۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین لزوم حفظ وحدت بین شیعه و اهل سنت/ دشمنان به دنبال خدشه دار کردن وحدت مسلمانان هستند
کد خبر: ۲۲۰۲۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۴ ساعت: ۸:۱۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد

لزوم حفظ وحدت بین شیعه و اهل سنت/ دشمنان به دنبال خدشه دار کردن وحدت مسلمانان هستند

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه جریان بیداری اسلامی یک نسیم روح‌افزا برای ملت‌های خفته بود، گفت: وحدت مسلمانان گوهر نابی است که دشمن با هر نقشه‌ای می‌خواهد آن را خدشه‎دار کند.

لزوم حفظ وحدت بین شیعه و اهل سنت/ دشمنان به دنبال خدشه دار کردن وحدت مسلمانان هستند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام علی قابل امام جمعه موقت قزوین با اشاره به لزوم تقویت وحدت بین مسلمین، اظهار کرد: وجود پیامبر گرامی اسلام رحمتی الهی برای همه بشریت بوده و هست که باید برای دوری از انحطاط همواره از آن بهره برد.

وی افزود: امروزه دشمن با تمام سرمایه‌ها، افکار و روش‌ها را به کار می‌بندد تا انسان‌ها را به سوی حیوانیت مدرن هدایت نماید.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: هم‌جنس گرایی و ترویج فحشا از معضلاتی است که گریبان‌گیر کشورهای غربی شده؛ این امر در انتخابات اخیر آمریکا مشاهده و با رای دادن به یک انسان فاسد این مسئله ثابت شد.

قابل اضافه کرد: کشتار بی‌رحمانه انسان‌های مظلوم و بی‌گناه و تلاش ابر قدرت‌ها برای حفظ و حمایت از تروریست‌ها از اعمال حیوانی دشمن و دلیلی برای اثبات حقانیت مسلمانان است.

وی عنوان کرد: با توجه به حیله‌ها و اتاق‌های فکری که دشمن در جهت ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمین تشکیل می‌دهد باید به این مسئله پی برد که وحدت مسلمانان گوهر نابی است که دشمن با هر نقشه‌ای می‌خواهد آن را خدشه‎دار کند.

دشمن با ایجاد تفرقه بین مسلمانان، وحدت آنها را نشانه رفته است

امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: دشمن با ایجاد تفرقه بین مسلمانان به راحتی در منطقه جولان می‌دهد به طوری که مسلمانان را به جان هم انداخته و برادرکشی همه جا را فرا گرفته است.

قابل ابراز کرد: اگر همه اندیشمندان جهان اسلام ارزش وحدت را حفظ و بر مشترکات یکدیگر تاکید می‌کردند، می‌توانستند از تمام این‌ خونریزی‌ها و چپاول‌ها جلوگیری کنند.

وی با اشاره به قدمت علوم اسلامی خاطرنشان کرد: در زمانی که مسلمین مصدر امور و صادرکننده علوم و فرهنگ به جهان بودند، اروپا در جهل و فقر به سر می‌برد تا جایی ‌که آنها تمام آثار اسلامی را به غارت برده و زینت‌بخش محافل علمی و موزه‌های خود کرده‌اند.

امام جمعه موقت قزوین گفت: وضعیت امروزی کشورهای مسلمان به علت کم توجهی به داشته‌ها و ارزش‌های درونی خودشان است و این امر موجب شده تا دشمن به راحتی مهره‌های داخلی خود را برای به غارت بردن ذخائر علمی و فکری کشورها پرورش دهد.

قابل تصریح کرد: کشورهای عربی از جمله عربستان با سرمایه‌گذاری‌های کلان و خریداری تسلیحات فراوان علیه مسلمانان مظلوم توطئه می‌کنند.

وی ابراز کرد: اگر مسلمین جهان ندای مصلحان در دعوت به ایستادگی در مقابل دشمنان استعمارگر را بشنوند به طور یقین هرگز مورد ظلم قرار نخواهند گرفت.

جریان بیداری اسلامی یک نسیم روح‌افزا برای ملت‌های خفته بود

امام جمعه موقت قزوین تشریح کرد: جریان بیداری اسلامی یک نسیم روح‌افزا برای ملت‌های خفته بود و دشمن بسیار سریع با استفاده از کانال‌های فرعی و کاذب برای خنثی سازی آن به پا خواست.

قابل ادامه داد: اکنون می‌بینیم که آحاد جامعه با وحدت خود قصد ایستادگی در مقابل دشمن را دارند و با انسجام درونی برای تحقق اهداف و آرمان‌های اسلام ناب حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمن در صدد اختلاف بین اهل سنت و تشیع برخواسته است، اضافه کرد: هفته وحدت می‌تواند راه‌گشای خوبی در زمینه بیداری اسلامی باشد و بیداری و بصیرت را در جوامع اسلامی شعله‌ور سازد.

امام جمعه موقت قزوین در خصوص حرکت‌های تفرقه‌انگیز مذاهب مختلف، اظهار کرد: در پشت این افکار استعماری اربابانی وجود دارند که برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی از هیچ تلاشی باز نمی‌ایستند.

قابل در پایان گفت: همه افرادی که تریبون در اختیار دارند از جمله طلاب، مبلغین، روحانیون و اساتید می‌توانند با بیان سیره‌ پیامبران مردم را از واقعیت‌ها آگاه سازند و چه بسا که بهترین الگوها همان زندگی اهل بیت است.

انتهای پیام/7003
منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان