۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین تبدیل قزوین از معبر به مقصد گردشگری تحقق یافته است
کد خبر: ۲۳۸۴۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۱۴ ساعت: ۸:۴۳ ↗ لینک کوتاه

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور:

تبدیل قزوین از معبر به مقصد گردشگری تحقق یافته است

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور بیان کرد: میزان اقامت‌های یک روزه و چند روزه استان قزوین از افزایش چشمگیری برخوردار بوده که امیدوارم ارتقاء ایجاد شده در حوزه گردشگری استان با مدیریت مناسب تداوم یابد و تبدیل قزوین از معبر به مقصد گردشگری تحقق یافته است.

تبدیل قزوین از معبر به مقصد گردشگری تحقق یافته است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ رحمانی موحد معاون گردشگری و رئیس ستاد هماهنگی خدمات کشور در سفر یک روزه به قزوین از دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر این استان در مجموعه دولتخانه صفویه بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های آن برای ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفت.
 
وی در این بازدید گفت: وظایف ستادهای استانی به گونه‌ای تعریف شده که استاندار به عنوان بالاترین مقام استان برای ریاست ستاد در نظر گرفته شده و به واسطه مسئولیت‌های واگذار شده از سوی هیات وزیران به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، دبیرخانه و دبیران اجرایی ستاد در ادارات کل استان‌ها فعالیت دارند که همراه با نوزده دستگاه اجرایی عضو ستاد وظیفه مدیریت، نظارت، اطلاع رسانی و رسیدگی به امور گردشگران در همه ایام سال به ویژه ایام نوروز را عهده‌دار هستند.

معاون گردشگری کشور تصریح کرد: ایام تعطیلات نوروز به واسطه دوره کوتاه و تنوع و گستردگی سفرها از ویژگی خاصی برخوردار است و همه ستادهای استانی باید پیش از آغاز تعطیلات نوروز با هماهنگی و هم افزایی و مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد مرکزی کشور آمادگی و شرایط لازم برای پذیرایی و میزبانی از میهمانان نوروزی را فراهم کنند.

وی با تاکید بر ظرفیت بالای استان قزوین برای تبدیل از معبر گردشگری به مقصد عنوان کرد: استان قزوین به واسطه نزدیکی به پایتخت، موقعیت جغرافیایی ویژه، پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی و قرارگیری در مسیر مقاصد گردشگری غربی و شمالی کشور از ظرفیت بالایی برای جذب و اقامت گردشگران و تبدیل از معبر گردشگری به مقصد برخوردار است.

بیش از 63 میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور

این مسئول ادامه داد: خوشبختانه با هم افزایی و همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان با دستگاه‌های مختلف و مشارکت چشم‌گیر بخش خصوصی و تشکل‌های غیردولتی در حوزه گردشگری بستر مناسبی برای تحقق این هدف فراهم آورده است.

وی افزایش آمار اقامت مسافران در استان قزوین در نوروز 96 را نقطه قوت خواند و ابراز داشت: بنابر گزارش‌های دریافتی از سوی ستاد اجرایی خدمات سفر، میزان اقامت‌های یک روزه و چند روزه استان قزوین از افزایش چشمگیری برخوردار بوده که امیدوارم ارتقاء ایجاد شده در حوزه گردشگری استان با مدیریت مناسب تداوم یافته و ارائه خدمات مطلوب در تمامی مراکز اقامتی و پذیرایی در همه ایام سال ادامه یابد.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته برای معرفی قزوین را در توسعه گردشگری این استان موثر خواند و تصریح کرد: حضور استان قزوین در نمایشگاه‌های گردشگری کشور و صحنه‌های مختلف اطلاع رسانی بستر لازم را برای معرفی شایسته استان و ارتقاء آن از وضعیت عبوری به اقامتی در سال 96 فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: این هدفگذاری ارزشمند وجه تمایز استان قزوین با سایر استان‌ها است و امیدوارم با گسترش فضاهای اقامتی – پذیرایی، اطلاع رسانی و ارائه خدمات مناسب شاهد تحقق این هدف در سال 96 باشیم.

رحمانی موحد در خصوص میزان اقامت و بازدید مسافران از جاذبه های گردشگری در کل کشور خاطرنشان کرد: از آغاز سفرهای نوروزی در تاریخ 25 اسفند 95 تا روز دهم فروردین ماه بیش از 46 میلیون اقامت و بیش از 63 میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی در کل کشور گزارش شده و استان‌های مازندران، گیلان، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، کرمانشاه و تهران در صدر این آمار قرار دارند و در مجموع گزارشات واصله از خدمات ارائه شده در عرصه‌های مختلف امدادی، انتظامی و فرهنگی حاکی از رضایتمندی عمومی گردشگران و مسافران است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان