۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۱۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در سال جاری ایجاد شد
کد خبر: ۲۳۵۷۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ ساعت: ۱۳:۴۲ ↗ لینک کوتاه

وزیر نیرو در قزوین:

۱۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در سال جاری ایجاد شد

وزیر نیرو در قزوین بیان کرد: در سال گذشته حدود ۱۶ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر به ثمر رساندیم؛ اما در سال جاری این میزان از ۱۰۰ مگاوات بیشتر شد و سال آینده امیدواریم بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ مگاوات ظرفیت جدید به این میزان اضافه شود.

۱۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در سال جاری ایجاد شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حمید چیت چیان وزیر نیرو پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در حاشیه افتتاح نیروگاه خورشیدی در تاکستان در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در قزوین امروز یک سایت 55 مگاواتی انرژی بادی به بهره برداری رسید، 20 مگاواتی از این نیروگاه قبلا افتتاح شده بود و امروز 35 مگاواتی به میزان قبلی اضافه شد.

وی در ادامه افزود: این سایت دارای ویژگی برجسته‌ای است که می‌تواند تمام تجهیزات توسط صنعتگران داخلی کشور ساخته شده است و این موضوع اهمیت این سایت را برای ما دوچندان کرده است.

این عضو هیأت دولت ادامه داد: در سراسر کشور ظرفیت‌های خوبی برای انرژی‌های تجدیدپذیر در حوزه انرژی بادی، خورشیدی و آبی و زمین گرمایی وجود دارد. در سال جاری اولین سالی است که با سرعت خوبی توسعه این ظرفیت‌های شروع شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته حدود 16 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر به ثمر رساندیم؛ اما در سال جاری این میزان از 100 مگاوات بیشتر شد و سال آینده امیدواریم بین 600 تا 700 مگاوات ظرفیت جدید به این میزان اضافه شود.

چیت چیان با بیان اینکه هدف ما تولید هزار مگاوات ظرفیت جدید در هر سال است، عنوان کرد: استان قزوین ظرفیت‌های خوبی در این حوزه دارد و در کنار بهره برداری از 55 مگاوات، کلنگ یک نیروگاه خورشیدی 2 مگاوات نیز به زمین زده شد.

دولت برق تولیدی انرژی‌های تجدیدپذیر را 370 تومان می‌خرد

وی اضافه کرد: بزرگترین حمایت دولت دراین حوزه برق تولیدی انرژی‌های تجدیدپذیر را به مدت 20 سال تضمین می‌کند؛ یعنی با قیمت مناسب آنها را خریداری می‌کند.

وزیر نیرو عنوان کرد: برق به طور متوسط در سطح کشور به قیمت 66 تومان به فروش می‌رسد، برق تولیدی انرژی‌های تجدیدپذیر را 370 تومان خریداری می‌کنیم؛ این نشان‌دهنده توجه دولت به پتانسیل‌های انرژی‌های نو است.

وی بیان کرد: خوشبختانه در تمام کشور ظرفیت‌های صنعتی بسیار خوبی داریم، قزوین، زنجان، تهران، اصفهان، جنوب و البرز از محصولات تولیدی خوبی دارند که این محصولات در دیگر استان‌ها استفاده می‌شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: هم اکنون محصولات صنایع ایرانی راه خود را در بازارهای خارجی باز کرده است و صنعتگران ما نیروگاه‌های برق آبی و خورشیدی عظیمی می‌سازند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان