۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین افزایش ساعت کار کتابخانه‌های قزوین در ایام امتهانات
کد خبر: ۲۴۱۴۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۳۰ ساعت: ۹:۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد:

افزایش ساعت کار کتابخانه‌های قزوین در ایام امتهانات

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: به منظور ارتقای خدمات رسانی به مخاطبان، ساعت استفاده از سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های امام خمینی(ره) و علامه رفیعی قزوین تا زمان کنکور سراسری تا ساعت ۱۰ شب تمدید شد.

افزایش ساعت کار کتابخانه‌های قزوین در ایام امتهانات
رویا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به تقاضای اعضای کتابخانه‌های عمومی برای استفاده بیشتر از سالن‌های مطالعه کتابخانه‌ها و با توجه به ایام امتحانات مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، ساعت فعالیت دو کتابخانه عمومی شهر قزوین افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) که واقع در خیابان شهید بابایی کوچه 22 می‌باشد به عنوان کتابخانه مرکزی قزوین، برخوردار از بخش‌های تخصصی و مجزای مخزن، مرجع، خدمات اینترنتی، نشریات، کتب کودک و نوجوان بوده و دارای 66 هزار نسخه کتاب در موضوعات متنوع است.

اسماعیلی افزود: کتابخانه علامه رفیعی قزوین که نخستین کتابخانه عمومی استان است در خیابان طالقانی کوچه تسلیمی واقع شده و دارای بخش‌های مختلف و متنوع خدمات رسانی برای رده‌های مختلف سنی و تحصیلی و حتی برخوردار از بخش ویژه پژوهشگران و نشریات و کتب قدیمی است که حدود 44 هزار نسخه کتاب را نیز در خود جای داده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یادآور شد: هزینه عضویت یکساله در کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) مبلغ هشت هزار و 500 تومان و هزینه عضویت در کتابخانه علامه رفیعی برای مدت یکسال تنها مبلغ پنج هزار و 500 تومان است.

وی اضافه کرد: البته اعضای فعال بسیج، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و خیریه و بهزیستی، اصحاب رسانه، تمامی بازنشستگان دولتی، معلولان، نابینایان و کم‌بینایان، معلولین جسمی و حرکتی، می‌توانند تنها با پرداخت مبلغ 500 تومان هزینه صدور کارت به عضویت کتابخانه‌های عمومی در سطح استان در آیند.

اسماعیلی همچنین گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی برخوردار از عضویت سراسری هستند، این امکان برای اعضای کتابخانه‌های ما مهیا است که با دریافت کارت عضویت یک کتابخانه عمومی نهادی از تمامی کتابخانه‌های عمومی استان کتاب دریافت کنند.

وی در پایان گفت: کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) روزهای زوج به بانوان و روزهای فرد به آقایان اختصاص دارد، همچنین کتابخانه عمومی علامه رفیعی قزوین روزهای زوج به آقایان و روزهای فرد به بانوان خدمات سالن مطالعه را ارایه می دهد.

انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان