۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین زمینه فعالیت برای هنرمندان در قزوین وجود ندارد/ بودجه انجمن تجسمی کفاف زندگی یک هنرمند را نمی‌دهد
کد خبر: ۲۴۴۹۰۲ نویسنده: مجید صابری‌نژاد تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۸ ساعت: ۱۱:۵ ↗ لینک کوتاه

جوان برتر قزوینی:

زمینه فعالیت برای هنرمندان در قزوین وجود ندارد/ بودجه انجمن تجسمی کفاف زندگی یک هنرمند را نمی‌دهد

جوان برتر قزوینی بیان کرد: هنرمندان نیازمند حمایت سازمان‌های ذیربط هستند؛ اما متاسفانه این پشتیبانی در قزوین بسیار ضعیف است و از نظر تسویه حساب‌های مالی نیز با مشکل روبرو هستیم.

زمینه فعالیت برای هنرمندان در قزوین وجود ندارد/ بودجه انجمن تجسمی کفاف زندگی یک هنرمند را نمی‌دهد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، در یکی از روزهای شعبان نوزادی از تبار محمد مصطفی و شبیه‌ترین فرد به وی دیده به جهان هستی گشود.

حضرت علی اکبر (ع) فرزند امام حسین (ع) و لیلی بنت ابی مرّه روز یازدهم شعبان سال 43 قمری به دنیا آمد؛ وی جوانی خوش چهره، زیبا، خوش زبان و دلیر بود و از جهت سیرت و خلق و خوی و صباحت رخسارشبیه‌ترین مردم به پیامبر اکرم (ص) بود و شجاعت و رزمندگی را از جدش علی ابن ابی طالب (ع) به ارث برده بود و جامع کمالات، محامد و محاسن بود.

هرساله مردم ایران یازدهم شعبان را که با عنوان روز جوان نامگذاری شده جشن می‌گیرند و این روز را بزرگ می‌دارند.

در این روز سازمان‌ها و نهادها جوانان برتر را در حوزه‌های گوناگون معرفی می‌کنند و از عملکرد آنان تقدیر می‌کنند.

از این رو ما نیز به سراغ آقای مجید صابری‌نژاد یکی از جوانان موفق در عرصه گرافیک و تصویرگری رفته‌ایم تا گفتگویی در خصوص فعالیت‌ها و موفقیت‌هایی که کسب کرده‌اند، داشته باشیم.

این هنرمند قزوینی که به تازگی سی ساله شده است، می‌گوید: نزدیک به بیست سال است که وارد رشته هنر شده‌ام و از کودکی به این رشته علاقه داشتم.

صابری‌نژاد ادامه می‌دهد: به شکل جدی و حرفه‌ای از اول دبیرستان با شرکت در گالری خصوصی نقاشی را شروع کردم و در همین رشته تا مقطع کارشناسی در دانشگاه شاهد تهران ادامه تحصیل دادم.

این گرافیست می‌گوید: در بیش از ده جشنواره کشوری و استانی مقام کسب کرده‌ام، سه سال در جشنواره دوسالانه نقاشی قزوین رتبه اول و در جشنواره بین‌المللی جوانان ایران که در گرگان برگزار شد مقام سوم را کسب کردم.

صابری‌نژاد اضافه می‌کند: چهارسال است که علاوه بر نقاشی کار تصویرسازی کتاب و انیمیشن را نیز انجام می‌دهم.
                                            جشنواره بهارستان تهران95-96

این هنرمند قزوینی که در زمان خدمت وظیفه از سوی ستاد فرماندهی نیروی انتظامی به عنوان جوان برتر معرفی شده است، به مشکلات هنرمندان در قزوین اشاره می‌کند و می‌گوید: در قزوین امکانات برای هنرمندان بسیار کم است، برای کار و تحصیل 6 سال در تهران زندگی کردم که شرایط کاری مناسب بود اما هم اکنون سه سال است که به قزوین برگشته‌ام اما در این مدت فقط یک پروژه کاری به من پیشنهاد شده و انجام داده‌ام.

صابری‌نژاد ادامه می‌دهد: هنرمندان نیازمند حمایت سازمان‌های ذیربط هستند؛ اما متاسفانه این پشتیبانی در قزوین بسیار ضعیف است و از نظر تسویه حساب‌های مالی نیز با مشکل روبرو هستیم.
                                                      تصویرسازی برای جلد کتاب

وی بیان می‌کند: در این سه سال که در قزوین زندگی می‌کنم 99 درصد سفارشات کاری‌ام از تهران است اما متاسفانه در قزوین چنین موقعیتی برای هنرمندان وجود ندارد و به ناچار مجبور به مهاجرت به تهران می‌شوند.

صابری‌نژاد با بیان اینکه تصمیم دارد تا برای زندگی به تهران مهاجرت کند، می‌گوید: در حدود 90 درصد از همکلاسی‌هایم که اهل شهرستان بودند هم اکنون به دلیل موقعیت و زمینه مناسب شغلی ساکن تهران شده‌اند و در آنجا فعالیت می‌کنند و راضی هستند.

این تصویرگر ادامه می‌دهد: در تهران زمینه پیشرفت برای هنرمندان فراهم است و بسیاری از دوستان من که راهی تهران شده‌اند در حرفه خود پیشرفت زیادی داشته‌اند اما در قزوین کل بودجه‌ای که برای انجمن تجسمی اختصاص داده‌اند برای گذران زندگی یک هنرمند نیز کافی نیست.

صابری‌نژاد با بیان اینکه دوست دارد هنرش را برای اعتلای شهر خودش استفاده کند می‌گوید: در قزوین ظرفیت لازم برای فعالیت هنرمندان وجود دارد اما متاسفانه حمایت‌های مالی و پشتیبانی آنقدر ضعیف است که هنرمندان قزوینی برای گذران زندگی مجبور به مهاجرت می‌شوند.

این هنرمند جوان قزوینی ادامه می‌دهد: قزوین در برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها نسبت به استان‌های دیگر بهتر عمل می‌کند اما این میزان کافی نیست و هنرمندان نیازمند حمایت‌های جدی‌تر هستند تا بتوانند از توانایی‌شان در شهر خودشان بهره ببرند.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان