۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین سرمایه گذاری دادگاه‌ها در بحث سازش زوجین ضعیف است
کد خبر: ۲۴۳۷۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۲ ساعت: ۱۱:۱۷ ↗ لینک کوتاه

کارشناس خانواده:

سرمایه گذاری دادگاه‌ها در بحث سازش زوجین ضعیف است

کارشناس خانواده بیان کرد: مشاوران موجود در دادگاه‌ها در بحث سازش زوجین کمتر سرمایه گذاری می‌کنند و با طلاق یعنی منفورترین حلال خداوند بسیار عادی مواجه می‌شوند در نتیجه امروز آمار بالایی برای طلاق ثبت شده است.

سرمایه گذاری دادگاه‌ها در بحث سازش زوجین ضعیف است
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ زهرا صلواتی کارشناس معارف اسلامی اظهار کرد: از آنجایی که مشاوران در دادگاه‌ها در بحث سازش زوجین کمتر سرمایه گذاری می‌کنند و با طلاق یعنی منفورترین حلال خداوند بسیار عادی برخورد میکنند در نتیجه آمار بالایی برای طلاق ثبت می‌شود.

وی افزود: روانشناسی دینی برگرفته از قرآن و روایات است و با زندگی مسلمانان مطابق بوده و جزئی از فطرت ماست؛ اما باید دقت کنیم که روانشناسی دینی دقیقا برعکس روانشناسی غربی است. یعنی روانشناسی دینی بر محوریت خداست اما روانشناسی غربی مقوله خدا را حذف کرده و بر اساس مسائل علمی و تجربی نظر می‌دهد.

استاد حوزه علمیه خواهران قزوین اذعان کرد: متاسفانه نه تنها در کشور بلکه در استان قزوین اکثر مشاوران و روانشناسان تفکرات غربی دارند؛ چرا که منابع تحصیلی این گروه از مبانی و کتاب‌های غربی است.

وی ابراز کرد: یکی از دغدغه‌های مهم ما فاصله گرفتن مردم از دین مبین اسلام و زندگی به سبک غربی است که خانواده‌ها را از داشتن زندگی سالم به سبک اسلامی دور کرده و تهاجم و نفوذ فرهنگی را امروز در جامعه ما رونق بخشیده است.

اکثر مشاوره‌های ارائه شده درایران غربی است

صلواتی عنوان کرد: متاسفانه به دلیل اینکه در سطح جامعه مشاوران دینی بسیار کم هستند، لذا اجبارا افراد زیادی به روانشناسانی با تحصیلات دانشگاهی مراجعه می‌کنند و در بیشتر موارد از این گروه مشاوره می‌گیرند.

وی اضافه کرد: ما مخالف روانشاناسان و مشاوران جامعه نیستیم؛ بلکه مخالف روانشناسانی هستیم که مشاوره‌هایی با حذف مقوله خدا و قرآن و اهل بیت می‌دهند؛ مشکلات زناشویی، اختلافات مربوط به تفکرات ناشی از فضای مجازی و بی بند و باری از اهم معضلات امروز است.

این مشاور دینی ابراز کرد: در کشور و حتی در استان قزوین مراکز مشاوره ای زیادی وجود دارد اما نوع اسلامی آن بسیار کم پیدا است؛ در ضمن تربیت مشاوران باید از طریق حوزه‌های علمیه افزایش یابد و این موضوع باید توسط مسئولین جدی گرفته شود. 

وی درباره ارائه مشاوره به زوجین در دادگاه‌ها عنوان کرد: مشاوران موجود در دادگاه‌ها در بحث سازش زوجین کمتر سرمایه گذاری می‌کنند و با طلاق یعنی منفورترین حلال خداوند بسیار عادی مواجه می‌شوند در نتیجه امروز آمار بالایی برای طلاق ثبت شده است.

صلواتی تصریح کرد: اگر روانشناسان طبق نظر اسلام مشاوره دهند و مردم به سمت و سوی مبانی دینی حرکت کنند، مشاوره  تاثیر زیادی در رفع مشکلات فردی و اجتماعی مراجعه کنندگان دارد.
انتهای پیام/2002

منبع: شهر مینو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان