۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین وضعیت بحرانی در شهرک‌های اقماری/ ۳۸۱۰ کلاس درس نیازمند استانداردسازی گرمایشی هستند
کد خبر: ۲۴۰۹۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۷ ساعت: ۱۲:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی استان قزوین اعلام کرد:

وضعیت بحرانی در شهرک‌های اقماری/ ۳۸۱۰ کلاس درس نیازمند استانداردسازی گرمایشی هستند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین بیان کرد: ۲۴۶ واحدآموزشی با ۱۷۴۲ کلاس درس استاندارسازی گرمایشی شده و ۳۸۱۰ کلاس درس دیگر نیز در سطح استان نیاز به استانداردسازی گرمایشی دارند.

وضعیت بحرانی در شهرک‌های اقماری/ ۳۸۱۰ کلاس درس نیازمند استانداردسازی گرمایشی هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، عسگرعلی جوانبخت مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین در نشست خبری که صبح امروز(یکشنبه) در مدرسه شاهد بهشتیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در سطح استان تعداد 2209 واحد آموزشی با 9482 کلاس درس شهری و روستایی وجود دارد.

وی افزود: از 1872 فضای آموزشی که در استان قزوین فعالیت دارند 693 فضای آموزشی دارای استحکام بوده و 728 فضای آموزشی دیگر نیاز به مقاوم سازی دارند و همچنین 451 فضای آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خاطرنشان کرد: 246 واحدآموزشی با 1742 کلاس درس استاندارسازی گرمایشی شده و 3810 کلاس درس دیگر نیز در سطح استان نیاز به استانداردسازی گرمایشی دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح استاندارسازی گرمایشی مدارس از سال 92 شروع شده و امیدواریم تا پایان سال 97 همه مدارس استان مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد شوند.

جوانبخت با اشاره به پروژه‌های سفر ریاست جمهوری در مهر ماه سال گذشته عنوان کرد: 10 پروژه با اعتبار 20 میلیارد تومان برای اداره‌کل نوسازی مدارس استان در نظر گرفته شد که با اینکار در مجموع 14 هزار مترمربع به فضای آموزشی استان افزوده می‌شود.

وی افزود: از 20 میلیارد اعتبار تعیین شده، در سال گذشته 10 میلیارد تومان تحقق یافت و امیدواریم در سال جاری نیز 10 میلیارد تومان تخصیص پیدا کند.

شهرک مهرگان به 666 کلاس درس نیاز دارد 
این مسئول ادامه داد: با وجود آنکه مدت زمان اجرای این طرح‌ها، 2 سال تعیین شده بود اما ظرف مدت یکسال، 80 درصد پروژه‌ها عملیاتی و تحویل آموزش و پرورش داده می‌شود که براین اساس 80 درصد پروژها تا مهرماه آماده بهره‌برداری می‌شوند.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرک مهرگان تصریح کرد: با توجه به مشاهدات صورت گرفته، شهرک مهرگان قزوین 100 هزار نفر جمعیت خواهد داشت و طبق آمار متوسط جهانی از هر 100 هزار جمعیت موجود در هر منطقه، 20 درصد آن را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند که با این وضعیت و در نظر گرفتن 30 دانش‌آموز برای هر کلاس درس، شهرک مهرگان به 666 کلاس درس نیاز دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 18 پروژه در شهرک مهرگان در دست اجراست که 12 پروژه تحویل داده شده و 2 پروژه در حال تکمیل است همچنین 4 پروژه دیگر جهت احداث هدفگذاری شده که عملیات اجرایی آنها تا پایان سال شروع خواهند شد.

وی ادامه داد: اکنون 8 هزار دانش‌آموز در مهرگان وجود دارد که با جمعیت کنونی با احداث فضاهای آموزشی مذکور مشکلی در این مورد نخواهیم داشت اما در صورت سکونت 100 هزار نفر جمعیت در شهرک مهرگان به 57 مدرسه نیاز خواهیم داشت.

جوانبخت خاطرنشان کرد: مسکن مهر شهرهای آبیک، تاکستان و البرز هر کدام به 2 واحد آموزشی نیاز دارند همچنین در شهرک‌های اقماری نظیر محمودآباد، اقبالیه، شریف آباد، بیدستان و ناصرآباد وضعیت بحرانی داریم به طوریکه در هر شهرک اقماری باید 4 مدرسه 12 کلاسه ساخته شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان