۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نفوذ ناپذیری و عدم تأثیر از جریانات سیاسی و جناحی در وزارت اطلاعات
کد خبر: ۲۴۸۶۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۶ ساعت: ۲۳:۲۹ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت روز سربازان گمنام امام زمان(عج)؛

نفوذ ناپذیری و عدم تأثیر از جریانات سیاسی و جناحی در وزارت اطلاعات

یکی از مسائل قابل توجه در حوزه کاری و مأموریتی وزارت اطلاعات، نفوذناپدیری و عدم تأثیر وزارت اطلاعات از جریانات سیاسی و جناحی است؛

نفوذ ناپذیری و عدم تأثیر از جریانات سیاسی و جناحی در وزارت اطلاعات
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ نشان پرافتخار سربازگمنام امام زمان عجل الله تعالی را نخستین بار حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) بر سینه نیروها و پرسنل وزارت اطلاعات نشاندند و شورای فرهنگ عمومی کشور نیز برهمین اساس در تقویم رسمی کشور نیمه شعبان، سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (علیه السلام) را روز سرباز گمنام امام زمان نامگذاری کرد تا از نیروهای خدوم وزارت اطلاعات قدردانی شود.

وزارت اطلاعات با توجه به جایگاه مهم، اهداف و مأموریت های سنگینی که به عهده دارد؛ نیروهای بسیار زبده، مؤمن، متدین، کارشناس به امور می خواهد تا جایگاه مهم این وزارتخانه هیچگاه دستخوش لغزش ها قرارنگیرد؛ گرچه که به لطف الهی و رهبری های امام خمینی(ره)و امام خامنه ای(مدظله العالی)و وجود افراد مؤمن و مجاهد و گمنام، این وزارتخانه حساس طی بیش از سه دهه فعالیت کارنامه بسیار درخشانی از خود برجای گذاشته و از مأموریت های دشوار و سخت سربلند بیرون آمده است.

یکی از مسائل قابل توجه در حوزه کاری و مأموریتی وزارت اطلاعات، نفوذناپدیری و عدم تأثیر وزارت اطلاعات از جریانات سیاسی و جناحی است؛ موضوعی بسیار مهم، حساس و کلیدی که اگر خدای ناکرده رخنه عناصر ضدنظام و تأثیرپذیری از جریانات مختلف سیاسی و جناحی که خاستگاه آنها بیشتر جنبه منفعتی و باندی و بعضاً شخصی دارد؛ در کار باشد دیگر وزارت اطلاعات که به فرموده رهبری« حیاط خلوت نظام است، شوخی بردار نیست، » توانایی و اقتدار لازم برای رویارویی با مأموریت های دشواری که چه بسا پای حیثیت نظام در آن باشد را نخواهد داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ 12/12/82 با اشاره به عناصر و جریان هایی که تلاش می کنند وزارت اطلاعات را به ابزار هواهای حزب، جناحی و شخصی خود تبدیل کنند؛ افزودند: به یاری پروردگار وزارت اطلاعات با تکیه بر بنیه قوی معنوی خود در مقابل فشارها و اتهامات ایستادگی کرده است.

اهمیت تخصص در کنار تعهد، یا به عبارتی علم توأمان با ایمان از چنان اهمیتی برخوردار است؛ که رهبری در ادامه فرمایشات خود با اشاره به لزوم، حفاظت، مراقبت و دقت کامل و جلوگیری از بروز هرگونه لغزش در وزارت اطلاعات افزودند:« به موازات تعمیق ارتباط معنوی با پروردگار، توجه بیشتر به اصول علمی و برخورد هوشمندانه با مسائل، وزارت اطلاعات را در قبال ارتش سیاسی - اطلاعاتی دشمنان جمهوری اسلامی، همچنان موفق و سربلند نگه خواهد داشت».

وزارت اطلاعات به جهت مأموریت سنگینی که در برابر دشمنان داخلی و خارجی و به ویژه در مواجهه با خطر نفوذی دشمن دارد؛ در یک جبهه عظیم مبارزاتی در حال ایفای وظیفه است.

باتوجه به اینکه از نظر قرآن نفوذی‌ به چند گروه نفوذی‌های نظامی، نفوذی‌های اقتصادی،نفوذی‌های فرهنگی،نفوذی‌های سیاسی، نفوذی‌های اعتقادی تقسیم می شود؛ مأموریت ها و تلاش های سربازان گمنام امام زمان (عج) وزارت اطلاعات نیز ابعاد مختلفی پیدا می کند.


مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تاریخ 7/10/ 1378 با اشاره به فعالیت دشمنان اسلام و انقلاب برای شکستن حیثیت و آبروی چندین‌ساله سربازان گمنام امام زمان (عج) و مجاهدان بی‌ریای راه خدا در وزارت اطلاعات فرمودند: «هر مرکزی که فعالیتش بیشتر مخالف منافع استکبار و دشمنان اسلام باشد، بیشتر بر علیه آن کار خواهد شد.»

از نظر قرآن کریم، اهداف نفود در راستای تغییرات اساسی در حوزه عقاید و رفتارها است تا جامعه در همان مسیری قرار گیرد که آنان مدنظر قرار داده‌اند. دو هدف اصلی که قرآن برای نفوذ و نفوذی‌ها بیان کرده است عبارتند از: تغییر حاکمیت و حکومت و تغییر فلسفه و سبک زندگی.

همچنین بر اساس آموزه های قرآنی، از جمله ساز و کارهای دشمن برای رسیدن به اهداف عبارتند از: شبهه افکنی: ایجاد اختلاف، بهره‌گیری از نقاط ضعف،بهره‌گیری از ابزارهای جنگ نرم،تحریف‌گری و شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی؛

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: «وزارت اطلاعات و کارکنان آن به خاطر هزاران خدمت بزرگی که در طول سالهای متمادی انجام داده‌اند، مفتخرند، و اگر برخی از این خدمات نبود، این نظام دچار مشکلات جدی می‌شد. جواب این سنگ‌اندازی ها آن است که شما کارتان را تشدید کنید و یک لحظه، چتر امنیتی خود را رها نکنید، که این خواست دشمن است. آنها طوفان، راه می‌اندازند که شما رها کنید؛ لذا شما باید این چتر امنیتی را بهتر و محکم تر از قبل نگه دارید.»

دهها مأموریت کوچک و بزرگ وزارت اطلاعات گواه این مدعاست که این وزارتخانه به حمدلله و المنه از خطر نفوذ و تأثیرپذیری از جریان های سیاسی و جناحی به دور است و البته شرط استمرار این مدال پرافتخار همان است که رهبری فرمود« توکل، عبودیت و مراقبت و تقوای الهی، و انجام کلیه کارها در مسیر خدا». 

معظم له همچنین فرمودند: گوهر هر کسی در دوران های فشار و شدت، شناخته می‌شود و انسان و مجموعه مستحکم آن است که پس از دیدن فشار و ضربه، روحیه خود را بازسازی کند و محکمتر از قبل انجام وظیفه نماید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان