۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین برخی مسئولان بحران دشت قزوین را جدی نگرفته‌اند
کد خبر: ۲۲۷۴۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۵ ساعت: ۱۵:۲۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استان:

برخی مسئولان بحران دشت قزوین را جدی نگرفته‌اند

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین عنوان کرد: مشکل دشت قزوین جدی است و معضل اصلی ما عدم باور این بحران زیست محیطی است و همین مسئله دلیل نبود فعالیت و هماهنگی لازم بین مدیران و مردم است.

برخی مسئولان بحران دشت قزوین را جدی نگرفته‌اند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ رضا گروسی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین ظهر امروز(سه شنبه) در همایش بحران آب که در سالن استانداری استان قزوین برگزار شد، با اشاره به وضعیت نابسامان آب در استان قزوین گفت: در چند سال اخیر اتاق فکر قزوین در رابطه با موضوع آب بسیار حساب شده رفتار می‌کرد، اما نتیجه ای در پی نداشت.

وی در ادامه افزود: دغدغه آب صرفا مسئله ای را حل نمی‌کند و باید برای این موضوع برنامه‌های مشخصی چیده شود، در چند سال اخیر برنامه ای جامع طراحی شده است، اما به دلیل نقص آنها در عمل قابل اجرا نمی‌باشد.

این مسئول ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در این برنامه‌ها عدم انجام کار تیمی مناسب بین سازمان‌ها است. تعریف کار تیمی با کار گروهی متفاوت است و متاسفانه افراد در این مورد آموزش مناسب ندیده اند.

گروسی اذعان کرد: اگر مدیران و سازمان‌ها بدانند که در کار تیمی سود و زیان به عهده تمام اعضا تیم است، به آسانی می توان بحران آب را مدیریت کرد.

وی در مورد اقدامات اخیر استان در مواجه با مسئله بحران آب گفت: برنامه انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین در حال پیگیری است و در کنار آن برنامه‌های مقابله با بیان زدایی و طرح آبیاری قطره‌ای، به عنوان بسته پیشنهادی مطرح شده است.

با رعایت 5درصد صرفه جویی مشکلات بحران آب رفع می‌شود
گروسی تصریح کرد: در مسئله بحران آب، مشارکت و همکاری مردم بسیار مهم است و این مشارکت باید هدفگذاری شود.

وی ادامه داد: امروزه همه مردم به خوبی دانسته اند که بحران آب جدی است و قزوین با توجه به تغییر الگوی بارش به سمت بیابانی شدن پیش می‌رود؛ باید در مورد مصرف بی رویه آب ضوابط و آیین نامه لازم ارائه کرد تا از هدر رفتن این نعمت الهی جلوگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: مشکل دشت قزوین جدی است و معضل اصلی ما عدم باور این بحران زیست محیطی است و همین مسئله دلیل نبود فعالیت و هماهنگی لازم بین مدیران و مردم است.

وی بیان کرد: مهم ترین مسئله فرهنگ سازی مصرف درست است که این ماجرا بر عهده رسانه‌ها و صدا و سیماست. این ازگان‌ها علاوه بر آموزش مشارکت لازم با سازمان‌های آب، باید به مردم بیاموزند که تنها راه حل بحران آن صرفه جویی است.

این مسئول ادامه داد: قسمتی از مسئله بحران آب به عهده مسئولین و مدیران مربوطه است و در این مورد باید از کارشناسان مجرب این حوزه استفاده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در مورد مدیریت صرفه جویی آب گفت: این موضوع به این معناست که با 100مترمکعب آب مورد نیاز برای بخش کشاورزی بتوانیم 50متر مکعب ازآب را ذخیره کرده و تنها از 50درصد آن در کشاورزی استفاده کنیم.

وی در مورد فرهنگ تقدس آب در ملل مختلف سخن عنوان کرد: آب در فرهنگ بسیاری از ادیان و ملل مقدس است، اما در فرهنگ شیعه به دلیل واقعه کربلا از اهمیت بیشتری برخوردار است و همین موضوع می تواند موجب فرهنگ سازی مناسب در صرفه جویی شود.
انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان