۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین قیام ‌۱۵خرداد آغاز حرکت بزرگ مردمی/ ایستادگی در برابر استکبار هزینه کمتری از سازش دارد
کد خبر: ۲۴۹۸۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱۵ ساعت: ۱۲:۳۴ ↗ لینک کوتاه

چمران در قزوین تصریح کرد

قیام ‌۱۵خرداد آغاز حرکت بزرگ مردمی/ ایستادگی در برابر استکبار هزینه کمتری از سازش دارد

چمران در قزوین بیان کرد: قیام ‌۱۵خرداد این واقعه عجیب و فراموش‌نشدنی آغاز حرکت بزرگ مردم ایران و شکل‌گیری انقلاب اسلامی است که هیچ گاه از حافظه و ذهن تاریخی ملت فراموش نخواهد شد.

قیام ‌۱۵خرداد آغاز حرکت بزرگ مردمی/ ایستادگی در برابر استکبار هزینه کمتری از سازش دارد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) عصر روز گذشته(یکشنبه) با حضور مسئولان کشوری و استانی، در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در این مراسم اظهار کرد: ایستادگی در برابر استکبار هزینه کمتری از سازش در برابر آن دارد و عزت و‌ اقتدار به دنبال ایستادگی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: قیام ‌۱۵خرداد این واقعه عجیب و فراموش‌نشدنی آغاز حرکت بزرگ مردم ایران و شکل‌گیری انقلاب اسلامی است که هیچ گاه از حافظه و ذهن تاریخی ملت فراموش نخواهد شد.

این مسئول ادامه داد: حضرت امام به دنبال یک جامعه اسلامی واقعی بود که لازمه آن تشکیل یک حکومت اسلامی بود که ریشه و عمق آن توجه جدی به اجرای آموزه‌های اسلام است.

وی بیان کرد: هر انقلابی ۳ رکن اصلی دارد، داشتن ایدئولوژی و تفکر، رهبری و سلاح و‌ امکانات ارکان اصلی انقلاب‌های جهان است؛ انقلاب اسلامی ایران جدای از دیگر انقلاب‌ها بود چرا که ایدئولوژی آن تفکر الهی و اسلامی است.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: امام راحل محور انقلاب اسلامی را مردم می‌دانست؛ ساده زیستی، انقلابی بودن و اتکاء به خداوند و مردم از دیگر ویژگی‌های امام خمینی(ره) بود که باید امروز این موضوع ادامه پیدا کند.

وی ابراز کرد: امروز در مسیر حرکت اسلامی هستیم اما هنوز با آن فاصله داریم؛ لذا باید این مسیر درست را با جدیت بیشتر طی کرد؛ امروز باید با توجه به توان و ‌ظرفیت عظیم داخلی و با بهره‌گیری از همت والای جوانان و نخبگان کشور در برابر ظلم و نقشه‌های استکبار ایستاد.

چمران گفت: خداوند در صورتی پشتیبان و حامی ما خواهد بود که در مسیر حکومت اسلامی حرکت کنیم و فاصله خود را با آن به کمترین میزان برسانیم.

وی با بیا اینکه امام(ره) هیچ گاه تکلیف شرعی را فدای منافع نمی‌کرد، اذعان کرد: در رفتار و‌ عملکرد امام خمینی(ره) خداوند و انجام تکلیف شرعی و الهی در اولویت قرار داشت و همیشه تلاش خود را برای ملت مستضعف و رنج‌دیده به کار می‌بست.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: امام هیچ گاه به دنبال زر و‌ زور و قدرت و سلطنت و‌ حکومت نبود بلکه تلاش و ‌همت خود را برای اجرای احکام الهی به کار بست که در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی رسید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان