۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شورای شهر، شرکت سهامی خاص نیست/ باید بیایید
کد خبر: ۲۳۷۵۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۳ ساعت: ۱۴:۹ ↗ لینک کوتاه

"حامد کبودوند" در وبلاگ خود نوشت:

شورای شهر، شرکت سهامی خاص نیست/ باید بیایید

بعنوان کسی که سابقه حضور در ارکان مختلف مدیریت شهری را داشته عرض می‌کنم شورای شهر، شرکت سهامی خاص نیست که بنا باشد بر مبنای وزن کشی‌ها و سهم‌بندی‌های بدون مبنا تاسیس شود.

شورای شهر، شرکت سهامی خاص نیست/ باید بیایید
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، وبلاگ " حامد کبودوند" نوشت:

ما هیئت‌های اندیشه‌ورز لازم داریم. کجا؟
در دو نقطه: یکی در رأس، یکی در لایه‌ها.

برویم فکری بکنیم برای فکر، برای اندیشه‌ورزی، فعال کردن اندیشه‌ها. البته این مسئله شرائطی دارد، زمینه‌هائی دارد، امکاناتی دارد؛ بعضیاش را داریم، بعضیاش را نداریم، می‌توانیم کسب کنیم. این جزو چالش‌های اساسی یک ملت است؛ ملتی مثل ما که مانند مرداب یک جا نمانده؛ مثل رودخانه‌ی خروشان در جریان است. ما اینجوریم دیگر؛ ما در حال جریانیم، داریم پیش می‌رویم. زد و  خورد و به این طرف و آن طرف خوردن و مواجه شدن با مانع هست، اما پیشرفت متوقف نمی‌شود.

ما یک چنین ملتی هستیم؛ پس احتیاج داریم به این که به این مسئله فکر کنیم. بنابراین نیاز شدید دارد کشور به فکر و اندیشه، بخصوص در مقولات زیربنائی، مقام معظم رهبری.

چند صباحی است تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی استان با درک صحیح از وضعیت و شرایط موجود کشور و منطقه و اهمیت وحدت برای تغییر این وضعیت نابسامان!! جلسات متععدی برگزار کردند تا بتوانند لیست واحدی برای انتخابات شورای شهر ارائه کنند.
نگارنده هم بواسطه مسئولیت دبیری جبهه پایداری در این جلسات حضور داشت هر چند نفس قضیه و اهتمام دوستان برای این مهم بسیار ارزشمند است و لیکن ضمن تاکید بر غیرواقعی بودن دو قطبی اصولگرا و اصلاح‌طلب و عدم تطابق آن با واقعیت‌های اجتماعی، احساس می‌کنم تهدیدات و فرصت‌های شهری چون قزوین با آن پیشینه مدنیت نباید در دعواهای سیاسی و قبیله‌ای گم شود و آنچه در عمل باید مبنای دسته‌بندی‌ها و مرز بندی‌ها قرار بگیرد، موضع واقعی و صریح جریانات مختلف نسبت به مسایل واقعی در این شهر است.

مسایلی همچون نحوه مشارکت حقیقی مردم و نخبگان در مدیریت شهر و کاهش هزینه‌های شهری، نحوه طراحی روش‌های پایدار در تامین درآمد شهری با توجه به اقتضائات هویتی و فرهنگی خاص قزوین، مدل بازسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده بدون اجحاف در حق مردم و هویت سنتی شهر، نحوه مواجهه با تعهدات مالی و حقوقی باقی‌مانده از دوران‌های گذشته مدیریت شهری، شاخص‌ها و مصادیق شهردار و معاونان ایشان که بناست در اولین تصمیم توسط شورای شهر انتخاب شوند، و ده‌ها عنوان ریز و درشت دیگر که حداقل راهبرد کلی هر شخص و یا جریان در قبال آن باید در فرآیند انتخابات، واضح شود.

تنها در این صورت است که می‌توان اطمینان یافت، با انتخاب یک جمع واقعا متخصص و انقلابی، در میدان واقعی هم اتفاقی به نفع مردم و انقلاب رخ خواهد داد و در غیر اینصورت  کار به کلی گویی‌ها و بذله گویی‌ها، خلاصه خواهد شد و در این میان سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی قربانی فرآیندهای سیاست‌زده می‌شود و مصادیقی چون پرونده هفت سنگان، سفرهای متعدد خارجی، تبعیض‌های بیش از اندازه در اجرای قوانین، رانت های کلان و هدایای سنگین، درک ناصحیح از فرهنگ شهری و اصرار بر پیاده سازی آن و امثالهم گریبان این شهر را رها نخواهد کرد و حال که دوستان سیاسی این درک صحیح را دارند که لیست خود را نهایی نکنند و بعد از ثبت نام افراد برای انتخابات شورای شهر در لیست خود بازنگری نمایند بهترین فرصت است که همه چهره‌های صاحب‌صلاحیت و دلسوز انقلابی با ورود به موقع در عرصه انتخابات مانع حضور دروغ گویانی که پشت برخی سوابق مخفی شده اند یا مذبذب هایی که یکی به نعل می زنند و یکی به میخ تا فقط باشند بدون کوچکترین اثر مثبتی و یا درس خوانده های بی اطلاعی که خواسته یا ناخواسته در مقابل احجاف و تضییع حقوق شهر سکوت می کنند در لیست های سیاسیون شهر شوند.

بعنوان کسی که سابقه حضور در ارکان مختلف مدیریت شهری را داشته عرض می‌کنم شورای شهر، شرکت سهامی خاص نیست که بنا باشد بر مبنای وزن کشی‌ها و سهم‌بندی‌های بدون مبنا تاسیس شود.

توسعه آینده قزوین در گروی نقش‌آفرینی افراد و مدیرانی است که در عین داشتن انگیزه و روحیه بالا برای خادمی و نوکری مردم و استفاده از فرصت‌های این شهر، همزمان هم به سلاح تعهد و رویکردهای انقلابی صریح و هم به سلاح تخصّص و توانمندی‌های فکری برای اداره این شهر مسلح باشند.

نامزدهای لایق نیز، در افراد مشهور و مطرح خلاصه نمی‌شوند بلکه باید به دنبال رصد، شناسایی و کشف افراد توانمند و متعهد و معرفی آنان به فضای سیاسی بود.

مبادا با سکوتمان یا همراهی منفعلانه‌مان، آب به آسیاب لیست‌بندهای حرفه‌ای بریزیم، به نوبه خودم از دیشب به بیش از ۲۰ نفر از دوستان و متخصصان توانمند و انقلابی زنگ زدم و خواهش کردم در این فرصت محدود ثبت نام نقش خود را برای آینده شهر ایفا نمایند و امید است این نقش آفرینی مستدام باشد و شاهد تشکیل هیأت‌های اندیشه ورز نه سیاست زده در قالب شوراهای اسلامی شهر و روستا باشیم.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

احمد / ۰۹ فرو ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

فعلا که شورای شهر شرکت سهامی خاص عده ای شده و هرکاری دلشون بخواد دارن انجام میدن. یعنی هیچ نظارتی روی عملکرد و رفتار اینا نیست. حالا یه شورا شدن میتونن برن توی هر اداره ای زور بگن؟!!!
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان