۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۵۵۱۸ داوطلب در انتخابات شورای شهر و روستا ثبت نام کردند/ افزایش ۱۹.۲ درصدی داوطلبان
کد خبر: ۲۳۷۸۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۷ ساعت: ۱۳:۲۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین:

۵۵۱۸ داوطلب در انتخابات شورای شهر و روستا ثبت نام کردند/ افزایش ۱۹.۲ درصدی داوطلبان

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: پس از پایان مهلت یک هفته ای نام نویسی برای داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، پنج هزار و ۳۳۱ نفر در استان ثبت نام کردند.

 ۵۵۱۸ داوطلب در انتخابات شورای شهر و روستا ثبت نام کردند/ افزایش ۱۹.۲ درصدی داوطلبان
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ سید سعید شاهرخی رییس ستاد انتخابات استان قزوین ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تعداد افراد ثبت نام کننده برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قزوین در مقایسه با دوره قبل 19.2 درصد افزایش داشت.

وی در ادامه افزود: از کل نفرات ثبت نام کننده، 5196 نفر مرد و  و 329 نفر زن بوده اند که به لحاظ جنسیتی نسبت به دوره قبل به ترتیب ثبت نام مردان 17.8 درصد و زنان 43.8 درصد افزایش داشته است.

معاون سیاسی استانذداری قزوین اذعان کرد: در روز پایانی ثبت نام، آمار داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها در استان به یک هزار و 152 نفر و شورای اسلامی روستاها به چهار هزار و 179 نفر رسید که به ترتیب 25 و 14 درصد در مقایسه با دوره قبل افزایش دارد.

وی به سوابق عضویت در شوراها در بین افراد ثبت نام کننده نیز اشاره کرد و گفت: 882 نفر از داوطلبان نام نویسی کرده در استان سابقه عضویت در شوراهای اسلامی را دارند و بقیه داوطلبان فاقد سابقه هستند.

شاهرخی بیان کرد: جوان ترین ثبت نام کننده 25 سال سن و مسن ترین فرد نیز 83 سال سن داشته است.

وی اضافه کرد: ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها که از 30 اسفند آغاز شده است، شب گذشته (6 فروردین) به پایان رسید و نتایج صلاحیت نهایی افراد ثبت نام کرده برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 17 اردیبهشت اعلام می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: استان قزوین دارای 706 حوزه شهری و روستایی واجد برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا می باشد که از این تعداد 25 حوزه شهری و 681 حوزه نیز روستایی است.

وی یادآور شد: پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شکل هم زمان 29 اردیبهشت ماه 96 برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین تصریح کرد: کل داوطلبان ثبت نامی برای شورای شهر 1197 نفر بود که نسبن به سال 92، افزایش 28 درصدی را شاهد بودیم و کل داوطلبان شورای روستا نیز 4321 نفر بود که نسبت به9 دوره قبل 16.8 درصد افزایش داشت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان