۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین روحانی برای جمع آوری رأی به کدخدای روستاها متوسل شد!!
کد خبر: ۲۴۵۸۳۰ نویسنده: علی تقوایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۳ ساعت: ۹:۲۶ ↗ لینک کوتاه

با صدور بخشنامه‌های تطمیع کننده؛

روحانی برای جمع آوری رأی به کدخدای روستاها متوسل شد!!

دولت اگر می‌تواند یک روز قبل از رای گیری به هزاران دهیار این کشور ۱۰ میلیون وام اعطا کند؛ آیا نمی‌توانست دستکم دیۀ معدن کارانی که پس از سال‌ها کار در وحشتناک ترین شرایط، گرفتار مرگ فجیعی شدند را کمی بیشتر از ۱۷ میلیون اعلام کند؟

روحانی برای جمع آوری رأی به کدخدای روستاها متوسل شد!!
صبح قزوین ؛_____علی تقوایی.

صد رحمت به سیب زمینی‌های احمدی نژاد!
«توزیع سیب زمینی» در آستانۀ دور دوم انتخابات ریاست جمهوری توسط محمود احمدی نژاد و استخدام وسیع نیروهای حامی وی در سال‌های آخر دولت مهرورز، یعنی سال¬های 91- 92 همواره یکی از بهترین و پرتکرارترین حربه‌های دولتمردان تدبیر و امید به ویژه آقایان «روحانی» و «جهانگیری» در حمله به دولت پیشین و تطهیر دولت خودی بود.

«عوام فریبی»، «توهین به شعور مردم» و «ضربه زدن به پیکرۀ دموکراتیک جمهوری اسلامی» از جمله القابی بود که رئیس جمهور محترم برای ترفندهای دولت احمدی نژاد در جمع آوری آرا، بکار برد.

القابی که شاید تا حدودی برحق و قابل تامل بود اما گذشت زمان ثابت کرد که چندان نباید به این برچسب زدن‌های دولت روحانی به دولت پیشین اعتماد کرد چرا که دولت تدبیر و امید در عوام فریبی و تخلفات آشکار انتخاباتی؛ دست دولت و شخص آقای احمدی نژاد را از پشت بسته است.

آغاز ثبت نام سهام عدالتِ احمدی نژاد در شب انتخابات آن هم توزیعی مشروط به اینکه اگر روحانی رای بیاورد، افزایش 50 درصدی حقوق کارمندان دولت و نظامیان ارتش باز هم در شب انتخابات و باز هم منوط به اینکه ملت به حسن روحانی رای بدهند و شاهکار بخشیدن فیش آب و برق مردم خوزستان پس از چهارسال ریزگرد خوردن آنها، باز هم در شب انتخابات! اصلا وعده‌هایی از جنس «عوام فریبی»، «توهین به شعور مردم» و «ضربه وارد کردن به پیکرۀ دموکراتیک نظام» نبود که این بار در موعد مبارزات انتخاباتی دولت تدبیر و امید برای جلب آرای روستائیان زحمت کش دست به ترفند جدیدی زده است.

خرید رای روستائیان سراسر کشور از طریق خریدن کدخداها

براساس نامه شماره 90/100 مورخ 11 اردیبهشت ماه سال جاری مدیر عامل پست‌ بانک ایران، به کلیۀ دهیاران کشور اعم از پاره‌ وقت و تمام‌ وقت با قید فوریت، مبلغ 10 میلیون تومان وام از طریق شعب پست ‌بانک ایران پرداخت خواهد کرد.

در شرایط ابلاغ‌ شده برای پرداخت این وام فوری برای تمام دهیاران، اعلام شده که این وام با سود 12 درصد پرداخت خواهد شد و دهیاران در طول 36 ماه باید این وام را بازپرداخت کنند و این یعنی دهیاران همۀ روستاهای ثبت شده کشور می‌توانند با غافلگیری که خواب آن را هم نمی‌دیدند بدون ضامن، چک، کاغذبازی و در نوبت خوابیدن و تنها با 12 درصد صاحب 100 میلیون ریال وجه نقد باشند.

معنای این حرکت چیست؟ طبیعتا دهیاران به عنوان پرنفوذترین فرد در هر روستا هستند که تعیین می‌کنند روستائیان به چه کسی رای دهند و آیا غیر از این است که دهیاری که یک شبه صاحب 10 میلیون تومان شده تمام تلاش خود را برای رای آوری حسن روحانی خواهد کرد؟

تیم روحانی در یک حرکت صددرصد بی سابقه در نظام جمهوری اسلامی و البته با خلاقیت، بجای آن که مانند سناتورهای زمان شاه برای هر شناسنامه مبلغی را بلاعوض یا بصورت وام پرداخت کنند، یکجا کدخدا را شناسایی می‌کنند و بجای اینکه هزینه ای را صرف خرید تک تک شناسنامه‌ها کنند به صورت کنترات اول کدخدا را می‌خرند و کدخدا نیز شناسنامه‌ها را می‌خرد.

البته این شیوه یعنی خریدن کدخداها بجای خریدن شناسنامه‌های روستائیان چندان هم شیوۀ جدیدی نیست پیش تر در زمان شاه «سناتور محسن محلاتی» از همین شیوه، یعنی خریدن کدخداها و ریش سفیدان روستاهای همدان، اراک و قم به مجلس سنا راه یافته بود؛ منتهی پس از فوت سناتور محلاتی و سقوط پهلوی دیگر سابقه ای در رابطه با خرید رای از این طریق گزارش نشده است.

پای قزوین نیز در میان است
قزوین هم البته از قافلۀ خرید رای عقب نمانده و استاندار محترم طی تفاهم نامه ای سریع و عاجل میان خود و فرحی مدیر عامل پست بانک کشور اسامی 230 نفر از دهیاران استان را – که قطعا دستچین شده‌های استانداری هستند- مشمول تصمیم دولت مبنی بر دریافت وام 10 میلیونی اعلام می‌کند. پس از این تصمیم فوری استانداری باز هم در بخشنامه ای فوری به امضای حبیبی خطاب به مدیر عامل پست بانک استان متذکر می‌شود که سریع تر 10 میلیون را تا پیش از برگزاری رای گیری به دهیاران واگذار کند و این یعنی جریان جذب دهیاران برای جذب آرای روستائیان استان در قزوین نیز به قوت کشور در حال اجرا شدن است.

این در حالی است که پیش تر خبرهایی در رسانه‌ها در رابطه با تهدید روستاییان توسط برخی حامیان حسن روحانی مبنی بر اینکه این دولت حتماً دو دوره‌ای است و اگر رأی اول در هر روستا، حسن روحانی نباشد بودجه و رسیدگی به آن روستا در دور بعدی قطع خواهد شد. منتشر شده بود و حالا سریال تهدید و فشار بر روستائیان با خرید کدخداها کامل شده است.

خودزنی‌هایی در اتاق فکر حجت الاسلام روحانی
با بالا گرفتن اقبال مردمی به حجت الاسلام رئیسی و قالیباف و به ویژه پس از انتشار ویدئوهایی از سفرهای آقای روحانی به معدن آزادشهر و دیدار با کارگران و برخورد مردم با ایشان، در نتیجه کاهش محسوس مقبولیت آقای روحانی؛ اتاق فکر رئیس جمهور در ستادهای استانی و مرکزی دست به کار شده و با ارائه مشاوره ها و راهکارهای سراسر اشتباه و بعضا بسیار خطرناک اوضاع آقای روحانی را خراب تر می‌کنند.

مخصوصا آنکه خطر این مشاوره‌های اشتباه نه متوجه رقبا یا اصل نظام که بیشتر متوجه خود ایشان است و می‌تواند در آینده عواقب ناخوشایندی برای آقای روحانی داشته باشد. اعدام سران منافقین و عناصر تروریست در سال 67 و موضوع تفکیک جنسیتی دو مورد از کلیدواژه‌هایی است که همردیف طرح اعطای وام 10 میلیونی به دهیاران از ستادهای ایشان صادر شده است.

ستادهایی که غالب اعضای آن را اصلاح طلبان و نیروهای زوایه دار با جمهوری اسلامی تشکیل می‌دهند برای همین در مسیر رای آوری مشروع و نامشروع کاندیدای مورد نظر خود از هیچ اقدام قانونی و غیرقانونی دریغ نخواهند کرد؛ تا جایی که رهبری معظم انقلاب بدون نام بردن اسم از ایشان از کاندیداها خواستند که از تحریک گسل‌های قومی و زبانی و هر مسئله ای که امنیت ملی ایران را به بازی بگیرد، پرهیز کنند.

دولتمردان پاسخگوی اقدامات غیرقانونی خود باشند
دولت حجت الاسلام روحانی اگر می‌تواند یک روز قبل از رای گیری به هزاران دهیار این کشور 10 میلیون وام - با ایده آل ترین شرایط ممکن در بانک‌های جمهوری اسلامی اعطا کند- آیا نمی‌توانست دستکم دیۀ معدن کارانی که پس از سال‌ها کار در وحشتناک ترین شرایط، گرفتار مرگ فجیعی شدند را کمی بیشتر از 17 میلیون اعلام کند؟

جالب است بدانیم که ادارۀ کار استان گلستان دیه آن کارگران مظلوم و زنده به گور شده را تنها 17 میلیون تومان اعلام کرده است؛ چرا که کارگران شهید شده زیر خروارها خاک با 15 سال سابقۀ کار و حقوق ماهی یک میلیون و 50 هزار تومان؛ نه تنها حقوق پایۀ 3 میلیون تومانی را که قانون تعیین کرده دریافت نمی‌کرده اند بلکه از بیمۀ مشاغل سخت و زیان آور هم برخوردار نبودند و بیمه احتمالی آنها یک خط در میان به عنوان بیمه مشاغلی چون آرایشگری به ادارۀ کار شهرستان واریز می‌شده است.

آقای روحانی، آقای جهانگیری و وزیر کار دولت تاکنون هیچ توضیحی در این رابطه ندادند و از شرایط معلوم نیز نخواهند داد؛ اما اگر روزی احتمالا در مقام پاسخگویی برآیند یقیناً اولین بهانۀ آنها نبود اعتبارات خواهد بود در حالی که این بهانه که شاه کلید دکتر روحانی در 4 سال زعامت ایشان بود کاملاً موهون و بی پایه و اساس است.

تجربه وام 10 میلیونی به دهداران، صندوق فرهنگیان، صفدریسم، جشن‌های ریاست جمهوری و ده‌ها مورد از این دست نشان داد که دولت دارد؛ اما دوست دارد که داشته‌های خود را در جاهای دیگری جز معدن آزادشهر برای روزهایی چون روز انتخابات سرمایه گذاری کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان