۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اعتراض جوانان مومن انقلابی به انگلیسی های وطنی
کد خبر: ۲۳۲۷۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۵ ساعت: ۱۲:۳۱ ↗ لینک کوتاه

بسیج دانشجویی دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره) طی بیانه ای اعلام کرد:

اعتراض جوانان مومن انقلابی به انگلیسی های وطنی

بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)نسبت به هتاکی به ارزش‌ها در مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی اعتراض کرد.

اعتراض جوانان مومن انقلابی به انگلیسی های وطنی
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ بسیج دانشجویی دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره) بیانه ای در خصوص مراسم بزرگداشت مرحوم هاشمی که با حضور زیباکلام در دانشگاه امام خمینی(ره) برگزار شد، صادر کرد که متن آن به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی
اعتراض بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)نسبت به هتاکی به ارزش ها در مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی

با سلام و تحیت به محضر حضرت بقیت الله و امام و ارواح طیبه شهدا

متاسفانه در دانشگاه ما شاهد اتفاق تلخی در دانشگاه منتسب به امام راحل بودیم و باید به خاطر این اتفاق همه آنهایی که دغدغه دین و انقلاب را دارند پاسخگو باشند، متاسفانه دیروز به بهانه تجلیل از آقای هاشمی بسیاری از ارزش ها زیر سوال رفت و شبهات زیادی مطرح شد؛

یک فضای کاملا یک طرفه پلیسی و البته کاملا از پیش تعیین شده در این سخنرانی حاکم بود؛
اولا چه دلیلی دارد ما در محضر شهدای گمنام از کسی دعوت کنیم که به بسیاری از ارزش های این نظام معتقد نیست و مواضع او در بسیاری از موارد توسط دلسوزان این نظام مورد نقد جدی بوده است .

ثانیا و از آن بدتر چرا باید در چنین جلسه ای دانشجو حق سوال نداشته باشد، این فضای ملتهب دست ساخته چه جریانی است که از سوال من دانشجو ارعاب دارد؟
ما به بسیاری از شبهات و مسائل مطرح شده در جلسه دیروز اعتراض داشتیم ولی برنامه ریزی به گونه ای بود که انگار باید دانشجو در خفقان کامل فقط شنونده یک مشت حرف ناحساب باشد!!

آقای دکتر زیبا کلام! اگر شما معتقدید فقط عده ای تندرو به اتفاقات بعد از انتخابات ۸۸ لقب فتنه دادند جوابتان در محضر رهبر انقلاب چیست که فقط در یک سال در ۲۳ سخنرانی ۷۳ مرتبه لفظ فتنه را به کار بردند؛ حتی ایشان توطئه سقط شده آشتی ملی را دقیقا با کلمه فتنه پاسخ دادند، آری ما هم مثل رهبرمان معتقدیم آن اتفاقات یک فتنه بود و ما هیچ گاه از ظلم سران این فتنه نخواهیم گذشت!

روز گذشته متاسفانه ما شاهد بودیم منافقین که دستشان تا مرفغ آلوده به خون جوانان مردان و زنان این سرزمین است عناصری میانه رو معرفی می شوند و در مقابل فداییان اسلام، حزب الله و سپاه متهم به تندروی می شوند! و هاشمی رفسنجانی و رجوی در خط هم معرفی میشوند!آقای زیبا کلام اگر امروز ایستادگی همین حزب الله و سپاه نبود و قرار بود همه مثل شما با وادادگی از ارزشهای خود بگذرند امروز نه اینکه به شما در دانشگاه نظام جمهوری اسلامی تریبون نمیدادند، بلکه باید چکمه متجاوزان به این مرز و بوم را می بوسیدید! اگر دلتان برای نوکری آمریکا تنگ شده مثل بسیاری از روشنفکران این دلتنگی را علنا جار بزنید!

سوال بعدی اینجاست چرا در رسانه های متولی این برنامه حرف های این روشنفکر انقلابی نما منتشر نشد تا همگان بدانند ایشان با چه ادبیاتی اصول نظام را زیر سوال برد؟! آیا این رویکرد می تواند از گناه این خطای قابل پیش بینی بکاهد؟!

ما ضمن اعتراض به این سخنان به همه مسئولین و متولیان این برنامه در استان و دانشگاه امام خمینی(ره) هشدار می دهیم که مراقب باشید دین و دنیای خود را به یک مسئولیت ساده نفروشید عاقلانه تصمیم بگیرید تا فضای دانشگاه یک فضای آرام، علمی، همراه با بصیرت باشد.
دانشگاه فضای تضارب آرا، بیان نظرات مختلف و دفاع از حق است نه اینکه ما از سخنرانی دعوت کنیم که همه صحبت های او با سند و مدرک قابل محکوم کردن است، آن گاه مسئولین دانشگاه حتی اجازه ندهیند یک دانشجو سوال بپرسد این جفای به آزادی، این جفای به استقلال فکری دانشجویان است.

ما امیدواریم و هشدار می دهیم دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی در ساحت مقدس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) نباشیم.

اگر خدایی ناکرده شاهد تکرار چنین برنامه هایی باشیم پاسخ کوبنده و دندانشکنی به انگلیسی های وطنی خواهیم داد.

بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

انتهای پیام/2002

منبع: 2آذر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان