۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین پایان خردادماه آخرین زمان تحویل اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است/ اختصاص ۱۹۷ میلیاردتومان از منابع مالیاتی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها
کد خبر: ۲۵۰۲۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۷ ساعت: ۱۵:۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین:

پایان خردادماه آخرین زمان تحویل اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است/ اختصاص ۱۹۷ میلیاردتومان از منابع مالیاتی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین بیان کرد: ۳۱ خردادماه مهلت نهایی ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی صاحبان مشاغل و ۳۱ تیرماه مهلت نهایی تسلیم اظهارنامه برای مستغلات و اشخاص حقوقی است.

پایان خردادماه آخرین زمان تحویل اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است/ اختصاص ۱۹۷ میلیاردتومان از منابع مالیاتی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛ مصطفی پورامیدی مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این اداره کل اظهار کرد: امسال به نام اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال نامگذاری شده و این نامگذاری‌های سالانه بنابر نیاز اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه شاه بیت حوزه اقتصاد درآمدهای مالیاتی است، عنوان کرد: در اسفندماه سال گذشته دستورالعملی برای حمایت از تولید و اشتغال صادر شد که اگر مالیات مؤدی در اسفندماه پرداخت شود جرایم بخشودگی به آن تعلق می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: اطلاعیه بخشودگی مالیاتی در اسفندماه مورد استقبال مؤدیان قرار گرفت و بسیاری از پرونده‌ها بسته شد و وصول درآمدهای معوقه ما را به دنبال داشت.

وی بیان کرد: در پایان سال ۹۵ حدود هزار و صدو بیست میلیارد تومان وصولی‌های ما بود که ۹۷ درصد آن محقق شد که نسبت به سال ۹۴ در حدود 28 درصد رشد داشت.

پورامیدی اضافه کرد: از کل میزان وصولی‌های اداره مالیات، میزان ۵۵۹ میلیارد مربوط به مالیات‌های مستقیم و ۵۶۷ میلیارد مربوط به کالاهای غیرمستقیم بود.

وی گفت: بیش از ۵۰ درصد از مالیات‌های ما از منبع مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌شود که توسط مصرف کننده نهایی پرداخت می‌شود و به فعالان اقتصادی فشاری وارد نمی‌کند.

۳۱ تیرماه مهلت نهایی تسلیم اظهارنامه برای مستغلات و اشخاص حقوقی
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اذعان کرد: مالیات بر ارزش افزوده، مالیات دوره ای است که در صورت ایجاد ارزش افزوده پرداخت می‌شود و فعالان اقتصادی آن را پرداخت نمی‌کنند؛ بلکه مصرف کننده نهایی آن را پرداخت می‌کند البته کالاهای اساسی از پرداخت این مالیات معاف هستند.

وی عنوان کرد: از ۵۰ درصدی که مربوط به منابع مستقیم مالیات است ۳۰درصد مربوط به اشخاص حقوقی غیردولتی یعنی شرکت‌ها، ۱۳درصد حقوق بگیران اعم از دولتی و غیردولتی، ۴ درصد مشاغل و صاحبان کسبه و یک درصد مستقلات و سایر منابع نیز ۲ درصد است.

این مسئول با اشاره به اینکه ارزش افزوده اثرات سازنده ای بر اقتصاد کشور دارد، ابراز کرد: در سال جاری هزارو چهارصد میلیارد تومان سهمیه وصولی تعریف شده که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: ضریب بر ارزش افزوده در سال جاری ۹ درصد است که می‌تواند نقش گسترده ای در شکوفایی اقتصاد داشته باشد که از این میزان یک درصد مربوط به بهداشت، سه درصد عوارض شهرداری و پنج درصد به مالیات‌های مستقیم اختصاص دارد.

پورامیدی با اشاره به اینکه ۱۹۷ میلیارد تومان به حساب شهرداری و دهیاری واریز شده است، گفت: این میزان درآمد مالیاتی مربوط به حوزه شهرداری‌ها و دهیاری بود که نسبت به سال ۹۴ شش درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: توسعه شهر به لحاظ تزریق ارزش افزوده است که از کل این میزان ۴۳ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها و ۱۵۴ میلیارد تومان به شهرداری پرداخت شد یعنی ۳۰درصد مختص دهیاری و ۷۰ درصد برای شهرداری هاست که براساس شاخص جمعیت توزیع می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ابراز کرد: در حوزه مشاغل و اصناف در سال گذشته تا امروز بیش از ۹۸ درصد از پرونده‌های ما در ماده ۲۳۸ رفع شده است و سال گذشته هیچ افزایشی به مالیات نداشتیم که برای ۲۵ هزار مودیان برگ قطعی صادر شد و جزو استان‌های پیشتاز بودیم.

پورامیدی بیان کرد: 31 خردادماه مهلت نهایی ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی صاحبان مشاغل و ۳۱ تیرماه مهلت نهایی تسلیم اظهارنامه برای مستغلات و اشخاص حقوقی است.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال جدید تغییرات کلی در راستای طرح جامع در قوانین مالیاتی رخ داده است و سه گروه الف و دوم و سوم در سامانه تعریف شده و این گروه ها براساس دو مولفه حجم و نوع فعالیت سنجیده می‌شوند.

برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی نیازی به مراجعه حضوری نیست
این مسئول گفت: کسانی که مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات آنها در سال گذشته بیش از سه میلیارد تومان باشد جزو گروه الف هستند؛ گروه دوم فروش و خدمات بین ده تا سی میلیارد ریال و گروه سوم گروهی هستند که براساس قانون مجموع فروش و خدمات آنها باید ده برابر معافیت مالیات باشد.

وی افزود: اما شش مودی ما فارغ از حجم فعالیت شان جزو گروه اول به حساب می‌آیند؛ دارندگان کارت بازرگانی مثل واردکنندگان و صادرکنندگان، صاحبان کارخانه‌ها و بهره بردادان معادن دارای مجوز، صاحبان هتل‌های سه ستاره و بالاتر، صاحبان بیمارستان‌ها، زایشگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی، صاحبان مشاغل صرافی و فروشگاه‌های زنجیره ای.

پورامیدی بیان کرد: کسانی که جزو گروه سه هستند در صورتی که مالیات سال ۹۴ آنها قطعی شده باشد ۸ درصد مالیات مقطوع به آنها اضافه می‌شود و امیدواریم مودیان ما از این توافق استقبال کنند.

وی عنوان کرد: دومین اقدام که مودی باید انجام دهد در پیش ثبت نام‌ها به ۴۵ برسد که خوشبختانه بیش از ۵۰ درصد را به این میزان رساندیم که هر فردی از داخل منزل می‌تواند از طریق سیستم الکترونیکی اظهارنامه خود را ارسال کند و تمام شرایط در اداره کل قزوین برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی مهیاست.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: امیدوارم تا پایان خردادماه همه مودیان از این توافق بهره ببرند؛ زیرا طبق قانون این زمان قابل تمدید نیست و سه، چهار روز آخر سقف زمانی ارائه خدمات در اداره کل در بعدازظهرها نیز انجام می‌گیرد.

وی در پایان گفت: سال گذشته هزار پرونده مهم که بیش از ۷۵ درصد وصولی ما را به خود اختصاص داده بود در قالب ۲۳۸ جمع و قطعی شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان