۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین پیشرفت‌ها در سایه برجام امکان‌پذیر است/ در حق برجام جفا شد!
کد خبر: ۲۴۶۴۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۵ ساعت: ۱۵:۵۱ ↗ لینک کوتاه

ادعای عجیب رییس کل بانک مرکزی در قزوین:

پیشرفت‌ها در سایه برجام امکان‌پذیر است/ در حق برجام جفا شد!

رئیس کل بانک مرکزی با ادعای اینکه پیشرفت‌ها در سایه برجام امکان‌پذیر است گفت: دولت نباید به نظام بانکی با نگاه و رویکرد منبع تامین کسری بودجه نگاه کند.

پیشرفت‌ها در سایه برجام امکان‌پذیر است/ در حق برجام جفا شد!
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ؛ ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در همایش تجلیل از فعالان اقتصاد مقاومتی استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: هر چه نوسانات در اقتصاد کاهش یابد فعالان اقتصادی می‌توانند تصمیمات بلند مدت بگیرند.

وی افزود: کشور ما نیاز به تولید و اشتغال دارد لذا ظرفیت‌های بسیار بالایی برای سرمایه گذاری خارجی و ایجاد اشتغال در داخل داریم.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه ایران می‌تواند یک بازار بزرگ خاورمیانه‌ای باشد، گفت: با بهره‌گیری از نیروهای جوان و با استعداد و منابع مختلف خدادادی می‌توانیم کشور را به یک قطب اقتصادی تبدیل کنیم.

سیف ابراز کرد: همه این‌ پیشرفت‌ها با برجام امکان پذیر است اما متاسفانه به برجام جفا شده درحالی که اولین طلیعه آن رشد ۱۱/۶ درصدی اقتصاد در ۶ ماهه اول بود.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه به برکت برجام استخراج نفت دو برابر شد و ایران جایگاه خود را در مجامع بین المللی پیدا کرد، افزود: شرایط تولید و اقتصاد امروز با قبل از برجام قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به اینکه همه ما باید شکرگذار باشیم که امکان اصلاح و آینده نگری در کشور را پیدا کردیم توضیح داد: دولت توانست یک جامعه امیدوار و مسمم به وجود آورد و انضباط پولی و مالی را ایجاد کند.

دولت نباید به نظام بانکی برای تامین کسری بودجه نگاه کند
این مقام مسئول با بیان اینکه سال ۹۵ بعد از ۲۶ سال تورم تک رقمی داشتیم، گفت: نوسان قیمت ارز از دیگر مواردی بود که بازار را متلاطم می‌کرد اما بانک مرکزی توانسته است آن را کنترل کند.

سیف تصریح کرد: دولت نباید به نظام بانکی برای تامین کسری بودجه نگاه کند هدف ما این است؛ که نظام بانکی در خدمت تولید قرار گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی تشریح کرد: عدم رسیدگی و حل مشکلات در نظام بانکی به سرعت بروز نمی‌کند و روی هم انباشت می‌شود لذا باید به این مشکلات و ضعف‌ها به طور جدی رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: با هماهنگی که انجام شده مطالبات غیرجاری از ۱۴/۷ در نظام بانکی به ۱۰ درصد رسیده است و اصلاح نظام بانکی که سال‌هاست از آن عفلت شده امروز به طور جدی دنبال می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: نظام بانکی درخواست‌هایی از دولت دارد که کمبود بودجه مانع برآورده شدن آن می‌شود.

سیف با تاکید بر اینکه عدم تعادل درآمد، هزینه، دارایی و بدهی در نظام بانکی مشکل ساز است، افزود: باید قبول کنیم بانک‌ها هم بنگاه‌های اقتصادی هستند و باید درآمدهای آن‌ها قابل قبول باشد وگرنه دچار رکود خواهند شد.

سیف افزود: طی اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته با بسیاری از موسسات کوچک بانکی که در نظام بانکی اختلال ایجاد می‌کنند برخورد شده و با کمک مراجع قضایی درحال جمع آوری هستند.

رئیس بانک مرکزی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از مهم‌ترین راهبردها برای حفظ کشور در تکانه های اقتصادی است.

لازم به ذکر ولی‌الله سیف در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ گفته بود توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ موسوم به برجام، تا کنون «تقریباً هیچ» دستاورد اقتصادی برای ایران در بر نداشته است.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان