۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بهره‌مندی بیش از ۳۰۰ معلول ضایعه نخاعی از حق پرستاری
کد خبر: ۲۵۵۸۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۰ ساعت: ۱۰:۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی قزوین خبر داد:

بهره‌مندی بیش از ۳۰۰ معلول ضایعه نخاعی از حق پرستاری

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از بهره‌مندی بیش از ۳۰۰ معلول ضایعه نخاعی استان از کمک هزینه حق پرستاری خبر داد.

بهره‌مندی بیش از ۳۰۰ معلول ضایعه نخاعی از حق پرستاری
علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین از بهره‌مندی بیش از 300 معلول ضایعه نخاعی استان از کمک هزینه حق پرستاری خبر داد و گفت: معلولین ضایع نخاعی ماهیانه به نسبت نوع ضایعه، حدود 2 میلیون ریال کمک هزینه حق پرستاری دریافت می‌نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: با توجه به مشکلات ویژه معلولین ضایعه نخاعی و هزینه‌های زیاد پرستاری و نگهداری طبق دستورالعمل سازمان بهزیستی ماهیانه حدود 2 میلیون ریال بعنوان حق پرستاری معلولین ضایعه نخاعی تعلق می‌گیرد.

وارثی خاطرنشان کرد: فرد معلول با شرایط خاص جسمی و روحی، به عنوان بخشی از جامعه باید بتواند از قابلیت‌ها و ظرفیت های بالقوه اش استفاده کند و همچون دیگر افراد زندگی عادی و بی‌دغدغه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت توانمندسازی معلولین ضایعه نخاعی تاکید کرد: اقدامات زودهنگام توانبخشی و آموزش همزمان، فرد ضایعه نخاعی بیش از هر عامل دیگری در فرآیند بازتوانی فرد و پیشگیری از بروز عوارض ضایعه نخاعی موثر خواهد بود.

وارثی با بیان اینکه سقوط و تصادفات بیشترین دلیل بروز معلولیت‌های ضایعه نخاعی در استان است؛ ادامه داد: عوامل غیر اکتسابی همچون ضایعه مادرزادی نیز در مراحل بعدی از عوامل ضایعات نخاعی در افراد بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: در صورت ارائه به موقع و مستمر اقدامات توانبخشی و آموزش همزمان به افراد ضایعه نخاعی به ویژه در 6 ماه اول بعد از آسیب، امکان افزایش سطح عملکردی فرد بیشتر خواهد بود و در کنار آن، همراه با سازگاری فرد بعد از آسیب، مشکلات روحی وی و خانواده‌اش کمتر خواهد شد.

وارثی خدمات قابل ارائه بهزیستی استان را برای معلولین ضایعه نخاعی، خدمات توانبخشی اعم از برقراری مستمری، خدمات حمایتی، استفاده از مراکز ضایعه نخاعی، دریافت حق پرستاری ماهیانه عنوان کرد و در ادامه اظهار کرد: تسهیلگران در برنامه CBR با شناسایی، ارجاع به کمیسیون و تشکیل پرونده اقدام به خدمات رسانی به افراد دارای ضایعه نخاعی در تمام مناطق روستایی استان میکنند.

این مسئول در پایان گفت: آغاز برنامۀ توانبخشی فرد با آسیب نخاعی در اسرع وقت و استمرار این فرایند نقشی مهم در ارتقاء سطح عملکردی فرد، پيشگيري از عوارض آسیب نخاعی و بازگشت هر چه سریعتر فرد به اجتماع و بالا بردن کیفیت زندگی او دارد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان