۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین زمین کشاورزی آبیاری شده با فاضلاب خام شخم زده شد
کد خبر: ۲۵۰۷۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۱ ساعت: ۹:۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس محیط زیست شهرستان البرز:

زمین کشاورزی آبیاری شده با فاضلاب خام شخم زده شد

در اجرای حکم دادگاه ۲/۱ هکتار زمین کشاورزی و محصول آن که با فاضلاب خام آبیاری شده بود شخم زده شد.

زمین کشاورزی آبیاری شده با فاضلاب خام شخم زده شد
سیاوش غیاثوند در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین گفت: یک نفر از کشاورزان الوند در آبان ماه سال گذشته با تخریب منهول خط انتقال فاضلاب خام شرکت شهرصنعتی البرز اقدام به هدایت فاضلاب خام به زمین کشاورزی و آبیاری محصول کلزا کرده بود که شناسایی و به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی به دستگاه قضایی معرفی شد.

رئیس محیط زیست شهرستان البرز اذعان کرد: پس از رسیدگی به پرونده در دادسرا و دادگستری شهرستان البرز، کشاورز خاطی به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب خام محکوم به تحمل شش ماه حبس تعزیری و شخم زدن زمین و معدوم سازی محصول کلزا شد.

وی افزود: در راستای حفاظت از محیط زیست و تامین بهداشت و سلامت مردم کارشناسان و مامورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز در اردیبهشت ماه سال جاری و با حکم مراجع قضایی 2/1 هکتار از زمین‌های زیر کشت کلزا که توسط کشاورز متخلف با فاضلاب خام شرکت شهر صنعتی البرز آبیاری شده بود را شخم و محصول آن را معدوم کردند تا محصولی از آن به بازار عرضه نشده و به مصرف نرسد.

این مسئول بیان کرد: استفاده از فاضلاب خام برای آبیاری محصولات کشاورزی به هیچ وجه مجاز نیست و باعث شیوع بیماری‌ها و به خطر افتادن سلامت کشاورزان و مصرف کنندگان محصولات آبیاری شده با فاضلاب می‌شود.

وی ادامه داد: کارشناسان و ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز به صورت مستمر و شبانه روزی نسبت به پایش محیط زیست و شناسایی افراد و فعالیت‌های مخرب محیط زیست اقدام کرده و با متخلفان برابر قانون برخورد شده است.

غیاثوند در پایان گفت: امردم در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مخرب محیط زیست مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست البرز اطلاع دهند تا بموقع پیگیری و با تخلفات احتمالی برخورد شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان