۰۴/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۳ یکشنبه

صبح قزوین قطار شهری در خیابان امام خمینی قزوین احداث می‌شود
کد خبر: ۲۴۷۹۲۵ نویسنده: مسعود حق لطفی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲ ساعت: ۹:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل راه و شهرسازی استان:

قطار شهری در خیابان امام خمینی قزوین احداث می‌شود

مدیر کل راه و شهرسازی استان بیان کرد: طرح آرام سازی ترافیک خیابان امام خمینی و طرح احداث قطار شهری یا تراموا در محور خیابان مذکور با توجه به مطالعات شهرداری در شهر قزوین قابلیت اجرایی دارد

قطار شهری در خیابان امام خمینی قزوین احداث می‌شود
مسعود حق لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین گفت: امروزه توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی یکی از تکامل یافته ترین دیدگاه‌های توسعه شهری است که بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومی و توسعه شهری تاکید دارد.

وی افزود: این رویکرد از ویژگی‌هایی چون ارتقای کیفیت طراحی محله ای، افزایش کاربردهای مختلط، گسترش تعاملات اجتماعی،کاهش استفاده از اتومبیل و گسترش روش‌های جابجایی سازگار با حمل و نقل عمومی مانند دوچرخه و پیاده روی است.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین ادامه داد: در جنوب شهر قزوین مرکز راه آهن می‌تواند محلی برای اجرای این امر و به عنوان یک تقسیم کننده راه‌های ریلی باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دو خطه شدن محور تهران- قزوین و افتتاح راه آهن قزوین به رشت در آینده نزدیک پیشنهاد می‌شود مرکز راه آهن قزوین همزمان بازآفرینی شده و از این فرصت استفاده کرده و محله مذکور که جز محلات هدف بازآفرینی است به یک نقطه توقف و استفاده مسافرین و گردشگران تبدیل شود. 

حق لطفی گفت: با عنایت به مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قزوین و در نظر گرفتن BRT به عنوان مد اصلی حمل و نقل شهر قزوین و با توجه به مفهوم TOD و تقویت شبکه‌های دورن شهری می‌توان ایستگاه دیگری را در سبزه میدان پیاده سازی کرد.

تقویت شبکه های حمل و نقل درون شهری

دبیر کمیته ایمنی راه‌های استان با تاکید بر لزوم مدیریت ترافیک شهری مسیرهای مرکزی شرق به غرب قزوین افزود: طرح آرام سازی ترافیک خیابان امام خمینی و طرح احداث قطار شهری یا تراموا در محور خیابان مذکور با توجه به مطالعات شهرداری در شهر قزوین قابلیت اجرایی دارد و از اثرات مثبت آن کاهش آلودگی، بهبود وضعیت ترافیک و روان سازی آن و تعریف مسیر گردشگری است.

وی اضافه کرد: برای خیابان امام خمینی نیز به لحاظ موقعیت و از لحاظ ارتباط فضاهای گردشگری و تسهیل تردد گردشگران مثل سعد السلطنه، خیابان سپه، چهل ستون و سایر بناهای تاریخی شهر قزوین، اتکا به حمل و نقل ریل پایه دارای مزایای فراوانی نسبت به حمل و نقل سواره است.

این مسئول با اشاره به موافقت آخوندی با موضوعات طرح شده اظهار کرد: مقام عالی وزارت راه و شهرسازی موضوعات مربوطه را با نظر مساعد و جهت بررسی دقیق به مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران ابلاغ نموده است.

وی در پایان یادآور شد: در همین راستا و با هدف بررسی جنبه‌های مختلف بحث‌های مورد نظر جلساتی با حضور نمایندگان استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل راه آهن شمالغرب و شهرداری قزوین برگزار شده و تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان