۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین انتخابات نظام را تضمین می‌کند/آنکه مردم انتخاب می‌کند باید رو چشم باشد/ به زودی چند فروند هواپیما وارد کشور می‌شود
کد خبر: ۲۳۲۹۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۷ ساعت: ۱۰:۲۲ ↗ لینک کوتاه

روحانی در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات کشور:

انتخابات نظام را تضمین می‌کند/آنکه مردم انتخاب می‌کند باید رو چشم باشد/ به زودی چند فروند هواپیما وارد کشور می‌شود

رئیس جمهور گفت: آن که مردم انتخاب می کند باید رو چشم باشد، چراکه انتخابات نظام را تضمین می کند.

انتخابات نظام را تضمین می‌کند/آنکه مردم انتخاب می‌کند باید رو چشم باشد/ به زودی چند فروند هواپیما وارد کشور می‌شود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات 96 که صبح امروز شنبه 7اسفندماه در محل وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه مسئولین کشور خستگی ناپذیر و پرتلاش مشکلات کشور را یکی پس از دیگری حل می‌کنند، گفت: در سفری که به اهواز داشتم بر این امر تأکید کردم که مشکلاتی که در طول 50 سال گذشته به تدریج به وجود آمده ظرف یک الی دو سال حل نخواهد شد.

روحانی افزود: متأسفانه با طبیعت خوش رفتاری نکرده‌ایم این طبیعت صبور است، حتی برای مقابله با ریزگردها همسایگان ما نیز در این مسیر با ما همکاری نکردند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ظلم ما منجر به قهر طبیعت شده است گفت: در ابتدا باید تصمیم بگیریم، به قانون بازگردیم و پس از توبه، عمل صالح انجام دهیم، سپس زمین، دریاچه‌ها، تالاب‌ها و چشمه‌ها را در مقابل ریزگردها مهار کنیم.

وی اظهار کرد: در کشور خودروهای فرسوده بسیاری داریم، برخی از کارخانه‌ها آلودگی زیست محیطی در کشور ایجاد می‌کنند بنابراین باید برای مقابله با آلودگی‌ها و ریزگردها قدم به قدم جلو برویم تا در این راه موفق شویم.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه متأسفانه در سال جاری اتفاقات تلخی در کشور رخ داده است گفت: امیدوارم در آغاز سال جدید این ناراحتی‌ها جبران شود، باید با این مردم با مهربانی رفتار کنیم و هر چیزی را بهانه قرار ندهیم، این 15 روز عید نوروز سرآغاز نشاط طبیعت است بر این اساس باید بگذاریم تا مردم لبخند بزنند.

روحانی ادامه داد: نباید در هر چیزی دخالت کنیم تا مردم با نشاط وارد سال جدید شوند، وزیر کشور امنیت را بسیار مهم دانسته بنده هم برای تکمیل سخنانش باید بگویم امنیت پایه اصلی برای هر حرکتی است.

رئیس جمهور اضافه کرد: برخی از تلاش‌ها در مرحله اول قرار دارد به عنوان مثال امنیت، آب، غذا و سلامت در مرحله اول اولویت و سپس نشاط سیاسی مشارکت و انتخابات در مرحله بعدی قرار می‌گیرند، اگر مردم غذا، آب و امنیت نداشته باشند کسی به فکر رقابت و انتخابات نیست و این موضوع فرا مادی است.

وی ضمن قدردانی از نیروهای مسلح و مرزبانان کشورمان گفت: کارهای بزرگی برای امنیت کشور صورت گرفته و اساس آن به وحدت، انسجام و سرمایه اجتماعی باز می‌گردد.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: اگر ما 10 برابر کشور آمریکا و کشورهای اروپایی نیروهای نظام و سلاح داشته باشیم و در این بین میان مردممان شکافی وجود داشته باشد امنیتی نخواهیم داشت، امروز می‌بینیم که در آمریکا و اروپا ابزار امنیتی وجود ندارد و نتوانستند این امنیت را حفظ کنند.

روحانی تصریح کرد: هنگامی که انسجام و وحدت از بین برود اختلاف، نزاع و کینه‌توزی شروع خواهد شد، این گناه بزرگی است که برخی با قلم‌ها و سخنانشان بذر کینه را بکارند.

رئیس جمهور با مهم دانستن قدرت سیاسی در کشور ادامه داد: در بخش سیاسی، سیاست داخلی و خارجی در راستای اتکای ما به سرمایه اجتماعی و اعتماد است، اگر مردم به مسئولین اعتماد نداشته باشند و حتی برخی ندانند که چگونه باید از دولت باید انتقاد کنند، این امر کل اعتماد عمومی را زیر سوال خواهد برد و این به معنای خیانت به نظام و کشور است.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران همگی با هم برادر هستند گفت: همه ملت عضو یک خانواده‌اند، چرا باید میان ما اختلافی ایجاد شود، رقابت و انتقاد خوب است حتی این انتقادها برای راه حل نشان دادن، رفع نقص‌ها و دلسوزی‌ها نه تنها خوب است بلکه لازم و ضروریست.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه نباید بگذاریم که کینه و اختلاف در کشور ایجاد شود تصریح کرد: برای آنکه پیروز میدان شویم نباید به این مسئله فکر کنیم که جناحی نباید در مقابلمان قرار گیرد مگر چنین چیزی امکان دارد؟ بدون رقابت مگر می‌شود زندگی کرد؟

روحانی ادامه داد: رقابت سالم بسیار خوب است، اما نباید اجازه دهیم در جامعه ما آن هم در شرایط حساس منطقه ‌ای و جهانی اختلاف و شکاف ایجاد شود؛ کشور ما در جهان شرایط عادی نداشته بلکه یک شرایط ویژه‌ای را دارد.

رئیس جمهور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مسئله اقتصاد مقاومتی طبق سخنان ایشان امروز یک امر ضرورت است، اقتصاد همیشه مهم بوده و هم اکنون نیز مهم است، شاهد بودیم که دشمنان با سنگین‌ترین تحریم‌ها به کشورمان فشار وارد می‌کردند و می‌خواستند با تحریم مردم کشور را به زانو درآورند.

وی یادآور شد: با وجود فشار اقتصادی از ابتدای امسال تاکنون خوشحالم که خدمت ملت ایران اعلام کنم دولت به قول‌هایی که به مردم داده عمل کرده است، امروز با محاسبات اولیه برای داشتن رشد 5 درصدی اقتصادی هرچه به پایان سال نزدیک می‌شویم برنامه ریزی‌مان برای رشد اقتصادی به بالای 60 درصد خواهد رسید. 



انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان