۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین حمایت از تولید داخلی، قدرت خرید مردم را افزایش می‌‌دهد
کد خبر: ۲۲۹۶۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۸ ساعت: ۱۳:۳۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس امور هنری اداره ارشاد قزوین:

حمایت از تولید داخلی، قدرت خرید مردم را افزایش می‌‌دهد

کارشناس امور هنری اداره ارشاد قزوین بیان کرد: یکی از اهداف مهم جشنواره توجه به توانایی خرید قشر عموم جامعه است و به همین دلیل قیمت البسه موجود در نمایشگاه متوسط است، تا عموم جامعه قدرت خرید البسه ایرانی را داشته باشند.

حمایت از تولید داخلی، قدرت خرید مردم را افزایش می‌‌دهد
مریم اعتمادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین در مورد برگزاری جشنواره مد و لباس در استان قزوین اذعان کرد: از اهداف برگزاری جشنواره مد و لباس، تولید انبوه اجناس ارائه شده در جشنواره و حمایت از طراحان این آثار است.

کارشناس امور هنری اداره ارشاد استان قزوین در ادامه افزود: این آثار برای فروش ارائه نشده و تنها هدف برگزار کنندگان آن ارائه به تولیدکنندگان استان است؛ اما در صورت تمایل افراد به خریداران اجناس، فرد مورد نظر به طراح مربوطه معرفی می‌شود.

وی در ادامه در مورد قیمت این اجناس اذعان کرد: البسه دست دوز به طور معمول، قیمت بیشتری نسبت به اجناس دیگر دارد، اما به دلیل استفاده از پارچه‌های ایرانی قیمت این لباس‌ها ارزان تر شده است.

اعتمادزاده عنوان کرد: یکی از اهداف مهم جشنواره توجه به توانایی خرید قشر عموم جامعه است و به همین دلیل قیمت البسه موجود در نمایشگاه متوسط است، تا عموم جامعه قدرت خرید البسه ایرانی را داشته باشند.

درصد خیلی کمی از پارچه‌های موجود خارجی هستند
این کارشناس هنری افزود: بعضی از پارچه‌های استفاده شده در نمایشگاه ایرانی نمی‌باشد و به همین دلیل گران تر از اجناس دیگر می‌باشد و این اتفاق مانع حضور اثر در نمایشگاه نیست.

وی در مورد مهمترین ویژگی آثار ارسالی گفت: اثر ارسال شده از هر طراح باید خلاقیت و مطلوبت لازم را داشته باشد و استاندارد لازم را رعایت کرده باشد.

اعتمادزاده افزود: حمایت از طراحان جزو اهداف مهم برگزاری جشنواره است و با توجه به ارائه اجناس ایرانی تولیدکنندگان رغبت لازم را برای حمایت از طراحان خواهند داشت.

وی در مورد تولید انبوه آثار اضافه کرد: در فراخوان اعلام شده است، از اجناسی استفاده شود که قیمت و کیفیت مناسب را داشته باشد و تولیدکنندگان رغبت تولید انبوه این اجناس را داشته باشد، اما اجباری برای این مورد وجود ندارد و طراح می‌تواند لباس مناسبی را برای قشر خاص، با قیمت بیشتر ارائه کند.

کارشناس امور هنری اداره ارشاد قزوین گفت: ویژگی‌های ایرانی_اسلامی بودن آثار ارائه شده توسط داوران کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد تایید می‌شود و این کارگروه تمام تلاش خود را برای تایید یک اثر ایرانی_اسلامی انجام داده ‌است.

وی افزود: علاوه بر بررسی ویژگی‌های ایرانی_اسلامی این آثار خلاقیت، زیبایی، دوخت و استفاده از پارچه مناسب نیز جزو ویژگی‌های آثار انتخابی بوده است.

وی ادامه داد: از امتیازات آثار ارائه شده در نمایشگاه، دریافت نشان شیما(شماره ثبت اثر مالکیت معنوی) می‌باشد و این نشان به معنی مالکیت انحصاری اثراست و هیچ فردی اجازه تولید انبوه آن را ندارد.

اعتمادزاده در مورد جذابیت آثار ارائه شده برای نسل جوان اذعان کرد: هم اکنون برای قشر نوجوان اثری ارائه نشده است، اما در صورت ارائه آن، از طراح مربوط تقدیر به عمل می‌آوریم.

وی بیان کرد: طراحان با توجه به دانش میدانی خود این آثار را طراحی کرده اند و اداره ارشاد هچگونه تحقیقات میدانی و جامعه شناسی در مورد تاثیر گذاری این البسه بر آرا جوانان انجام نداده است.

این کارشناس هنری اذعان کرد: البته رنگ‌های استفاده شده در این آثار جاذبه ای برای نسل جوان است و ما امیدواریم بتوانیم که در آینده نمایشگاهی برای پوشش آقایان نیز برگزار کنیم.

اعتمادزاده در پایان گفت: در این نمایشگاه 51 اثر از بین 145شرکت کننده انتخاب شده و برای تولید انبوه این آثار از تولیدکنندگان و صاحبان اصناف دعوت شده است.
انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان