۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ارائه ۳۷۸ مورد خدمات حقوقی به مددجویان در سال گذشته
کد خبر: ۲۴۰۰۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۲ ساعت: ۱۲:۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خبر داد:

ارائه ۳۷۸ مورد خدمات حقوقی به مددجویان در سال گذشته

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از ارائه ۳۷۸ مورد خدمات حقوقی به مددجویان استان طی سال گذشته خبر داد.

ارائه ۳۷۸ مورد خدمات حقوقی به مددجویان در سال گذشته
علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به نیازمندی جامعه هدف بهزیستی به حمایت‌های اجتماعی در مسائل حقوقی اظهار کرد: در این راستا از سال گذشته مددجویان مستمری بگیر بهزیستی استان با ارائه کارت مددجویی و تایید رسمی سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه دادرسی معاف هستند.

وی خاطرنشان کرد: مددجویان در برخورد با مسائل قضایی اگر خواهان، خوانده، شاکی، مشتکی‌عنه و موارد دیگر باشند؛ می‌توانند با اخذ معرفی‌نامه از مددکاران خود از مساعدت‌هایی در این زمینه بهره‌مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: از جمله مساعدت‌ها، بهره‌مندی از مشاوره رایگان کارشناسان حقوقی بهزیستی، معافیت از پرداخت هزینه دادرسی طبق تبصره ماده ۵۰۵ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب و بهره‌مندی از خدمات وکیل معاضدتی و موارد دیگر است.

وی بیان کرد: بر همین اساس در سال گذشته تعداد 378 نفر درگیر با مسائل مختلف اعم از حقوقی کیفری با مراجعه به دفتر حقوقی از تمامی خدمات حقوقی و قضایی اداره ‌کل بهزیستی استان بهره‌مند شده‌اند. ‌

این مسئول تصریح کرد: یکی دیگر از خدمات قابل ارائه به مددجویان که با همت کانون وکلای دادگستری میسر شده، بهره‌مندی از خدمات وکیل به صورت رایگان است.

وی در ادامه افزود: در پرونده‌های حقوقی مانند کلاهبرداری، طلاق و مانند این‌ها اگر فرد توان مالی برای استخدام وکیل و پرداخت حق‌الوکاله نداشته باشد؛ می‌تواند با مراجعه به اداره معاضدت وکیل رایگان بگیرد.

وارثی عنوان کرد: یکی از این خدمات حمایت‌های قضایی از مددجویان سازمان و پیگیری مشکلات آن‌ها در مراجع قضایی و انتظامی و در صورت لزوم معرفی آن‌ها به کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران حقوقی برای اخذ وکیل معاضدتی است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته به همت دفتر حقوقی بهزیستی استان 4 مورد از مددجویان تحت حمایت بهزیستی استان رای برائت اخذ و از محکومیت به زندان تبرئه شده‌اند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان