۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین علوم پزشکی ایران همچنان ۶۰ میلیارد تومان مطالبه دارد
کد خبر: ۲۲۰۷۵۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

علوم پزشکی ایران همچنان ۶۰ میلیارد تومان مطالبه دارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به بدهی ۶۰ میلیارد تومانی برخی بیمه‌ها از تسویه حساب تنها بخشی از مطالبات ۹۴ آن هم با میانجی‌گری خبر داد.

علوم پزشکی ایران همچنان ۶۰ میلیارد تومان مطالبه دارد
مهران ولایی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ با اشاره به تسویه حساب تنها بخشی از مطالبات سال 94 آن هم از سوی یکی از سه بیمه اصلی افزود: هم اکنون 17 بیمارستان دولتی زیر نظر این دانشگاه در حال فعالیت و ارائه خدمات درمانی، دارویی و نظایر آن به صورت دولتی به مراجعین است. با این وجود با توجه به تامین دارو و ملزومات مصرفی از محل دریافت مطالباتمان از بیمه، به تازگی تنها بیمه نیروهای مسلح، بدهی های سال گذشته را در قسمت خدمات سرپایی و بستری تصفیه کرده است. 

وی با اشاره به مشکلات و سختی های تامین دارو و ملزومات بیمارستانها با وجود بدهی های کلان بیمه ها به معاونت غذا و دارو و از سوی دیگر بدهی دانشگاه ها به شرکت های توزیع کننده تاکید کرد: تاکنون هم برای دریافت مطالباتمان از بیمه های اصلی همچون تامین اجتماعی، پایه سلامت و نیروهای مسلح با تامل بسیار زیاد و در واقع با ریش سفیدی جلو رفته ایم در حالی که این طرف خودمان برای تامین دارو و ملزومات مصرفی مورد نیاز بیمارستانها به شدت به شرکت های توزیع کننده بدهکاریم. با این وجود نگذاشتیم بیمارستانی با مشکلات کمبود دارو یا ملزومات مواجه شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص گمانه زنی برخی ها مبنی بر اینکه   مطالباتمان از بیمه ها مستقیما در خزانه معاونت باقی می ماند، گفت: برای تامین دارو و ملزومات مصرفی مورد نیاز مراکز درمانی آنقدر زیر بار بدهی به شرکت های تامین و توزیع رفته ایم که دریافت هر مبلغ از مطالبات 60 میلیاردی به منظور پرداخت بخشی از بدهی این بدهی ها صرف می‌شود؛ زیرا شرکت های تولید کننده نیز قطعا برای تولید و به ویژه تامین دارو به خرید محصول یا مواد اولیه که عموما وارداتی هستند، نیاز دارند و در صورت نداشتن پشتوانه مالی قطعا تولیداتشان کاهش پیدا می‌کند. 

ولایی اظهار داشت: اکنون تامین هزینه حداقل 90 درصد خدمات بستری و سرپایی دارای پوشش بیمه ای است و خانواده بیماران فشار مالی چندانی را به دوش نمی‌کشند و در بیشتر موارد نیز به علت نبود بضاعت مالی همان 10 درصد پرداخت از جیب هم از سوی مددکاری بیمارستان‌های دولتی برای بیماران بی بضاعت تامین می‌شود. 

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان