۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پروژه‌هایی که دوباره افتتاح شدند/ میتینگ انتخاباتی روحانی با پول بیت‌المال!
کد خبر: ۲۴۲۵۰۲ نویسنده: حنانه امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۴ ساعت: ۱۶:۳۲ ↗ لینک کوتاه

حاشیه نگاری سفر رییس جمهور به استان قزوین؛

پروژه‌هایی که دوباره افتتاح شدند/ میتینگ انتخاباتی روحانی با پول بیت‌المال!

سفر رییس جمهور به استان قزوین با حاشیه‌هایی همراه بود که تبدیل دیدار مردمی روحانی به میتینگ انتخاباتی از جمله این حواشی بود.

 پروژه‌هایی که دوباره افتتاح شدند/ میتینگ انتخاباتی روحانی با پول بیت‌المال!
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام حسن روحانی در کسوت رئیس جمهور دولت یازدهم در پایان آخرین سال دولت خود یعنی مهرماه سال 95، سفر بی رمقی را به استان انجام داد؛ آنهم سفری که بیشتر برای قزوین هزینه داشت تا تصویب طرح‌های زیربنایی و عمرانی!

روز گذشته(یکشنبه) نیز در فاصله ای کمتر از 7 ماه مجدداً رییس جمهور در سوم اردیبهشت ماه به قزوین سفر کرد تا طی یک روزه پروژه‌های عمرانی و صنعتی استان را که اکثر آنها قبلا افتتاح شده بود یا نیمه کاره بود به نام خود ثبت کند.

سفر یک روزه روحانی به قزوین با استقبال رسمی فریدون همتی استاندار قزوین در راه آهن آغاز شد و سخنرانی در پنجمین اجلاس بین‌المللی مجمع شهرهای اسلامی اولین برنامه رییس جمهور در این سفر بود؛ البته ناگفته نماند که نگاه گزینشی روابط عمومی استانداری قزوین و اداره ارشاد قزوین عاملی شد که تعدادی از رسانه‌های منتقد دولت اجازه ورود به حریم سفر تبلیغاتی دولت را نداشته باشند.

دقایقی از سخنرانی روحانی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نگذشته بود که به طور ناگهانی برق‌های سالن به علت نقص فنی قطع شد که عصبانیت رییس جمهور را در پی داشت و وی به خاموشی‌های بلندمدت شهرها در دهه شصت و دوران جنگ اشاره کرد و گفت: الحمدلله امروز از آن روزها عبور کردیم و از لحاظ تأمین برق مردم در شرایط مناسبی هستیم!

از روزهای قبل از سفر روحانی به قزوین برخی از دانشجویان دانشگاه‌های استان به دلیل عدم وعده‌های دولت مبنی بر ایجاد اشتغال و تولید ملی دانشگاه را سیاه‌پوش کردند و مراسم ختم برای تولید ملی گرفتند.

افتتاح پروژه‌های عمرانی در تاکستان مقصد بعدی کاروان تدبیر و امید بود که برخی از این شرکت‌های صنعتی در سال‌های گذشته افتتاح شده بود و کارخانه‌جات پایا پلیمر دو سال پس از راه‌اندازی، توسط روحانی، افتتاح شد؛

جشن انتخاباتی حسن روحانی که به عنوان "دیدار مردمی رییس جمهور با مردم قزوین" معرفی شده بود برنامه دیگر رییس جمهور بود که با اطلاع رسانی‌های صورت گرفته قرار بود ساعت 16 و سی دقیقه در ورزشگاه شهید بابایی برگزار شود؛ اما تاخیر سه ساعته کاروان تدبیر و امید خانواده‌های ستاد انتخاباتی روحانی در قزوین را که با کارت‌های ویژه به مراسم دعوت شده بودند، چشم به انتظار گذاشت!

با ورود کاروان تدبیر و امید به جشن انتخاباتی روحانی که در روز شهادت امام موسی کاظم(ع) برگزار شده بود خبرنگارانی که از ابتدای صبح با تیم دولت برای انعکاس اخبار همسفر بودند به دلیل عدم هماهنگی روابط عمومی استانداری قزوین با نیروهای حفاظت از ورود به موقع به ورزشگاه بازماندند!

صدای کف و سوت و شادی و برپایی جشن انتخاباتی در روز شهادت امام موسی کاظم(ع) در سالن ورزشگاه جزو برنامه‌های ستاد انتخاباتی حسن روحانی در قزوین بود که با حضور دانشجویان دختر و پسر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) تا پایان برنامه مدیریت می‌شد.

سالن ورزشگاه شهید بابایی سراسر بنفش پوش شده بود و دانشجویانی که شعارهای"روحانی زنده باد، خاتمی پاینده باد"، "اصلاحات زنده باد، خاتمی پاینده باد"، " بصیرت هاشمی، حمایت از روحانی"، " هاشمی نیست، ولی حسن حسن‌ها داریم"، " آزادی اندیشه بی روحانی نمی‌شه"، "پیام ما روشنه، حصر باید بشکنه"را در تا پایان برنامه سر می‌دادند مچ بندهای سبز و بنفش به دست خود بسته بودند.

در این برنامه محمد علیخانی و قوامی به عنوان مسئولین ستاد انتخاباتی روحانی در قزوین معرفی شدند و مطرح شد که اصلاح طلبان استان کمربندهای خود را محکم بسته‌اند تا حمایت خود را در نبود هاشمی از روحانی اثبات کنند! زیرا یکی از وصایای هاشمی حمایت از روحانی است!

روحانی در ساعت 20 با سه ساعت و نیم تاخیر سخنرانی خود را آغاز کرد و گفت: این مهم نیست که چه کسی را برای رییس جمهوری انتخاب می‌کنیم.

رییس جمهور ادامه داد: بحث سر این است که آیا از امروز به بعد می‌خواهیم آزادی بیان را ادامه دهیم یا نه؟ آیا باز هم می‌خواهیم فضای امنیتی به دانشگاه ها برگردد یا نه؟ آیا می خواهیم فقط شعار دهیم یا قصد داریم برای عزت ایران عمل کنیم؟

وی در ادامه گفت: بحث این است که آیا می‌خواهیم فضای جامعه ما بازتر شود یا نه؟ آیا می‌خواهیم دو مرتبه تقابل با جهان را آغاز کنیم و سایه شوم جنگ را به کشور برگردانیم یا می‌خواهیم عزتمندی داشته باشیم؟ آیا می‌خواهیم آرامش در فضای بازار و اقتصاد حفظ شود یا نه؟

سفر روحانی در قزوین با وعده رییس جمهور به مردم پایان پذیرفت و وی عنوان کرد: می‌خواهم یک قول و وعده به ملت شریف ایران بدهم؛ چنانچه روحانی از طرف ملت بزرگ ایران شاسیته انتخاب بود این مسئولیت را بار دیگر بر دوش خواهد گرفت و برای اجرای خواسته‌های ملت از هیچ تلاشی دریغ نخواهد نکرد!
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان