۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین بهترین دعا چیست؟
کد خبر: ۲۵۰۲۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۷ ساعت: ۱۷:۱۲ ↗ لینک کوتاه

حجت‌الاسلام محمدی مطرح کرد؛

بهترین دعا چیست؟

حجت‌الاسلام محمدی از کارشناسان امور مذهبی در برنامه‌ای رادیویی به تشریح بهترین دعا پرداخت.

 بهترین دعا چیست؟
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین  ،حجت‌الاسلام رضا محمدی، کارشناس رادیو معارف، در برنامه «پرسمان اعتقادی» رادیو  معارف به  تفسیر آیه 45 غافر«فَوَقَاهُ اللَّهُ سَیِّئَاتِ مَا مَكَرُوا  وَحَاقَ بِآلِ فِرْعَوْنَ سُوءُ الْعَذَابِ؛ پس خداوند  او را از عواقب سوء آنچه نیرنگ می‌کردند حمایت فرمود و فرعونیان را عذاب سخت فرو گرفت» پرداخت.

وی با اشاره به  اینکه آیه در مورد مؤمن آل فرعون است و  در تفسیر آیه نیز در  روایتی که از  امام صادق «علیه‌السلام» وارد شده است این نکته را تأیید می‌کند در تفسیر آیه گفت: خداوند بدی‌ها، مکرها و حیله هایی را  که درباره مؤمن آل فرعون اندیشیده بودند از مؤمن آل فرعون دفع کرد.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: حال منظور از اینکه خداوند می‌فرماید مؤمن آل فرعون را حفظ کردیم در تفسیر روایی آن وارد شده است که منظور از آن این است که خداوند به کفار اجازه نداد که دین مؤمن آل فرعون را دچار فتنه کنند و دین او را خدا حفظ کرد.

وی با بیان اینکه در روایتی دیگر وارد شده است که امام صادق «علیه‌السلام» وقتی مصیبتی به ایشان وارد می‌شد اینگونه دعا می‌کردند؛ «الحمدلله الذی لم یجعل المصیبه فی دینی؛ حمد مخصوص خدایی است که مصیبتم را در دینم قرار نداده است»

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه  اگر دین انسان محفوظ بماند بقیه مسائل و مصائب دیگر اهمیت ندارد گفت: ممکن است فرد در دنیا حتی  قطعه قطعه  نیز شود اما خداوند می‌فرماید که ما او را نگه داشتیم چراکه مهم محفوظ ماندن دین انسان است. بنابراین بهترین دعا این است که از خدا بخواهیم مصیبت ما را در دینمان قرار ندهد.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان