۰۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۱ جمعه

صبح قزوین مداخله افراد صاحب نفوذ در قانون، خدمت به مردم نیست
کد خبر: ۲۳۴۹۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۸ ساعت: ۸:۳۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

مداخله افراد صاحب نفوذ در قانون، خدمت به مردم نیست

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: توصیه من به همه شخصیت‌ها و مقامات و همه کسانی که صاحب نفوذ هستند، این است که اجازه دهند تا دستگاه‌هایی که می‌خواهند خدمت ارائه کنند.

 مداخله افراد صاحب نفوذ در قانون، خدمت به مردم نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ جمال انصاری رئیس کل دادگستری استان قزوین عصر روز گذشته(سه شنبه) در همایش محیط زیست بیان کرد: از همه فعالان همچون منابع طبیعی، امور اراضی، جهاد کشاورزی و حتی دستگاه‌های پشتیبان از جمله تشکل‌های مردمی که در حوزه منابع طبیعی و انفال (آب، خاک و هوا) فعال هستند، تقدیر و تشکر دارم.

وی ادامه داد: تدابیر اتخاذی و خط و مشی‌های سال جاری توانسته بخشی از دغدغه‌های موجود در حوزه منابع طبیعی و انفال را کاهش دهد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: اینکه ما به دنبال شرایط آرمانی برای استفاده از منابع مطلوب باشیم، خوب است اما بدانیم در کنار چنین دغدغه ای، لازم است رسالت همگی ما تحقق این هدف باشد چراکه حفظ منابع طبیعی و انفال و عرصه‌های ملی رسالت مهمی است که جز با مشارکت همگانی محقق نمی‌شود.

وی افزود: اگر برای این هدف مهم سازمان‌های قدرتمندتر تشکیل دهیم ولی بازهم نیازمند تشکل‌های مردمی در این زمینه و در تحقق استفاده درست و مناسب از منابع طبیعی هستیم.

انصاری عنوان کرد: انفال موهبت الهی در دست ماست و وظیفه داریم تا از این نعمت استفاده صحیحی داشته باشیم به نحوی که نسل‌های بعدی هم از این منبع خدادادی بهره مند شوند از این رو این استفاده مناسب نمی‌تواند به تخریب منجر شود؛ بلکه می‌تواند با بهره وری و استفاده صحیح مدیریت شده به دور از ناهنجاری و بی هنجاری همراه باشد.

وی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم موهبت انفال را حفظ کنیم و هر آنچه در وسع فردی، اداری و اجرایی داریم برای حفظ آن بکار گیریم.

امروز خلا مقررات نداریم

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: کشورهایی که در توسعه صنعتی و سایر شقوق توسعه، حرکت متوازن داشته و به پیشرفت‌های خوبی رسیده اند، در حفظ منابع طبیعی و انفال نیز توفیق خوبی داشته اند.

وی اضافه کرد: از این رو هرجا مدیریت صحیح در زمینه توسعه صنعتی به صورت متوازن وجود داشته، مغایرتی با حفظ منابع طبیعی به وجود نیامده است.

این مسئول تصریح کرد: اگر مدیریت صحیح و به موقع صورت گیرد زیرساخت‌های صنعتی می‌تواند طوری فراهم شود که از این توسعه بهره مندی در ابعاد مختلف را برای جامعه شاهد باشیم و سیر تحولات به نگاه داشت منابع طبیعی و عرصه‌های ملی منجر شود.

انصاری اعلام کرد: در جمهوری اسلامی نیز چنین راهبرد و اندیشه ای دور از انتظار نیست یعنی می‌توانیم توسعه متوازن را شاهد باشیم که نمونه هایی از آن در استان وجود دارد.

وی توضیح داد: با عدم تدبیر به موقع با اشکال بسیار ساده می‌توانیم تخریب عرصه‌های ملی را از نظر توسعه صنعتی فراهم کنیم؛ فقط مهم این است که ما چه مشی را انتخاب می‌کنیم؛ البته همه کسانی که در عرصه حاکمیت جمهوری اسلامی هستند باید همت، مدیریت و نگاهشان با هم همراه باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در حفظ، پیشگیری و برخورد دارای قوانین مختلف هستیم به طوری که در هیچ حوزه ای به اندازه حوزه منابع طبیعی و انفال شاهد تکثر قانونی نیستیم؛ بنابراین با خلاء قانونی در این حوزه مواجه نیستیم بلکه در جاهایی افزونی و تداخل کاری بین سازمان های دولتی و غیردولتی را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: امروز خلا مقررات نداریم، حال این سوال پیش می‌آید که مشکل کجاست که در این حوزه علیرغم وجود قوانین پیشگیری، نظارتی و برخوردی بازهم مشکلات وجود دارد.

انصاری عنوان کرد: در هیچ جای دنیا هیچ بخشی از کار حاکمیتی بدون مشارکت محوری مردم نتوانسته به نتیجه مطلوب منتهی شود؛ از این رو در حوزه حفظ منابع طبیعی نیز مانند سایر حوزه‌هایی که در جمهوری اسلامی از مشارکت مردمی استفاده می کنیم، باید از توان و ظرفیت مردمی استفاده شود.

وی تأکید کرد: مردم بهترین نگهدارندگان و بهترین بهره بردارن منابع ملی ما هستند از این رو همه کسانی که در حوزه مستقیم حفظ اراضی و عرصه‌های ملی هستند؛ برای انجام اثربخش خدماتشان باید هر چه بیشتر به تشکل های مردمی توجه کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهارداشت: بایستی بپذیریم که در حوزه انفال و منابع ملی چندوچون‌های صنفی و گروهی و سیاسی نمی‌تواند توفیق چندانی را برای ما رقم بزند؛ بنابراین همه دستگاه‌هایی که در این راستا تلاش می‌کنند باید حاشیه امن و سازمانی داشته باشند تا به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های دستگاه قضا حمایت از سازمان‌های متولی در حوزه منابع طبیعی و انفال و تشکل‌های مردمی است؛ بنابراین با تخریب منابع طبیعی برخورد قانونی می‌کنیم؛ البته نکته ای مهم این است که در این راستا نیازمند مشارکت مردمی هستیم.

حفظ منابع طبیعی برای نسل‌های آینده ضروری است
انصاری با اشاره به لزوم اجرای قانون هشدار داد: مداخله بیجا، نابجا، مداخله خارج از حدود قانون و قعود سازمانی نهی قانونی دارد و موجب برخورد دستگاه قضایی و نظارتی می‌شود.

وی اذعان کرد: توصیه من به همه شخصیت‌ها و مقامات و همه کسانی که صاحب نفوذ هستند، این است که اجازه دهند تا دستگاه‌هایی که می‌خواهند خدمت ارائه کنند، به وظیفه خود بپردازند تا دستگاه‌های متولی امر بتوانند انفال، منابع طبیعی و عرصه‌های ملی، جنگل، سلامت ملی را حفظ کنند.

وی هشدار داد: در کار دستگاه‌های دیگر مداخله نکنید چراکه باید بپذیریم هرجا با چنین تفکری خدماتی به مردم ارائه شود، آن خدمات صحیح و شایسته که باید ارائه شود، نیست؛ از این رو انتظار ما از دستگاههای حاکمیتی این است که در اجرای قانون محکم و مقتدر باشند و بدانند دستگاه قضایی پشتیبان آنهاست.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ضرورت حفظ منابع طبیعی برای نسل‌های فعلی و آینده را ضروری خواند و یادآورشد: آماده هستیم در بخش‌های برخوردی و نظارتی هر اقدامی و هر حمایتی را در زمان لازم ارائه کنیم و اثربخشی اقدامات قانونی را در استان فراگیر کنیم تا فرصت سازی بیشتری برای خدمت واقعی به عموم مردم فراهم شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان