۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ایران_ صربستان/ نبرد با قهرمان لیگ جهانی والیبال در تهران
کد خبر: ۲۵۰۶۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۰ ساعت: ۱۷:۴۷ ↗ لینک کوتاه

لیگ جهانی ۲۰۱۷ والیبال،

ایران_ صربستان/ نبرد با قهرمان لیگ جهانی والیبال در تهران

تیم ملی والیبال ایران دومین دیدار خود در هفته دوم مسابقات لیگ جهانی را مقابل قهرمان سال ۲۰۱۶ لیگ جهانی برگزار می‌كند.

ایران_ صربستان/ نبرد با قهرمان لیگ جهانی والیبال در تهران
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، هفته دوم لیگ جهانی 2017 والیبال، از ساعت 21  و 10 دقیقه امروز با برگزاری یک دیدار در سالن 12 هزارنفری آزادی پیگیری می‌شود.  

در این روز از مسابقات، تیم ملی كشورمان باید مقابل تیم ملی والیبال صربستان به میدان برود. تیمی كه عنوان قهرمانی لیگ جهانی 2016 را تصاحب كرد و شب گذشته هم در نخستین دیدار هفته دوم موفق شد مقابل تیم آرژانتین و شاگردان ولاسكو به پیروزی دست پیدا كند.

**صربستان تیمی قوی در لیگ‌های جهانی

تیم ملی والیبال صربستان پس از کسب 5 عنوان نایب قهرمانی و در واقع ناکامی در 5 فینال لیگ جهانی، سرانجام در سال 2016، طلسم خود را شکست و توانست با پیروزی 3 بر صفر مقابل برزیل به نخستین مدال طلای تاریخ خود در لیگ جهانی برسد. صرب‌ها در فینال سال‌های 2003، 2005 و 2009 مغلوب برزیل شدند، فینال سال 2008 را 3 بر یک به آمریکا واگذار کردند و در سال 2015 مقهور قدرت فرانسه شدند.

تیم ملی صربستان، پیش از تجزیه کشور یوگسلاوی و با نام این کشور در المپیک 1996 آتلانتا به مدال برنز رسید و نسل طلایی آنها در المپیک 2000 سیدنی با هدایت زوران گاییچ به عنوان قهرمانی رسید. ستاره آن روزهای تیم ملی یوگسلاوی، ایوان میلیکوویچ بود. او تنها بازیکن تاریخ لیگ جهانی است که توانسته 4 بار عنوان با ارزش‌ترین بازیکن (MVP) این مسابقات را به دست بیاورد.

**المپیكی كه از دست رفت

صرب‌ها سال گذشته برای نخستین بار در 25 سال گذشته موفق نشدند به المپیک (2016 ریو) راه پیدا کنند. آنها اگرچه در سال‌ 1998 به مدال نقره و در سال 2010 به مدال برنز قهرمانی جهان رسیدند اما قهرمانی در این مسابقات را در کارنامه خود ندارند. 2 مدال طلای قهرمانی مردان اروپا در سال‌های 2001 و 2011 نیز از دستاورهای این تیم است. هدایت تیم ملی صربستان از سال 2015 بر عهده پاسور برجسته این تیم در سال‌های نه چندان دور یعنی نیکولا گربیچ است.
 
او یکی از ارکان تیم ملی یوگسلاوی سابق در فتح سکوی قهرمانی المپیک 2000 سیدنی و مدال طلای اروپا در سال 2001 بود. گربیچ در جام جهانی 2003، لیگ جهانی 2009 و مسابقات قهرمانی جهانی سال 2010 به عنوان بهترین پاسور انتخاب شد. این مربی هدایت تیم ورونا در سری A1 لیگ ایتالیا را بر عهده دارد.

**تاریخچه رویارویی ایران و صربستان

تیم‌های ملی ایران و صربستان تا کنون 7 بار به صورت رسمی با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که سهم ایران، 4 پیروزی بوده است. آخرین رویارویی این دو تیم در مرحله بین قاره‌ای لیگ جهانی 2016 بود که تیم ملی ایران در تهران با نتیجه 3 بر 2 حریف را شکست داد. تیم ملی صربستان 2 پیروزی 3 بر یک مقابل آمریکا و کانادا و یک شکست 3 بر صفر مقابل بلژیک در هفته نخست لیگ جهانی 2017 دارد.  

2 تیم ایران و صربستان از ساعت 21  و 10 دقیقه امشب در سالن 12 هزار نفری آزادی و در حضور تماشاگران پرشور ایرانی با هم دیدار خواهند كرد. صربستان در هفته اول لیگ جهانی مقابل تیم های كانادا و آمریكا به پیروزی رسید اما در دیدار با بل‍ژیک تن به شكست داد تا هفته اول را با 2 پیروزی و یك شكست سپری كند. در آغاز هفته دوم نیز مقابل بلژیک به پیروزی دست پیدا كرد. تیم ملی والیبال كشورمان هم در هفته نخست 2 شكست مقابل ایتالیا و برزیل متحمل شد و موفق شد لهستان را شكست دهد. در هفته دوم هم ایران در حضور هواداران خود 3 بر 2 به پیروزی رسید.

انتهای پیام/ 1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان