۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین طرح تفکیک وزارتخانه‌ها مخالف سیاست‌های برنامه پنجم توسعه است
کد خبر: ۲۵۲۳۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۳۰ ساعت: ۹:۸ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

طرح تفکیک وزارتخانه‌ها مخالف سیاست‌های برنامه پنجم توسعه است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اهداف عمده این طرح ایجاد جایگاه و اشتغال برای افرادی است که در انتخابات اخیر به نفع آقای روحانی فعالیت کردند.

طرح تفکیک وزارتخانه‌ها مخالف سیاست‌های برنامه پنجم توسعه است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لایحه تفکیک برخی وزارتخانه‌ها از سوی دولت، اظهار کرد: مخالف جدی طرح دوفرویتی این لایحه هستم.

وی با اشاره به دلایل خود برای مخالفت با این طرح، افزود: این ادغام و تفکیک‌ها بدون کارشناسی است زیرا همان دلایلی که برای ادغام وزارتخانه‌ها درمورد چابک‌سازی و کاهش هزینه دولت گفته می‌شد امروز برای مسئله تفکیک طرح می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: چگونه می‌شود برای هر دو طرح دلایل یکسانی داشت؟ از نظر من توجیهی مناسب از سوی دولت برای این طرح‌ها وجود ندارد و هیچکدام از آن‌ها کارشناسی شده نیست.

ابطحی تصریح کرد: تفکیک وزارتخانه‌ها برای کشور هزینه‌بر است چراکه دوباره باید جابه‌جایی‌های کلان در زمینه نیرو‌های پرسنلی و لوجستیکی، تغییر تابلوها و ادارات صورت گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از اهداف عمده این طرح ایجاد جایگاه و کار برای کسانی است که در انتخابات برای آقای روحانی فعالیت کردند.

وی ابراز کرد: در حال حاضر چهار سال و ۶ ماه است که دولت هنوز آئین‌نامه مربوط به طرح ادغام و شرح وظایف وزارتخانه‌ها را به مجلس ارائه نکرده و تصویب نشده است، آیا اصلا ما این طرح را اجرا کردیم و نشد؟ که امروز لایحه دوفوریتی برای تفکیک برخی وزارتخانه‌ها را به مجلس می‌دهند؟

نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هنوز بسیاری از وعده‌های دولت محقق نشده، دولت حرکت فرار رو به جلو را در پیش گرفته و به دنبال توجیه و فرافکنی است.

ابطحی تشریح کرد: سیستم اداریکشور به اندازه کافی بزرگ است و در یک بررسی ساده خواهیم دید که ایران بیش از ۲ میلیون کارمند در قبال ۸۰ میلیون جمعیت دارد، در حالی که کشورهایی مانند ژاپن ۱۱۰ هزار نفر کارمند در برابر ۱۰۰ میلیون جمعیت دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با بزرگ شدن دولت هزینه‌های جاری کشور رو به افزایش می رود، تاکید کرد: از بودجه عمرانی می‌کاهند و به هزینه‌های جاری اضافه می‌کنند که با این روند پروژه‌های عمرانی که هزینه‌های ۶۰۰ میلیاردی دارند تا ۲۰ سال دیگر هم افتتاح نخواهند شد.

وی با بیان اینکه دوفوریتی طرح تفکیک وزارتخانه‌ها در مجلس رد و به یک فوریتی رسید، گفت: عجله دولت برای این است که بسیاری از کارگزاران، اصلاح طلبان و رجالی که در انتخابات برا آقای روحانی کار کردند در انتظار پست و مقام هستند.

این نماینده مجلس در پایان افزود: طرح تفکیک وزارتخانه‌ها مخالف سیاست‌های برنامه توسعه پنجم است زیرا در این برنامه تصویب کردیم که دولت باید کاهش پیدا کند اما با این طرح‌ها می‌خواهند یک دولت دیوان سالار با حجم بزرگ که بودجه را می‌بلعد به وجود آورند.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان