۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین دومینوی تعطیلی کارخانه‌ها در قزوین ادامه دارد/ کارخانه کلاچ هم تعطیل شد
کد خبر: ۲۴۱۹۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲ ساعت: ۱۰:۶ ↗ لینک کوتاه

در آستانه سفر رییس جمهور به استان؛

دومینوی تعطیلی کارخانه‌ها در قزوین ادامه دارد/ کارخانه کلاچ هم تعطیل شد

کارگران کارخانه لوله و اتصالات چدنی-کلاچ که بیش از ۹ سال سابقه کار دارند گفتند: این شرکت از بهمن‌ها سال ۹۵ هیچ حقوقی به ما پرداخت نکرد و ما را در آستانه شب عید از کار اخراج و خانه‌نشین کرد.

دومینوی تعطیلی کارخانه‌ها در قزوین ادامه دارد/ کارخانه کلاچ هم تعطیل شد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ در آستانه سفر رییس جمهور به استان قزوین، کارخانه لوله و اتصالات چدنی-کلاچ قزوین با بیش از ۱۰۰ کارگر تعطیل شد.

کارگران این کارخانه ضمن ابراز نارضایتی از بلاتکلیفی خود اظهار کردند: حدود ۲ سالی است که با مشکلات زیادی مواجه هستیم به طوری که با تعویق چندماهه حقوق‌های ما پرداخت می‌شود.

این کارگران که بیش از ۹ سال سابقه کار دارند در ادامه توضیح دادند: این شرکت از بهمن‌ها سال ۹۵ هیچ حقوقی به ما پرداخت نکرد و ما را در آستانه شب عید از کار اخراج و خانه‌نشین کرد.

کارگران کارخانه لوله و اتصالات چدنی-کلاچ قزوین ابراز کردند: حدود ۵ ماه هم است که بیمه ما واریز نشده و در صورت مراجعه به پزشک امکان استفاده از دفترچه بیمه خود را نداریم.

این کارگران اخراج شده تشریح کردند: این شرکت حدود ۱۵۰ پرسنل دارد که تنها ۲۰ نفر از آن‌ها جهت نظافت و خدمات حفظ شده و مابقی اخراج شده‌اند.

این کارگرها یادآور شدند: تعطیلی کارخانه در حالی است که صاحب شرکت در استان‌های دیگر و خارج از ایران کارخانجات دیگری دارد و در ان‌ها سرمایه گذاری می‌کند اما حق و حقوق ما کارگران را نمی‌دهد.

کارگران کارخانه لوله و اتصالات چدنی-کلاچ ادامه دادند: خط تولیدی که ما در آن مشغول به کار بودیم از تولید و فروش خوبی برخوردار بود و ما دلیل اخراج و عدم پرداخت حق و حقوق خود را نمی‌دانیم و صاحب شرکت هم هیچ جواب قانع کننده‌ای به ما نمی‌دهد.

این کارگران زحمتکش عنوان کردند: هر ارگان و نهادی که فکرش را بکنید مراجعه کرده‌ایم اما نه اداره کار و نه مسوولان استان هیچ حمایتی از ما نمی‌کنند و ما در حال حاضر بدون درامد و شغل بلاتکلیف هستیم.

قزوین جزء ۸ استان موفق کشور در کاهش نرخ بیکاری!
گفتنی است؛ فریدون همتی در نخستین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در سال جدید بر هدف گذاری و ایجاد۲۰ هزار شغل تاکید کرد و گفت: سال گذشته قزوین در بین ۳۱ استان جزء هشت استان موفق کشور در کاهش نرخ بیکاری بوده است!
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان