۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بازارچه نوروزی فروش محصولات صنایع دستی افتتاح شد
کد خبر: ۲۳۷۳۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۳۰ ساعت: ۸:۵۶ ↗ لینک کوتاه

در شهرستان آبیک؛

بازارچه نوروزی فروش محصولات صنایع دستی افتتاح شد

بازارچه نوروزی فروش محصولات صنایع دستی شهرستان آبیک افتتاح شد

بازارچه نوروزی فروش محصولات صنایع دستی افتتاح شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز نمایشگاه و فروشگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی نوروزی شهرستان آبیک افتتاح شد.

در این نمایشگاه که به منظور آشنایی گردشگران و میهمانان نوروزی با سوغات و محصولات بومی شهرستان آبیک راه اندازی شده، بیش از 500 اثر از 50 هنرآموخته و صنعتگر در رشته‌های چرم دست دوز، گلیم بافی، چلک‌بافی، جاجیم بافی، منبت چوب، رودوزی‌های سنتی و معرق همراه با اجرای زنده تولید محصولات صنایع دستی در رشته‌های گلیم بافی و تولیدات چرمی دست دوز به نمایش درآمده و جهت آشنایی بیشتر میهمانان نوروزی با پتانسیل‌ها و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان آبیک، اقلام فرهنگی و دفترچه‌های معرفی شهرستان در میان بازدیدکنندگان توزیع می‌شود.

گفتنی است؛ تعداد قابل توجهی از آثار به نمایش درآمده در این بازارچه نوروزی توسط صنعتگران تحت پوشش شرکت‌های تعاونی اعم از دست آفرینان پویا و نقش گستر گیتی مهر و بانوان توانمند شهرستان به ویژه در روستاها تولید شده و در تولید آثار چهار رکن اصالت طرح و رنگ، کاربردی بودن، حمل آسان تولیدات و قیمت پایین مورد توجه واقع شده است.

بازارچه صنایع دستی و هنرهای سنتی نوروزی آبیک تا تاریخ 11 فروردین ماه 1396 از ساعت 8 الی 20 در محل مجتمع خدماتی رفاهی مرادی واقع در کیلومتر 50 لاین شمال آزاد راه کرج –قزوین پذیرای بازدید کنندگان است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان