۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین دستگاه قضایی ارائه خدمات الکترونیک را با جدیت دنبال می‌کند
کد خبر: ۲۲۴۵۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ساعت: ۹:۲۲ ↗ لینک کوتاه

معاون آمار و فن‌آوری اطلاعات دادگستری استان:

دستگاه قضایی ارائه خدمات الکترونیک را با جدیت دنبال می‌کند

معاون آمار و فن‌آوری اطلاعات دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه قضایی موضوع سیستمی شدن امور و ارائه خدمات الکترونیک را با جدیت دنبال می‌کند.

دستگاه قضایی ارائه خدمات الکترونیک را با جدیت دنبال می‌کند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، جمال انصاری رئیس کل دادگستری استان قزوین صبح امروز(یکشنبه) در جریان بازدید از دادگستری شهرستان البرز اظهار کرد: عرصه فعالیت‌های جامعه و نوع تعاملات میان مردم گسترده و متنوع شده است.

وی ادامه داد: این تغییر در نوع مراودات و تکثیر جغرافیایی در تعاملات اجتماعی رویکردهای جدید را فرا روی جامعه گشوده است به طوری که بی‌توجهی به این امور غیرممکن و حتی دارای آسیب‌های جدی در فرایند خدمات دستگاه را به دنبال دارد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: مشی دستگاه قضا روزآمدی است یعنی جریان دادرسی و دادخواهی در فرایندی دنبال می‌شود که بستر آن متناسب با شرایط جامعه با خدمات متناسب همراه باشد.

وی افزود: امروز اگرچه دفاتر خدمات الکترونیک دستگاه قضا در ابتدای راه خدمتی هستند ولی با گذشت زمان و با توجه به شرایط جامعه ضرورت‌های این اقدام روزآمد بیش از پیش آشکار خواهد شد.

انصاری عنوان کرد: خدمات روزآمد دستگاه قضا تنها در عرصه تسهیل در رسیدگی به امور و کاهش دغدغه‌های پیگیری طرفین دعوی نمایان نیست بلکه به شفافیت امور و انجام نظارت‌های مختلف برای ارتقای خدمات نیز موثر است.

وی تصریح کرد: این ضرورت‌ها ایجاب می‌کند تا قضات با استفاده از ظرفیت‌های موجود، جریان رسیدگی سیستمی به پرونده‌ها را سرعت دهند تا در جهت کاهش اطاله دادرسی و احقاق حق مردم اقدامات موثری را انجام دهیم.

در ادامه معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان بیان کرد: قضات با استفاده از ظرفیت‌های سیستمی می‌توانند قوه قضائیه را برای رسیدن به اجرای عدالت و پیاده سازی دادرسی الکترونیکی و شفاف سازی امور کمک شایان توجهی کنند.

علیخانی یادآورشد: دستگاه قضایی موضوع سیستمی شدن امور و ارائه خدمات الکترونیک را با جدیت دنبال می‌کند.

در ادامه این بازدید صابری، معاون اداری و مالی دادگستری کل استان قزوین یادآور شد: دادگستری استان در حوزه‌های دادرسی با جدیت از طرح‌های سمپ و ثنا پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان