه تو با علم شیرین شود و آن زمان است که حقیقت علم را به جان تو می‌رساند.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: امام صادق (ع) در حدیثی دیگر می‌فرمایند: اگر خداوند بخواهد به بنده‌ای خیر برساند، نقطه‌ای سفید در قلب او ایجاد می‌کند و پس از آن گوش‌هایش برای شنیدن حقیقت آماده و گوش دل انسان باز می‌شود.

وی یادآور شد: آن حضرت در این حدیث ادامه می‌دهند: اگر خدا اراده کند که خیر خدایی به انسان برسد، احساس بنده نسبت به زرق و برق دنیایی کاسته شده و علاقه‌اش به مادیات و وسوسه‌های دنیایی کم خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان