۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین سهم میراث فرهنگی از اعتبارات سفر رئیس جمهور بسیار ناچیز است
کد خبر: ۲۳۱۰۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ ساعت: ۱۳:۲۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

سهم میراث فرهنگی از اعتبارات سفر رئیس جمهور بسیار ناچیز است

نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد: متاسفانه سهم میراث فرهنگی استان از تخصیص اعتبارات در سفر ریاست محترم جمهور و هیئت همراه به استان قزوین بسیار ناچیز است.

سهم میراث فرهنگی از اعتبارات سفر رئیس جمهور بسیار ناچیز است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ داود محمدی نماینده مردم قزوین و آبیک پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در نشست مشترک با مجمع نمایندگان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به پیشینه درخشان تاریخی – فرهنگی استان قزوین گفت: استان قزوین دارای آثار تاریخی– فرهنگی بسیار برجسته‌ای است که باید با حفاظت و نگهداری از این ظرفیت در مسیر ایجاد اشتغال و توسعه پایدار گردشگری استان گام‎های موثری برداشت.

وی با اشاره به توزیع اعتبارات در سفر هیات دولت به استان قزوین اذعان کرد: متاسفانه سهم میراث فرهنگی استان از تخصیص اعتبارات در سفر ریاست محترم جمهور و هیئت همراه به استان قزوین بسیار ناچیز است.

این مسئول ادامه داد: در این رهگذر مجمع نمایندگان، استاندار، سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی و همه مسئولانی که می‎توانند در این حوزه ایفای نقش نمایند؛ باید تلاش کنند تا این سهم اندک جبران شود.

محمدی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای تقویت و توسعه گردشگری استان ابراز داشت: هم اکنون با توجه به میزان اندک بودجه و اعتبارات دولتی نمی‌توان در حوزه گردشگری اقدام موثری انجام داد اما بهره‌گیری از توان و ظرفیت بخش خصوصی می‎تواند نتایج مطلوبی برای توسعه و تقویت زیرساخت‎ها در حوزه گردشگری و حفاظت از آثار و بناهای ارزشمند تاریخی استان را به همراه داشته باشد.

باید از ظرفیت نوروز برای جذب گردشگر بهره برد
نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس با مهم خواندن نقش شهرداری‌ها در حوزه گردشگری تصریح کرد: باید از ظرفیت شهرداری برای جذب و افزایش آمار گردشگران استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز همزمان با برپایی جشنواره اسباب بازی در بنای تاریخی– فرهنگی سعدالسلطنه، تمهیداتی اتخاذ شود تا گردشگرانی که در این مجموعه حضور می‌یابند بتوانند از سایر آثار و نقاط تاریخی شهر نیز بازدید کنند.

محمدی ابراز کرد: باید جلسه مشترک کشوری با حضور دکتر احمدی پور معاون محترم رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، مجمع نمایندگان، استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین برگزار تا مشکلات مربوط به میراث فرهنگی قزوین از قبیل تامین اعتبار، تهیه وسایل نقلیه، تجهیزات یگان حفاظت طرح و بررسی شده و راهکارهایی برای رفع موانع در سطح کلان ارائه شود.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: باید جلسه مشترک استانی با قید فوریت با حضور مجمع نمایندگان، استاندار، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مدیرکل میراث فرهنگی برگزار شود و مغفول ماندن میراث فرهنگی در سفر هیأت دولت به استان در آن بررسی شود تا با همراهی و همدلی و دست در دست یکدیگر بتوانیم اقدام موثری در زمینه توسعه گردشگری و صیانت از مواریث تاریخی- فرهنگی صورت دهیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

راضیه / ۲۶ بهم ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

واقعا از بودجه سفر رییس جمهور توی کجاها خرج شده.بیان به مردم بگن لااقل امیدوار بشیم اومدیم استقبال رییس جمهورمان بگیم یه چیزی نصیب استانمون شد
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان