۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین رئیس سیا; ایران در بلندمدت، بزرگ‌ترین چالش آمریکا در خاورمیانه است
کد خبر: ۲۵۶۱۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۲ ساعت: ۸:۴ ↗ لینک کوتاه

ادعاهای پوچ وبی اساس مقامات آمریکایی؛

رئیس سیا; ایران در بلندمدت، بزرگ‌ترین چالش آمریکا در خاورمیانه است

رئیس سازمان جاسوسی آمریکا با مطرح کردن این ادعای بی‌اساس که ایران حامی اصلی تروریسم است، کشورمان را بزرگترین چالش پیش روی آمریکا دانست. رئیس سیا: ایران در بلندمدت، بزرگ‌ترین چالش آمریکا در خاورمیانه است

رئیس سیا; ایران در بلندمدت، بزرگ‌ترین چالش آمریکا در خاورمیانه است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین به نقل از وبگاه وستنیک، مایک پمپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، گفت ایران بزرگ‌ترین چالشآمریکا در خاورمیانه است.
رئیس سیا: ایران در بلندمدت، بزرگ‌ترین چالش آمریکا در خاورمیانه است

او در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: «ایران نفوذ خود را در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) افزایش می‌دهد و همچنان حامی اصلی تروریسم است.»


رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در اظهارات گزاف خود گفت: «ما در ایران، با حریفی مواجهیم که سرگرم افزودن توانمندی‌های خود است. برخلاف داعش و سراب خلافت آن، جمهوری اسلامی ایران، یک دولت-ملت قدرتمند است که همچنان بزرگ‌ترین حامی دولتی تروریسم است. قدرت و نفوذ آن در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است؛ به ویژه وقتی شما به آنچه در سوریه، یمن و عراق می‌گذرد، می‌نگرید.»

پمپئو مدعی شد: «تهران مشخصا به دنبال آن است که قدرت هژمونیک منطقه باشد. و گرچه اکنون ما بر نابودی داعش تمرکز کرده‌ایم، ایران در بلندمدت، بزرگ‌ترین چالش ما در خاورمیانه است.»

او در بخشی دیگر از اظهاراتش مدعی شد جامعه اطلاعاتی آمریکا، اسناد و مدارک مستدلی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ارتش سوریه، در روز چهارم آوریل از تسلیحات شیمیایی در استان ادلب استفاده کرده است.

رئیس سازمان جاسوسی آمریکا گفت به دنبال وقایع چهارم آوریل در شهر خان شیخون سوریه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، خواستار مشخص شدن حقایقی در این زمینه شد و به دنبال آن، جامعه اطلاعاتی آمریکا تلاش‌ها را برای افشای آنچه دقیقا در سوریه اتفاق افتاده است، آغاز کرد.

پمپئو اضافه کرد: «به دونالد ترامپ اعلام کردم که جامعه اطلاعاتی به این نتیجه رسیده که تسلیحات شیمیایی در این حمله استفاده و این اقدام از جانب دولت سوریه انجام شده است.... می‌دانستم که جامعه اطلاعاتی اسناد مستدلی در اختیار دارد و به ترامپ گفتم اطمینان زیادی داریم که چنین اقدامی واقعا انجام شده است.»

مقامات آمریکا همواره در اظهاراتی بی‌اساس، دمشق را به دست داشتن در حمله خان شیخون متهم می‌کنند که در پی آن ۸۰ کشته و ۲۰۰ زخمی شدند.

دولت سوریه به شدت این اتهامات را رد کرد و مقامات این کشور اعلام کردند هیچگاه از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان یا تروریست‌ها استفاده نکرده‌اند و زرادخانه شیمیایی این کشور تحت نظارت سازمان منع تسلیحات شیمیایی نابود شده است.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان