۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ابوالقاسم طالبی: «یتیم خانه ایران» مورد بی مهری واقع شد
کد خبر: ۲۲۲۲۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۶ ساعت: ۱۴:۵۴ ↗ لینک کوتاه

استقبال بی نظیر شخصیت‌ها و مردم از "یتیم خانه ایران"؛

ابوالقاسم طالبی: «یتیم خانه ایران» مورد بی مهری واقع شد

ابوالقاسم طالبی با گلایه از بی مهری به فیلم یتیم خانه ایران، عنوان کرد: برخی از فیلم‌ها باید مورد حمایت قرار بگیرد، مذهبی ها و متدینان از یتیم خانه ایران حمایت کنند تا بی توجهی ها و مشکلات کمتر شود.

ابوالقاسم طالبی: «یتیم خانه ایران» مورد بی مهری واقع شد
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین، شاید حاشیه‌های اکران فیلم سینمایی یتیم‌خانه ایران را به یاد داشته باشید. این همان فیلمی است که دستگاه دیپلماسی با تأسی از فشار انگلیسی‌ها، اکران آن را به صلاح نمی‌دانست اما در نهایت با دستور رئیس قوه قضائیه مجوز نمایش یتیم‌خانه ایران صادر شد تا ورق گمشده‌ای از تاریخ، چگونگی نسل‌کشی انگیسی‌ها در ایران را به تصویر بکشد.

آن‌هایی که اهلِ سینما هستند و اخبار پیرامون آن را دنبال می‌کنند، خیلی خوب می‌دانند که آمریکایی‌ها و سایر کشورهای مخالف انقلاب اسلامی ایران میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا تاریخ را به نفعِ خود مصادره نمایند و با ساخت فیلم‌هایی کذب اما در عین حال تماشاگر پسند، حقیقتی وارونه از تاریخ ایران و گذشته‌ی ننگین حکومت خود به خورد مخاطبان دهند.

حالا بعد از سال‌ها فیلمی ساخته شده است که طبق مستندات نشانگر کشتار 9 میلیون ایرانی توسط انگلیسی‌هاست اما دنیای تعامل و مذاکره موجب شده است، وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی با تبعیت از نظر وزارت خارجه، علی‌رغم مواضع توهین‌آمیز مقامات انگلیسی علیه ایران، به صورتِ کاملا قانونی چنین فیلم بصیرت‌افزونی را بایکوت نماید.

طالبی: یک بیلبورد شهری نداریم!

کارگردان فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» اضافه کرد: لذا کار تبلیغاتی و پخش ما ضعیف است و امروز یک بیلبورد شهری نیز از ما بالا نرفته است! تنها چند تیزر آن هم به لطف آقای علی عسگری در تلویزیون پخش شد. در شهرستان ها و برخی سالن های تهران نیز هنور فیلم اکران نشده است. قاعدتا موتور اصلی اکران ما از فردا روشن می شود.

وی درخصوص علت سریال ساختن این موضوع برای پخش از تلویزیون گفت: خیلی ها به من گفتند چرا سریال نساختی. اما سریال تلویزیونی برای چنین موضوعی جامعه را دچار افسردگی می کند. سریال روزنامه است و سینما کتاب! من به نظرم رسید ما باید برای چنین اتفاق تلخی یک کتاب در سینما داشته باشیم. متاسفانه کسی نمای روشنی از قحطی آن سال ها ندارد و همه خاطراتی مبهم به یاد دارند و این فاجعه عظیم در کتب درسی تاریخی ما نیز از زمان پهلوی تا بعد از انقلاب گنجانده نشده است!

ابوالقاسم طالبی با گلایه از بی مهری به فیلم یتیم خانه ایران، عنوان کرد: برخی از فیلم ها باید مورد حمایت قرار بگیرد، مذهبی ها و متدینان از یتیم خانه ایران حمایت کنند تا بی توجهی ها و مشکلات کمتر شود.

وی افزود:وقتی سالن کافی در اختیار فیلم قرار نمی گیرد طبیعی است که اسم وزیر ارشاد و معاونانش را در این مدت نیاورم و گله مند باشم.

 وی ابراز کرد: با انگیزه فراوان دو فصل از سال را با ۴۰۰ نفر نیروی کار و ۲۰ هزار هنرور، برای این فیلم گذراندیم تا کار به اتمام برسد

با توجه به همه این مسائل نظرات مختلفی در تمجید از این فیلم گفته شده که در زیر آمده است

حجت الاسلام پناهیان:

 

حجت الاسلام پناهیان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر شبکه اطلاع رسانی راه دانا در مورد فیلم "یتیم  خانه ایران" گفت: این فیلم واقعا مسئله بسیار مهمی از تاریخ و مسائل سیاسی ایرانیان را به تصویر کشیده است.

 پناهیان تاکید کرد: ما میتوانیم با این فیلم از  تاریخ حیات ایران و رنجهایی که کشیده مطلع شویم.


وی اظهار داشت: بعید می دانم این فیلم در جهانی که  صهیونیستها در آن حکومت می کنند مورد استقبال قرار گیرد و طبیعتا اسکار هم اینگونه فیلم ها را تحویل نمی گیرد.

جواد افشار کارگردان سریال کیمیا:

 

جواد افشار کارگردان سریال کیمیا در مورد  فیلم "یتیم خانه ایران" اظهار داشت: قطعا جای این فیلم در سینمای ایران خالی بود لذا باید به کارگردان این فیلم خسته نباشید بگوییم.

جواد افشار  در مورد معایب و محاسن این فیلم اظهار داشت: بخشی از فیلم شتابزدگی و شعار زدگی هایی داشت که می تواند آن را با یک بازنگری مجدد اصلاح کرد.


وی ادامه داد: فیلم حرف خود را میزند چرا که بخش استثمار، تهاجم و وحشی گری دو دشمن همیشگی ایران و کسانی که در اطراف این سرزمین همواره به این مملکت دندان تیز کردند، به خوبی نشان داده شده است.

مشاور کارگردان فیلم "یتیم خانه ایران ":

 اکبرمنصور فلاح مشاور کارگردان فیلم "یتیم خانه ایران " در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر اظهار کرد: متأسفانه در سالهای اخیر کار ماندگاری در حوزه دفاع مقدس انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در این راستا  بحث مدافعین حرم را داریم که متأسفانه اصلا به این موضوعات روز جامعه و جبهه مقاومت پرداخته نمی شود، گفت: باید در این حوزه ها کارهای ماندگاری را خلق کرد.
مشاور کارگردان فیلم «یتیم خانه ایران»  با تأکید براینکه باید در ژانر دفاع مقدس و سینمای مقاومت فیلم هایی بسازیم که حرف برای گفتن داشته باشند، اضافه کرد: نباید تنها در این ژانر به فکر صحنه های اکشن و تیراندازی باشیم.

علیرام نورایی:

یتیم خانه ایران بخشی از تاریخ حذف شده ایران را زنده کرد/ ایرانی ها با غیرتشان مقابل کل دنیا می ایستند

 علیرام نورایی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛در مورد فیلم "یتیم خانه ایران" و اتفاقات سال 1296 اظهار داشت: اتفاق خیلی عجیبی است و متاسفانه در تمامی عمری که داشته ایم هیچ وقت اشاره ای به  حادثه تلخ 1296 و کشتار ایرانی ها حتی در کتاب درسی و تاریخی نشده بود.



وی ادامه داد: وقتی آقای طالبی فیلمنامه را برای مطالعه به بنده دادند و در کنار فیلم نامه چند منبعی هم که خودشان مورد مطالعه قرار داده بودند معرفی کردند، واقعا از اتفاقاتی که در آن زمان رخ داده بود شگفت زده شدم و انگیزه لازم برای حضور در این سینما را بدست آوردم.


نقش اول فیلم "یتیم خانه ایران" اظهار داشت: خیلی خوشحال هستم که در این پروژه و برای دومین بار با آقای طالبی همکای کرده ام و توانستیم بخشی از تاریخ حذف شده ایران را زنده کنیم.


 

خسرو معتضد در گفت‌وگو با دانا:

 

خسرو معتضد پژوهشگر تاریخ ایران و در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر شبکه اطلاع رسانی راه دانا با  اشاره به  فیلم یتیم خانه ایران، اظهار کرد: این فیلم ساخته آقای طالبی است و هنر پیشگان هم خوب نقش آفرینی کرده اند و در کل فیلمی است که برای آن زحمت کشیده و مطالعه شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: فیلم "یتیم خانه ایران" با تحقیقات کافی ساخته شده است اما در مورد تعداد کشته شدگان که در این فیلم ۹میلیون نفر بیان شده بنده نظر مساعدی ندارم.








بایکوت یتیم خانه در تبریز

نمونه‌ی این عمل وزارت فرهنگ و ارشاد و مسئولین سینمایی آذربایجان‌شرقی را می‌توان در تبریز دید. مدت‌هاست فیلم فروشنده در سینما فرهنگیان اکران می‌شود و همچنان ساخته‌ی اصغر فرهادی در تمامی سانس‌های این سالن به روی پرده می‌رود، آس و پاس 5 سانس سینما انقلاب را تسخیر کرده است و در سینما فلسطین نیز خبری از یتیم‌خانه ایران نیست. سینما 29 بهمن هم بعد از مدت اندکی این فیلم تاریخی را از لیست برنامه‌های خود حذف کرده تا پازل دولت‌مردان را تمکیل نماید.
 

در حال حاضر آن‌هایی که می‌خواهند نظاره‌گر یتیم‌خانه ایران باشند صرفاً ساعت 19 شب می‌توانند به سینما انقلاب مراجعه نماید و به تماشای این فیلم بنشینند. باید از مسئولین ذی‌ربط پرسید با کدام توجیه تعداد سانس و سالن‌های یتیم‌خانه ایران را کاهش داده‌ و در مقابل بیشترین سالن‌ها و سانس‌ها را در اختیار فیلم‌هایی همچون «سلام بمبئی» و «آس و پاس» قرار داده‌اند؟


با توجه به همه این مسائل و بایکوت شدید "یتیم خانه ایران" استقبال کم نظیری از این فیلم، شده است.


استقبال فوق‌العاده دانشگاه‌ و شهرستان‌ از یتیم‌خانه ایران

علی سرتیپی، مدیر فیلمیران، پخش کننده فیلم سینمایی یتیم خانه ایران درخصوص آخرین آمار فروش این فیلم در سراسر کشور گفت: فروش این فیلم هم اکنون به 1 میلیارد و 530 میلیون تومان رسیده است.

 وی افزود: از این میزان فروش، 1 میلیارد و 210 میلیون برای فروش در 37 سالن سینمای سراسر کشور و 320 میلیون تومان مربوط به اکران در شهرهای فاقد سینما و دانشگاه ها است.

مدیرعامل فیلمیران ادامه داد: نکته جالب و مهم درباره یتیم خانه ایران، روند فوق العاده صعودی فروش این فیلم در شهرستان ها و شهرهای فاقد سینماست که استقبال از این اثر را در هفته های اخیر به شدت بالا برده است. استقبال از فیلم در شهرستان ها بسیار چشمگیر بوده و به همین دلیل در 10 روز گذشته شهرهای بیشتری به جمع اکران کنندگان این فیلم پیوستند و ان شالله بر تعداد این شهرها افزوده خواهد شد.


استقبال کم نظیر از «یتیم خانه ایران» در زرین دشت


اکران مردمی یتیم خانه ایران در شهرستان زرین دشت با استقبال گسترده روبرو شد، تمام بلیط های نمایش این فیلم توسط علاقمندان به این اثر تحسین شده ابوالقاسم طالبی خریداری و سالن نمایش در سانس های مختلف مملو از جمعیت شد

استقبال کم نظیر میبدی‌ها از اکران فیلم یتیم خانه ایران 

یک هفته مانده به اکران مردمی اثر تحسین شده ابوالقاسم طالبی در سینما ستاره میبد، تمام بلیط های نمایش های  این فیلم توسط علاقمندان به این فیلم خریداری شده بود

استقبال مردم شیراز از فیلم ضد انگلیسی«یتیم خانه ایران» 


رسول شهابیان، مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان فارس در گفتگو با شیرازه با بیان اینکه توجه به فیلم‌های ارزشی بیشتر از قبل شده است اظهار داشت: پس از اکران فیلم محمد رسول الله و استقبال خوبی که از این فیلم شد؛ استقبال از تولید اینگونه فیلم‌های ارزشی و تاریخی نسبت به قبل بیشتر شده است..

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان فارس با اشاره به فیلم‌های یتیم خانه ایران، بادیگارد و ایستاده در غبارگفت: این فیلم‌ها با توجه به زمان اکران آن‌ها از استقبال متفاوتی برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه بادیگارد به دلیل اکران در ایام نوروز استقبال خوبی داشت افزود: فیلم های یتیم خانه ایران و ایستاده در غبار بیشتر توسط مخاطبان خاص خود استقبال شدند و این هم به دلیل زمان اکران آن‌ها و هم به دلیل نوع فیلم بوده است.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان