۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تنها ۶ درصد از کرسی‌های مجلس متعلق به زنان است
کد خبر: ۲۳۵۶۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ ساعت: ۸:۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

تنها ۶ درصد از کرسی‌های مجلس متعلق به زنان است

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: زنان در سطوح مختلف مشارکتی، حضور زیادی داشته‌اند؛ اما در سطوح مدیریتی حضور آنان کمرنگ‌تر می‌شود به شکلی که تنها ۶ درصد از کرسی‌های مجلس متعلق به زنان است.

تنها ۶ درصد از کرسی‌های مجلس متعلق به زنان است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سید حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین در مجلس دهم روز گذشته(شنبه) در همایش آئینه داران آفتاب  در دانشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و هفته گرامیداشت مقام زن، ابراز کرد: ارزش گذاشتن به مناسبت‌هایی مانند میلاد حضرت فاطمه(س) نتایج مثبتی داشته و برکات آن ادامه دارد.

وی افزود: بانوان نیمی از نیروی انسانی جهان را تشکیل می‌دهند؛ در حالی که در هیچ جای جهان حقوق زنان به طور کامل احقاق نشده است.

زرآبادی عنوان کرد: زنان در سطوح مختلف مشارکتی، حضور زیادی داشته‌اند؛ اما در سطوح مدیریتی حضور آنان کمرنگ‌تر می‌شود به شکلی که تنها 6 درصد از کرسی‌های مجلس متعلق به زنان است.

وی تاکید کرد: عدم حضور زنان در سطوح بالای مشارکت اجتماعی علل مختلفی چون عوامل فرهنگی، ذهنی، اجتماعی تاثیرگذار است.

دبیر کمیسیون صنایع مجلس اعلام کرد: تنها راه حل استفاده بهینه از نیروی زنان در جامعه، شناسایی توانمندی‌های زنان و استفاده از زنان توانمند است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خاطر نشان کرد: مسئله اصلی در حوزه زنان که باید به جد پیگیری شود این است در هر آسیب اجتماعی، بیشترین لطمات متوجه زنان است و اگر نگاه درست و صحیحی به زنان نداشته باشیم مطمئنا هزینه بیشتری را باید در آینده بپردازیم.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان