۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین خانواده‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارند
کد خبر: ۲۴۲۸۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۷ ساعت: ۹:۲۶ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

خانواده‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارند

دادستان قزوین بیان کرد: خانواده‌ها می‌توانند کمک بسیار زیادی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر فرزندان خود داشته باشند.

خانواده‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارند
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: دوره نوجوانی دوره حساسی است، مهم‌ترین و حساس‌ترین دوره‌ای که امروز دانشمندان به آن قائل‌اند همین دوره است، این دوره با پدیده‌های نوظهوری مواجهه است، امروز حفظ و تربیت نوجوانان قدری با گذشته متفاوت است، نوجوان امروز ممکن است برخی از رفتارهای پرخطر را تجربه کند، لذا باید آنها را با آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر آشنا کرد.

دادستان استان قزوین اضافه کرد: امروز با چند مصداق در این حوزه مواجه‌ایم که آینده نوجوان را به خطر می‌اندازد، سوء مصرف مواد مخدر آینده نوجوانان را به خطر انداخته است، انحرافات جنسی، آمارهای خودکشی نوجوانان، فرار از مدرسه و منزل از جمله رفتارهای پرخطری هستند که معضلات اجتماعی بوده و تهدیدی برای جامعه ما محسوب می‌شوند.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: رفتارهای پرخطر هزینه‌های سنگینی بر بودجه کشور تحمیل می‌کند، مطالعه کتب مفید در این حوزه می‌تواند نقش مؤثری در بحث پیشگیری از رفتارهای پرخطر داشته باشد، امروزه با پدیده نوظهور شبکه‌های مجازی روبروایم، استفاده‌های نامتعارف از این شبکه‌ها آسیب جدی برای نوجوانان ما محسوب می‌شود، باید درست استفاده کردن از این شبکه‌ها مدنظر باشد.

۸۰۰ شبکه رسمی در دنیا در حال تبلیغ استفاده از مواد مخدر هستند
وی تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند کمک بسیار زیادی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر داشته باشند، با کنترل و نظارت منطقی می‌توانند کمک زیادی داشته باشند، معلمین و فرهنگیان نیز آسیب‌های اجتماعی را جدی بگیرند و می‌توانند کمک شایانی در این زمینه داشته باشند.

دادستان استان قزوین در ادامه گفت: آسیب‌های اجتماعی نسل نوجوان و جوان ما را تهدید می‌کند، معلمین نقش بسزایی در تربیت دانش‌آموزان دارند، آموزش و پرورش جای تعلیم و تربیت است، جایی است که خانواده‌ها با طیب خاطر فرزندان خود را به این نهاد مقدس می‌سپارند.

صادقی نیارکی تأکید کرد: ۸۰۰ شبکه رسمی در دنیا برای کشورهای اسلامی و در حال توسعه در حال تبلیغ استفاده از مواد مخدر هستند، و این یک خطر بزرگ هست، باید تمام توان و تلاش خود را در تربیت صحیح نوجوانان داشته باشیم دشمن در کمین این عزیزان است، امروز نیاز دانش‌آموز جلوگیری از آسیب‌هاست.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان