مسعود حق لطفی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی
صبح قزوین گفت: امروزه توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی یکی از تکامل یافته ترین دیدگاههای توسعه شهری است که بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومی و توسعه شهری تاکید دارد.
وی افزود: این رویکرد از ویژگیهایی چون ارتقای کیفیت طراحی محله ای، افزایش کاربردهای مختلط، گسترش تعاملات اجتماعی،کاهش استفاده از اتومبیل و گسترش روشهای جابجایی سازگار با حمل و نقل عمومی مانند دوچرخه و پیاده روی است.
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین ادامه داد: در جنوب شهر قزوین مرکز راه آهن میتواند محلی برای اجرای این امر و به عنوان یک تقسیم کننده راههای ریلی باشد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به دو خطه شدن محور تهران- قزوین و افتتاح راه آهن قزوین به رشت در آینده نزدیک پیشنهاد میشود مرکز راه آهن قزوین همزمان بازآفرینی شده و از این فرصت استفاده کرده و محله مذکور که جز محلات هدف بازآفرینی است به یک نقطه توقف و استفاده مسافرین و گردشگران تبدیل شود.
حق لطفی گفت: با عنایت به مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قزوین و در نظر گرفتن BRT به عنوان مد اصلی حمل و نقل شهر قزوین و با توجه به مفهوم TOD و تقویت شبکههای دورن شهری میتوان ایستگاه دیگری را در سبزه میدان پیاده سازی کرد.
تقویت شبکه های حمل و نقل درون شهری دبیر کمیته ایمنی راههای استان با تاکید بر لزوم مدیریت ترافیک شهری مسیرهای مرکزی شرق به غرب قزوین افزود: طرح آرام سازی ترافیک خیابان امام خمینی و طرح احداث قطار شهری یا تراموا در محور خیابان مذکور با توجه به مطالعات شهرداری در شهر قزوین قابلیت اجرایی دارد و از اثرات مثبت آن کاهش آلودگی، بهبود وضعیت ترافیک و روان سازی آن و تعریف مسیر گردشگری است.
وی اضافه کرد: برای خیابان امام خمینی نیز به لحاظ موقعیت و از لحاظ ارتباط فضاهای گردشگری و تسهیل تردد گردشگران مثل سعد السلطنه، خیابان سپه، چهل ستون و سایر بناهای تاریخی شهر قزوین، اتکا به حمل و نقل ریل پایه دارای مزایای فراوانی نسبت به حمل و نقل سواره است.
این مسئول با اشاره به موافقت آخوندی با موضوعات طرح شده اظهار کرد: مقام عالی وزارت راه و شهرسازی موضوعات مربوطه را با نظر مساعد و جهت بررسی دقیق به مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران ابلاغ نموده است.
وی در پایان یادآور شد: در همین راستا و با هدف بررسی جنبههای مختلف بحثهای مورد نظر جلساتی با حضور نمایندگان استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل راه آهن شمالغرب و شهرداری قزوین برگزار شده و تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/2002
دیدگاه ها