به گزارش خبرنگار اجتماعی
صبح قزوین ، حامد مانیفر مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، در همایش حمل و نقل پاک ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی استان قزوین، اظهار کرد: رفتار ما به عنوان مسئولین، مدیران و کسانی که برنامه ریزی میکنند برای حوزههای مختلف شهری و مدیریت شهری بسیار پراهمیت و تاثیرگذار است.
وی در ادامه بیان کرد: در یک شهر مثل آمستردام مردم بر این اعتقادند، کسیکه ماشین سوار میشود یا دوچرخهاش خراب است یا دوچرخه ندارد، در ایران نیز رقابتی بین شهر بُناب و میاندوآب وجود دارد که کدام یک لقب شهر دوچرخه را به خود اختصاص میدهد.
این مسئول اذعان کرد: معتقدم سیاستهای قزوین بسیار متفاوت با شهرهای رقابتی است و ما باید در حوزه سیاستهای شهری دقت بیشتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: آرزوهای یک شهر باید مبتنی بر نیازها، تاریخ، سابقه و نگرشهای روز دنیا شکل بگیرد، ما باید روی این موضوع توجه خاصی داشته و این مسئله را در اولویت قرار دهیم، مدیران باید در سیاستهای کاری خود تجدید نظرداشته باشند تا الگوی مردم قرار بگیرند.
مانی فر خاطرنشان کرد: وظیفه راه و شهر سازی برنامه ریزی شهری است و باید در زمینه بهبود و توسعه حمل و درون شهری تصمیماتی را بگیرد تا این مسئله در شهر فرهنگسازی شود؛ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ نگاه مردم همیشه به سمت مسئولین است.
وی بیان کرد: وقتی برنامه ریزی راه و شهرسازی به سمت استفاده از خودرو شخصی افزایش مییابد طبیعی است که جایی برای حمل و نقلهای عمومی باقی نمیماند و برای برنامه ریزی صحیح در زمینه دوچرخه سواری باید مسیر دوچرخه سواران ایمن و مسیرهای آن امتداد یابد.
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین تصریح کرد: زمانی که مکان مشخصی برای دوچرخه سواران تعیین نمیکنیم به طور یقین فرهنگ دوچرخه سواری در استان رواج نخواهد یافت.
وی در پایان گفت: دنیای غرب از ماشین شروع کرد و به دوچرخه رسید؛ اما دنیای ما از دوچرخه شروع و به ماشین رسید و ما باید تبلیغات مردم را به سمت استفاده از دوچرخه در شهر تشویق کنیم.
انتهای پیام/3008
دیدگاه ها