۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تهدید نتانیاهو به قطع رابطه با سازمان ملل
کد خبر: ۲۲۲۰۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۵ ساعت: ۱۱:۳ ↗ لینک کوتاه

در پی تصویب قطعنامۀ ضد اسرائیلی شورای امنیت ؛

تهدید نتانیاهو به قطع رابطه با سازمان ملل

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تل آویو در روابطش با سازمان ملل متحد به دنبال تصویب قطعنامه علیه شهرک سازی ها، بازنگری خواهد کرد.

 تهدید نتانیاهو به قطع رابطه با سازمان ملل
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، نتانیاهوهمچنین گفت که رژیم صهیونیستی تخصیص بودجه برای نهادهای تابعه سازمان ملل را قطع خواهد کرد.

نتانیاهو گفت: «من به وزارت خارجه دستور دادم که در مدت یک ماه تمام قراردادهای ما با سازمان ملل شامل قراردادهای تأمین بودجه نهادهای وابسته به آن سازمان را بازنگری قرار دهد.»
شورای امنیت سازمان ملل جمعه قطعنامۀ توقف فوری فعالیت‌ های شهرک‌ سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینیان، تصویب کرد.
این قطعنامه با 14 رأی موافق به همراه یک رأی ممتنع آمریکا تصویب شد. این نخستین قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل در هشت سال گذشته دربارۀ اختلافات میان رژیم اسرائیل و فلسطینیان و علیه رژیم تل‌آویو بوده است.
تصویب این قطعنامه، خشم رژیم صهیونیستی و طرفداران آن را برانگیخت.
سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان، شهرک‌های اسرائیلی ساخته‌شده در کرانۀ باختری و بیت‌المقدس را غیرقانونی می‌دانند چراکه رژیم صهیونیستی در جنگ 1967 این سرزمین‌ها را اشغال کرد. بر مبنای کنوانسیون ژنو هرگونه ساخت‌ وساز از جانب اشغالگر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.
بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از 230 شهرک که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌ المقدس ساخته است، سکنی گزیده‌اند.
فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانۀ باختری و نوار غزه به پایتختی بیت‌المقدس اند. آن‌ها همچنین خواستار خروج رژیم صهیونیستی از سرزمین‌های اشغال‌ شده اند اما رژیم صهیونیستی از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش‌روزه امتناع می‌ کند.

 

 

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان