۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین انرژی‌های تجدیدپذیر از مصادیق اقتصاد مقاومتی/ نیروگاه ۵۵مگاواتی تاکستان بزرگترین نیروگاه بادی کشور است
کد خبر: ۲۳۵۸۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ ساعت: ۱۵:۱۵ ↗ لینک کوتاه

وزیر نیرو مطرح کرد

انرژی‌های تجدیدپذیر از مصادیق اقتصاد مقاومتی/ نیروگاه ۵۵مگاواتی تاکستان بزرگترین نیروگاه بادی کشور است

وزیر نیرو بیان کرد: بهره گیری از انرژي‌های تجدیدپذیر به نحوی است که حتی با سرمایه اندک نیز می‌توان در این حوزه ورود پیدا کرد و فعالیت اقتصادی مفیدی انجام دهد.

انرژی‌های تجدیدپذیر از مصادیق اقتصاد مقاومتی/ نیروگاه ۵۵مگاواتی تاکستان بزرگترین نیروگاه بادی کشور است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حمید چیت چیان وزیر نیرو ظهر امروز(یکشنبه) در دانشگاه تاکستان اظهار کرد: حدود سه هفته قبل حادثه‌ای در خوزستان رخ داد و برق و آّب قطع شد و مشکلات زیادی برای مردم به وجود آمد؛ زیرا قالب فعالیت‌هایی که در صنعت برق امروز در حال انجام است متکی به یک شبکه است. اگر این شبکه در یک نقطه دچار حادثه شود بعد از آن معضلات زیادی در ادامه رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه حقیقتا استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های انرژی‌های تجدیدپذیر این است که ما می‌توانیم تولید برق را با تکیه بر ظرفیت‌های موجود در همان منطقه داشته باشیم.

این مقام مسئول افزود: زمستان 86 که سرمای سختی بر کشور حاکم بود، ما نیروگاه تولید برق داشتیم اما سوخت گاز به آن نرسید و بسیاری از نیروگاه‌های ما با مشکل روبرو شد.

وی ادامه داد: نیروگاه‌های تجدیدپذیر با استفاده از انرژی خورشید و باد توان تامین برق تولیدی و مورد نیاز مردم را دارد.

چیت چیان اضافه کرد: ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر یکی از راه‌های تامین امنیت در حوزه تامین انرژی کشور است و از مصادیق اقتصاد مقاومتی می‌باشد.

وی بیان کرد: این نوع تولید برق آسیب محدودی به محیط زیست وارد می‌کند و اصلا قابل مقایسه با نیروگاه‌های فسیلی نیست و همچنین در حوزه اشتغال‌زایی و توسعه محلی نیز از مزیت‌های دیگر آن است.

وزیر نیرو بیان کرد: در برنامه اقتصاد مقاومتی سال جاری که رهبر معظم انقلاب برآن تاکید دارند، برنامه ریزی شده بود که 100 مگاواتی در حوزه نیروگاه‌های تجدیدپذیر تولید داشته باشیم که هم اکنون 98.3مگاواتی آن تحقق پیدا کرده است و تا آخر سال بقیه آن نیز محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ما هیچ نیروگاه خورشیدی مگاواتی در کشور نداشتیم، تصریح کرد: سال 95 برای اولین بار در اراک نیروگاه یک مگاواتی بهره برداری شد و یکماه قبل نیز 2نیروگاه 7 مگاواتی در همدان افتتاح شد، نیروگاه 10 مگاواتی در اصفهان تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

این مقام مسئول ابراز کرد: کشور یک خیز بزرگی در حوزه دستیابی به انرژی‌های تجدیدپذیر برداشته است، نیروگاه 55 مگاواتی کهک تاکستان بزرگترین نیروگاه بادی کشور است و در آینده‌ای نزدیک نیروگاه 70 مگاواتی دیگری در همین استان به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: بهره گیری از انرژي‌های تجدیدپذیر به نحوی است که حتی با سرمایه اندک نیز می‌توان در این حوزه ورود پیدا کرد و فعالیت اقتصادی مفیدی انجام دهد.

وزیر نیرو در پایان گفت: در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر ظرفیت‌های قابل استفاده در استان‌های مختلف وجود دارد که می‌توان به درون زایی اقتصاد کمک فراوانی کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان