۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین با وجود گذشت ۱۰ سال هنوز گلزار شهدای خوزنین سامان نیافته است
کد خبر: ۲۲۴۴۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۸ ساعت: ۱۲:۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین:

با وجود گذشت ۱۰ سال هنوز گلزار شهدای خوزنین سامان نیافته است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: برای ساماندهی یادمان شهدای گمنام با وجود جلسات متعدد تاکنون اقدامی صورت نگرفته و بعد از۱۰ سال هنوز گلزار شهدای شهرک خوزنین سامان نیافته است.

با وجود گذشت ۱۰ سال هنوز گلزار شهدای خوزنین سامان نیافته است
سرهنگ مهدی طاهرخانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: ۶۰ شهید گمنام در ۲۶ نقطه استان قزوین به خاک سپرده شده‌اند که عملیات اجرائی ساماندهی ۱۰ نقطه از سال گذشته آغاز و تاکنون چهار نقطه به بهره‌برداری رسید ولی برای ۶ نقطه دیگر هنوز هیچ کاری صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه فرمانداران روسای هیات امنای گلزار شهدا هستند و باید نسبت به ساماندهی مزار شهیدان گمنام اقدام نمایند، افزود: متاسفانه با وجود تعهد شهردار و بخشدار کوهین نسبت به ساماندهی مزار شهیدان گمنام، تاکنون هیچ کاری در این زمینه انجام نشده است.

طاهرخانی با اشاره به اینکه شهرستان بوئین زهرا دارای سه گلزار شهید گمنام است، گفت: ساماندهی مزار شهیدان گمنام شهر بوئین زهرا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در شهرک خوزنین علی‌رغم اینکه ۱۰ سال از دفن سه شهید گمنام می‌گذرد هیچ کاری برای آنها صورت نگرفته و این برای مسئولان امر اصلا پسندیده نیست.

وی با بیان اینکه در شهر دانسفهان با وجود کلنگ زنی، عملیات اجرائی گلزار شهدای گمنام شهر آغاز نشده است، ادامه داد: در دانشگاه آزاد تاکستان نیز ۲ شهید گمنام دفن شده‌اند اما هیچ المان و سایبانی ندارند و در آوج و آبگرم نیز هیچ اقدامی درجهت ساماندهی گلزار این عزیزان گمنام صورت نگرفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز به جز یک طرح موقت، کاری برای شهدای گمنام انجام نشده است، افزود: بنده جلساتی با برخی مسئولان در این ارتباط برگزار کرده و خواستار اقدام سریع در این زمینه شده‌ام، اما متاسفانه بعد از ۶ ماه هنوز کار مهمی در این زمینه صورت نگرفته است.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: مسئولان باید ابتدا در پیشگاه خدواند و سپس در محضر اعضای کارگروه ساماندهی گلزار شهدا پاسخگو باشند که به چه دلیل ساماندهی این ۶ گلزار را تعویق انداخته و اقدام عاجلی در این زمینه انجام نداده‌اند؟

وی در پایان از اعضای کارگروه درخواست کرد تا به حرمت خون شهیدان که عزت و سربلندی امروز ایران مدیون خون پاک آنهاست نسبت به زمان بندی و تعیین اولویت در ساماندهی این ۶ گلزار شهدا اقدام عاجل نمایند.

گفتنی است، استان قزوین ۳ هزار شهید گلگون کفن را در دفاع از خاک پاک ایران تقدیم کرده و ۶۰ شهید گمنام در ۲۶ نقطه استان قزوین به خاک سپرده شده‌اند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان